Casey & Mose leuk?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Debbie91, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

Hahaha! Moos/Mose van Mozes!

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Casey vind ik ordi, en Cees als roepnaam voor een meisje vind ik echt sneu voor het kind.
    Mose doet me denken aan een poes, absoluut niet mijn smaak als jongensnaam.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bij Cees moet ik denken aan Cees Flodder (Tatjana Simmick). Maar goed, dat is een andere generatie. Kids van nu hebben geen idee wie dat is ;). Dus dat vind ik wel kunnen denk ik, al moet ik wennen aan unisex namen.

Mose niet zo.

4. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneu voor het kind doe effe normaal zeg. Er zijn tegenwoordig veel vrouwen met een jongensnaam, leuk en stoer juist! Jij bent sneu dat je dit zo zegt.
    Ik vroeg om een mening over de namen, verder niks.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Uhm, sorry... Maar ik ben het hier echt mee eens. Als je geen 'andere meningen' wilt horen, moet je er niet om vragen!

6. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag om meningen over namen. Dus eigenlijk ook niet om jouw mening hierover Sjak.
    Jammer dat mensen zo reageren...:(

7. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Cees voor een meisje ook wel een beetje raar vind. Unisex namen vind ik echt heel leuk, maar dan meer de namen zoals Noah/Noa, Puck/Puk, Jip, Avery, Peyton, Morgan etc. Cees is dan weer meteen extra mannelijk. Mose vind ik wel leuk, maar zou het als ik het zo lees eerder uitspreken als Moes dan Moos.

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bij deze namencombinatie moet ik denken aan een tekenfilm duo, vraag me niet waarom.
    Ik zou eerder kiezen voor Moos. Casey vind ik sowieso niets

9. Lisette89

Lisette89 Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.045
    37
    48
    #29 Lisette89, 28 aug 2014
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
    Het word toch ook Casey ipv Cees Kleinefee..
    Dat je het uiteindelijk afkort naar Cees ja dat is een keuze die hunzelf maken. Zou zelf Casey blijven zeggen, omdat ik dat een mooiere naam vind dan Cees voor een meisje:) Maar iedereen zijn smaak!
    En dat kan niet iedereen zijn smaak zijn Tord.. Maar om het rond uit zielig te noemen dat gaat echt nergens over.

Nogmaals ik vind Casey een mooie naam Debbie!

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Casey vind ik een top naam! Als mijn zoontje een meisje was geweest had ze die naam gekregen. Ik hou van unisex namen. Casey vind ik alleen leuker voor een meid.

Mose vind ik ook leuk. Als je het een paar keer zegt dan zul je zien dat het best lekker klinkt. Leuk dus!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    niet mijn smaak... te verschillend en mose/moos echt te ouderwets.

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik vind het wel een leuke combi, dacht bij Casey ook direct aan een meisje.

13. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Volgens mij werd Cees de roepnaam toch? Dan is dat toch de naam waar het kindje later mee wordt aangesproken op school? Het is wat anders natuurlijk als Cees de bijnaam wordt, oftewel de naam die de ouders gebruiken als een soort 'koosnaampje'.

14. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Leuke namen! Daar zullen er geen 5 van in 1 klas zijn;)
    Prima dat mensen trouwens een mening geven hoor maar gaat het soms niet wat te ver?!

15. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL

Super leuk, vooral met je uitleg er bij! Stoer!

16. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Super stoer !!! Vind unisex Namen leuk ook zoals Joel, Alex, Jackie, Nicky, Robin
    Ik heb er zelf over na zitten denken om als ik een dochtertje krijg haar Steven Alex te noemen (klinkt als stieven elex) maar Steven als roepnaam niet handig komt nog een keer voor helaas maar vind het ook een leuke combi !

17. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Zou zeggen zeker doen

18. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ik zie nu net pas dat de roepnaam cees word. Eerlijk? Ik Zou Het niet Doen Zou het lekker Casey Laten dan. . Is niet om je af te vallen hoor :)

19. SW1

SW1 Bekend lid

13 mrt 2014
    696
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuke namen hoor! En doen waar jullie je goed bij voelen!

20. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat er ook leuke reacties zijn haha. Maar iedereen bedankt voor hun eerlijkheid.
    Ik heb het inderdaad verkeerd uitgelegd, een roepnaam is wat anders. We noemen haar Casey, de meeste zullen gewoon Casey zeggen, maar als je het afkort, wat wij en mijn familie gaan doen heet ze Cees, net als mijn vader. Je schrijft dus altijd Casey.
    Mose vinden we zoals sparky zei super lekker klinken...
    Moos en Casey vind ik echt niet mooi staan dus wouden we van Moos Mose maken om het ook op een engelse manier te schrijven.

Deel Deze Pagina