Hallo allemaal, Zoals je titel al zegt ben op zoek naar ideeën voor sinterklaasavond. Het is het eerste jaar voor Damien...al zal hij er weinig van mee krijgen haha. We krijgen mijn ouders,schoonouders,opa en oma,broertje en schoonzus en schoonbroer,schoonzus en kids op bezoek en wil er een leuke avond van maken! Misschien hebben jullie leuke ideeën! Liefs Debbie
Ah hier hetzelfde! Wij gaan op 5 december 's avonds ook sinterklaas vieren. Ik maak er gewoon een echte hollande sinterklaasavond van met speculaas, chocolademelk en chocoladeletters. Ook hebben we lootjes getrokken en doen voor 15 euro p.p. aan kadootjes. Verder ga ik lekkere hapjes maken en wat te snoepen voor op tafel Veel plezier in ieder geval!
hebben jullie ook lootjes getrokken of zijn het alleen maar pakjes?? wij hadden vorig jaar ballonnen op geblazen met een naam erin, en dan mochten de kinderen er 1 stuk prikken en de naam die er dan in zat was aan de beurt voor een pakje open te maken... Iedereen vond het erg leuk, zelfs de jongste was niet bang van het knalgeluid en verder lekkere hapjes en drankjes
ja wij zijn gewoon met zijn 5en en gaan gezellig gourmetten en tussendoor een pakje openmaken. maar das met zoveel man niet te doen denk
Je kan ook het dobbel spel spelen .. Iedereen koopt dan 2 kado'tjes voor een bepaald bedrag wat zowel een vrouw als een man kan gebruiken, leg deze op tafel en speel dan het dobbbel spel .. Dit heb je er voor nodig ( althans zo doen wij het ) Een grote tafel waar iedereen om heen kan zitten Een dobbelsteen Een kookwekker Een bakje/envelop waar de opdrachten in kunnen Het spel neemt ruim 1 uur in beslag Ronde 1, Zet de kookwekker op 20 min ( mag ook langer uiteraard ) en speel deze ronde tot de wekker afgaat. dit doe je als je het volgende gooit, als iemand een kado pakt dan mag deze nog niet worden uitgepakt 1 = Je mag nog een keer gooien 2 = Geef de dobbelsteen aan de persoon rechts 3 = Geen aktie 4 = Geef de dobbelsteen aan de persoon twee plaatsen links van je 5 = Cadeautje terug op tafel (geen cadeautje, is geen aktie) 6 = Cadeautje pakken van tafel Ronde 2, zet de wekker weet op 20 min. De pakjes mogen wederom niet worden uitgepakt dit doe je als je de volgende getallen gooit: 1 = Je mag nog een keer gooien 2 = Geef de dobbelsteen aan de persoon rechts 3 = Dobbelsteen gaat naar de persoon twee plaatsen links van je 4 = Cadeautje ruilen met een ander (naar eigen keuze) 5 = Cadeautje afpakken bij een ander (willekeurig persoon) 6 = Cadeautje pakken van tafel, geen cadeautje is opdracht Ronde 3, de finale. Iedereen schuift nu 1 plek naar links, of je schuift alle kado's een plek naar links. Zet de wekker weer op 20 min. Als de wekker af gaat en iedereen heeft een kado dan mogen de kado's uitgepakt worden .. dit doe je als je het volgende gooit: 1 = Je mag nog een keer gooien 2 = Geef de dobbelsteen aan de persoon rechts 3 = Dobbelsteen gaat naar de persoon twee plaatsen links van je 4 = Cadeautje ruilen met een ander (naar eigen keuze) 5 = Cadeautje afpakken bij een ander (willekeurig persoon) 6 = Cadeautje pakken van tafel, geen cadeautje is opdracht Wij doen dit spel al jaren en is errug leuk en gezellig, wij schaffen tussen de ronde's in nog een pauze en eten en drinken dan even wat .. Opdrachten moet je uiteraard zelf verzinnen .. Denk dan bv aan opdrachten zoals: Je mag nog een keer gooien, pak het grootste kado bij iemand weg, pak het kado bij je buurman/buurvrouw weg . etc etc .. Ik heb het ff gekopieerd van een site, dat scheelde me weer tijd met typen Heel veel plezier