uitslag bloedtest op ijzer was oke waarom ben ik dan zo moeeeeeeeeee

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sila24, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Pff ik wordt echt gek. Ik heb net gebeld met de HA voor de uitslag van de bloedtest. Was heel goed zegt de assistente. Maar ik kan er niet blij om zijn eerlijkgezegd;);) Want waarom ben ik dan zo moe:(:(:(:( Ik kan met moeite dagelijks douchen en verder doe ik niks de hele dag:(:(:(:(

2. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    meid, dit komt echt van je zwangerschap hier idem dito

3. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hier ook erg moe! En ijzer is elke keer goed.
    Als vermoeidheid iets is wat tijdens een zwangerschap bij jou hoort (zoals dat hier wel het geval is) dan moet je er echt zoveel mogelijk aan toegeven hoor!

Succes!

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    vermoeidheid is heel normaal, gaat vanzelf wel over. En het komt ook weer terug als je op het einde loopt. Hoe meer je je druk gaat maken om hoe moe je wel niet bent, hoe lamlendiger je je voelt. relax dus, het heeft geen zin er steeds over te klagen.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@Ma1; Ja dan komt het door de zwangerschap

@Ananas ik zit nu al in de ziektewet vanwege extreme misselijkheid en moeheid. En ik baal ervan dat ik gewoon niks kan doen thuis. Ik lijk wel invalide. Ik ga ook meestal smiddags slapen. Iets wat ik voor mijn zwangerschap nooit deed.

Maar even een vraagje ik moet zometeen van die gembercapsullen halen. Want mijn man is er niet en mijn moeder ook niet beide aan het werk. Maar mag ik wel naar buiten als ik in de ziektewet zit?

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hhaha ka ik vind het ook niet leuk om er steeds over te klagen maar ja ik ben dit niet gewend dus vandaar denkik;)

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Volgens mij niet, ziek is ziek. Maar ik weet het niet zeker. Het kan ook wel zijn dat het afhangt van de reden van de ziekmelding

8. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Succes ermee ;) En geniet van je zwangerschap

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja ik heb mij vanwege deze klachten ziekgemeld, en ik heb eigenlijk ook geen puf om erheen te gaan. Ik moet alleen even naar de kruidvat en terug. Maar anders wacht ik wel tot mijn moeder komt:S

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je moet toch naar buiten omdat je ziek bent (medicijnen halen). Stel dat je alleenstaand bent, moet je dat soort dingen ook regelen.

Extreme moeheid is trouwens wel iets dat hand in hand gaat met extreme misselijkheid. Komt ook omdat overgeven veel energie kost en je raakt dan veel energie kwijt. En daar komt nog bij dat je sowieso al moeier bent in het eerste trimester.
    Beste is om er gewoon aan toe te geven en dus veel te rusten.

11. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    ik zit ook thuis vanwege de misselijkheid en overgeven
    heb het ook gehad tijdens de zwangerschappen van mijn zoontjes
    van de jongste kon ik helemaal niet meer werken toen de misselijkheid wat beter werd bleef ik zo moe.
    ik heb emesefene helpt niks

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Rosao je hebt helemaal gelijk!! Wat als ik alleen staand was dan moest ik ook de deur uit voor medicijnen. En ik had gehoord dat die gembercapsules goed werken tegen misselijkheid.

Maar nu durf ik niet naar buiten wat als ik een collega zie??

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ma1 : Bij mij helpt de emesafene ook helemaal niks. Maar die gembercapsulles heb ik veel positieve verhalen over gehoord dus vandaar dat ik ze wil halen.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@sweetangel ja thx voor de info

15. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    heey Hamis!

Sja rottig he? ;) ik had het ook heeeeeel erg met 7 weken.. maar troost je!
    Het hoort er echt bij, je lichaam is keihard aan het werk voor je beebje :)
    En! bij mij begint mn energie weer langzaam terug te komen :) ik ben nogsteeds veeeel sneller moe als normaal maar niet zo erg als in de eerste 2 maanden :)

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    In t begin ben ik ook 2/3 weken heeel erg moe geweest. Dit gaat vanzelf over, en je krijgt dan weer genoeg energie.
    Je moet je er idd aan toe geven, en lekker gaan slapen als je dit wilt.

Bij mij begint de vermoeidheid nu weer erg terug te komen (veel erger dan in t begin vd zwangerschap)

Ga nu minder uren werken, en 6 wkn van te voren met verlof ipv 4.

Succes

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Heeey Yotsuba ,

ja erg rottig idd. Ik vind het 3 x niks

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

FB wat rot dat het later weer terug is gekomen

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Trage schildklier?

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Waarschijnlijk komt het idd gewoon door de zwangerschap, part of the job;)
    Bij de bloedtest die je krijgt als je voor het eerst naar de vk gaat (weet niet of je die al hebt gehad) testen ze ook op vitamine B12. Bij mij was die veel te laag, waardoor je je dus ook zo futloos/moe kan voelen. Wellicht de moeite om even na te vragen! Succes in ieder geval.

Deel Deze Pagina