Topics sluiten op verzoek

Discussie in 'Over deze site' gestart door KleineLai, 25 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.246
    113
    Waarom wordt het ene topic wel gesloten op verzoek en de andere niet?
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    In dit geval snap ik het niet dat gesloten word
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Welk topic heb ik gemist??
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.246
    113
    Het topic over hoogfunctionerend autisme kreeg geen slotje op verzoek. Maar in het sub forum Bevalling staat een topic die net wel een slotje heeft gekregen op verzoek.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Volgens mij vroeg de TS van eerstgenoemde topic om het topic te verwijderen. Zal een nuanceverschil zijn dus.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.246
    113
    Dat zou ik erg vreemd vinden. De regel is dat topics automatisch na 3 maanden worden gesloten, of op verzoek wanneer er sprake is van privacy issues of ruzie dat uit de hand loopt, oid.
    De ene keer wijst Beheer de TS op deze regel wanneer er een slotje (of om verwijdering) wordt gevraagd, en de andere keer krijgt het gewoon een slotje.
     
    Zeebra en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
    Nou, hier precies dezelfde vraag en wilde net ook hier deze vraag gaan stellen! Wat is dit voor grote onzin?
     
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
    @Beheer waarom is het topic bevalangst en keizersnede gesloten? Er stond niks geen privacy gevoelige info in, wat voor jullie de enige reden zou moeten zijn toch?
     
    citroenrasp en Sado vinden dit leuk.
  9. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
  10. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    In principe willen we een topic liever niet zomaar sluiten. Algemene onderwerpen kunnen wat mij betreft ook gewoon open blijven tot 1 maand na de laatste reactie. Persoonlijke(re) onderwerpen is al lastiger. Dan kom je in een grijs gebied. Die beslissing neem je dan voor een deel ook op gevoel waardoor het niet altijd duidelijk is voor iemand anders.

    We hebben het topic over de bevallingsangst inderdaad gesloten. Ts heeft ons gisteren gemaild met de vraag of het topic verwijderd kon worden of dan we het konden sluiten. In eerste instantie hebben we aangegeven dat sluiten naar onze mening niet nodig was omdat de reacties in onze ogen zinvol waren. Er stonden wel wat kritische opmerkingen tussen, maar ook nuttige en zeker goedbedoelde adviezen. Iets waar zij of iemand anders in dezelfde situatie wat aan kan hebben. Maar goed, daarna werden de reacties (ook die van TS) wat minder positief. Toen vervolgens het verzoek van TS nogmaals kwam heb ik besloten het maar te sluiten.

    Om een lang verhaal kort te maken; we zouden er niet uitkomen. TS wil een keizersnede en geen discussie over wel of niet normaal bevallen. En om nu te voorkomen dat de reacties nog feller werden heb ik het gesloten.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.246
    113
    Ik dacht dat juist was besloten dat er geen beslissingen gemaakt zouden worden op gevoel. Want zo heeft elke TS wel een gevoelige reden. Ik had de TS van het Bevallings topic namelijk graag het hart onder de riem willen steken. Het topic was gewoon nog actief en ontopic, ik vind het daarom echt raar dat hij opeens dicht is. TS is niet alleen in haar angsten, ik weet zeker dat er meer zijn op dit forum die meelazen of hun eigen ervaringen zouden willen delen. Niet iedereen is 24-7 actief op het forum, zo krijgt men de tijd niet eens.

    Ik vind het heel vervelend dat jullie beslissen op gevoel. Dat veroorzaakte eerder ook gedoe, daarom dat jullie duidelijkere regels hadden opgesteld.

    En ik vind het voor de TS van het autisten topic in de Lounge dan ook lullig. Zij vond haar topic ook niet goed gaan, voor haar is het ook een gevoelig onderwerp. Waarom kreeg zij dan een Nee?
     
  12. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.331
    113
    Vrouw
    Ik ben het helemaal met je eens @KleineLai. Dit voelt als willekeur en strookt niet met het eerder geplaatste bericht zoals hierboven gepost door @Bloempjelief.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.994
    7.028
    113
    Het zou wel fijn zijn als degenen die een reactie plaatsen waar TS niet op zit te wachten (zoals Bloempjelief deed) dan stoppen nadat het meerdere keren gevraagd is. Het gaat dan maar door: 'is het niet wat je wil horen? Hier, dan wrijf ik het er nog 10 keer in'. Dat maakt dat mensen feller op elkaar reageren wat m.i. totaal niet nodig is. Je hebt het één keer gezegd, het is gelezen, TS heeft er op gereageerd, stop dan met er op in te gaan.
    Ik zeg dus niet dat je geen tegengeluid mag laten horen, maar laat het bij één keer en ga niet provoceren.
     
    Zonnestralen, Anna009, nizzie86 en 11 anderen vinden dit leuk.
  14. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    We hebben besloten dat we algemene topics niet zomaar sluiten. Maar hier gaat het niet om een algemeen topic, het is een heel persoonlijk verhaal. Het merendeel van de reacties ging niet over haar vraag, namelijk een natuurlijke bevalling. Maar dat wil (durft) ze juist niet. Met dit topic wilde zij weten of er een manier is om toch een keizersnede te krijgen.
    Mocht je haar nog een hart onder de riem willen steken, kan je haar altijd een privébericht sturen.

    V.w.b. het andere topic: zij verzocht ons het topic te verwijderen.
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.246
    113
    Het autisten topic ging ook meerendeel niet over de vraag van TS, daarom dat ze het wou laten verwijderen. Verwijderen, sluiten.. jullie antwoord was dat topics automatisch gesloten worden na een maand. Waarom haar dan niet aanbieden om er direct of morgen een slotje op te gooien? Je had het al over slotjes tenslotte en het is blijkbaar gewoon een optie.
    Andere forummers kregen trouwens wel gewoon een Nee als antwoord op een slotjes vraag. Maar waarom dan? Want sommige topics waren toch echt wel gevoelig voor de TS.

    Ik ben zelf dus helemaal niet voor slotjes, maar als jullie dan met slotjes gaan gooien op gevoel, doe het dan gebaseerd op het gevoel van de TS en niet op die van jullie zelf. Want maar net hoe jullie pet staat, en waar jullie persoonlijk gevoelig voor zijn, daar grijpen jullie in en anders niet.. blijkt dus.
    Lijkt mij geen goede manier van forum doen. Er werd toen niet voor niets om duidelijkere regels gevraagd.
     
    Bloempjelief en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.246
    113
    Mee eens ja.
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Los van dit onderwerp ben ik het wel heel erg met je eens. Hoe vaak gebeurt het inderdaad dat leden maar blijven zuigen en zuigen en zuigen. Het lijkt een soort sport te worden dan. Een bepaald vermaak. Ik heb het ook eens aan de hand gehad en er was altijd wel een lid of 3 die bleven doorgaan terwijl ze hun plasje er ook gewoon één keer overheen hadden kunnen doen.
     
    Zeebra en Maslov vinden dit leuk.
  18. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Weet je wat het lastige is, wij kunnen het nooit goed doen. Laten we het open is de topicstarter teleurgesteld. Sluiten we het topic krijgen we reacties van leden die zeggen dat wij geen topics meer zouden sluiten.

    Het was eerst ook niet de bedoeling om het te sluiten, maar door het verloop, zoals @Iertje81 hierboven ook beschrijft, is het soms verstandiger om het toch te doen.
     
  19. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
    Waarom mag ik er niet op in gaan? Ik heb niet 3x dezelfde post neergezet toch?
     
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
    Juist omdat jullie dit gevoel al eerder hadden, hebben jullie een regel opgesteld. Helemaal prima, en handig als jullie daar dan zelf ook naar handelen, in elke situatie. En niet alleen als het in jullie straatje past of de ts via pb jullie gaat contacten. Sluit dan ook gewoon het andere topic. En als daar wordt gevraagd om verwijdering, lijkt het mij heel simpel om dan te melden dat dat niet gaat gebeuren, maar er wel een slotje op kan. Gewoon hetzelfde handelen, is er ook geen gezeur :)
     

Deel Deze Pagina