Goede morgen wie o wie kan me helpen Ik krijg de puregon dus niet vergoed van het ziekenfonds maar de iui behandeling wel wie heeft dit ook : ik zit nu te wachten op een telefoontje van het ziekenfonds die zoek het uit want ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en die heeft er nog nooit van gehoordt want anders was dit de eerste en tevens de laatste poging liefs
natasja had dit volgens mij ook...(is nu na 1e pogin met spuiten en IUI zwanger).... volgens mij is Gonal goedkoper dan puregon en uiteindelijk hetzelfde, misschien dat wel vergoed? succes....
Het klopt dat de bijkomende hormonen bij een behandeling apart gerekend worden. Niet elke zorgverzekeraar vergoedt deze hormonen, dat moet je even navragen bij je verzekering. Als je de Puregon zelf moet betalen, ben je een flinke duit centen kwijt... Dit kost al snel een paar honderd euro per cyclus! Je zou eerst kunnen vragen om andere hormonen, die goedkoper zijn. Die slaan misschien net zo goed aan! Als je verzekering verder niets vergoedt en je kunt je daarvoor ook niet aanvullend verzekeren, dan zou ik overstappen naar een andere verzekering per 1 januari. Wij zijn vanwege die reden overgestapt. Dan zou je even moeten uitzoeken welke verzekering het meest geschikt is voor julie situatie. Heel veel succes met alles!
Idd, bij mij was dit ook. de medicijnen vallen niet onder de basisverzekering (apart dat de gyn daar nog nooit van heeft gehoord) IUI wel. Als je niet genoeg bijverzekerd bent, kan het zelfs daar nog buiten vallen (bij mij was dit ook zo, wel extra verzekerd maar nog niet genoeg) Ik heb de clomid en de pregnyl ook moeten betalen 4 keer, maar dat is niet zo duur dus dat viel mee. De spuit puregon koste me voor de 4de poging ( 1 poging was afgeblazen door pasen) 283 euro. Ik was gelukkig die ronde ook zwanger. Dus nee gek is het niet.
wij zijn ook extra verzekerd en ik kreeg de clomid wel vergoed maar ik ben net terug gebeld en ik krijg niks ik hoop dat het dan deze ronde raak is want anders is het over en uit dan gewoon aan sexen en zien waar het schip strand maar bedankt voor de antwoorden liefs
Haai, Ik was zelfs extra uitgebreid verzekerd. En kreeg ook de medicatie bij mijn IUI behanddelingen niet vergoed. Heb heel wat telefoontjes gepleegd met de Friesland.....maar helaas. X
Hier nog eentje. Ook goed verzekerd, maar toch alle hormonen zelf moeten betalen...en dat waren er nogal wat. In totaal moest ik bij de apotheek E 665,- afrekenen. En dat was eigenlijk vooral de gonal-F die dat zo duur maakte, deze kost nl. E 499,- voor 1 cyclus. Maar goed, wij hadden het er graag voor over. Gelukkig was het wel gelijk raak, dus hebben we het maar 1x hoeven te betalen
Hoi, Ik ben bij groeneland verzekerd en 3 sterren, dus aanvullend, als je aanvullend verzekerd bent, dan wordt je puregon wel vergoed, je gynecoloog moet dan een brief schrijven aan de verzekering. Alleen werd bij mij de prengyl niet vergoedt, maar dat is gelukkig een klein bedragje. En ook alle iui behandelingen werd bij mij vergoedt. grt. marleen
niet als je aanvullend bent verzekerd krijg je het vergoed hoor.. als je GENOEG aanvullend bent verzekerd, want ik heb ook een aanvullende verzekering en kreeg mooi niks.
natasja, Ik was aanvullend genoeg verzekerd, ik weet niet welke verzekering jij hebt, maar bij groeneland 3 sterren wordt je vergoedt, of het bij 1 of 2 sterren vergoedt wordt weet ik niet
daarom dat bedoel ik Ik las je bericht alsof als je aanvullend verzekerd was dat genoeg was. zeg maar. Ik zit bij menzis extra verzorgd 1, maar helaas niks, zelf geen miezerige clomid! daar betaal ik me blauw voor.
Hoi Margriet, Balen dat je het definitief niet vergoed krijgt! Maar is overstappen van verzekering dan geen optie? Het hoeft niet altijd te betekenen dat je dan meteen een heel hoog bedrag kwijt bent voor een aanvullende verzekering! Wij zitten bij CZ, zijn vanwege de vergoeding van de hormonen speciaal naar CZ gegaan. We hebben de allergoedkoopste aanvullende verzekering en alle hormonen worden sowieso vergoed! Ook stellen ze geen maximum aan het aantal IUI-behandelingen. Wij hebben 10x IUI gedaan. Je kunt het altijd proberen, toch? Jammer om je kinderwens op te geven, terwijl dit misschien niet nodig is! Succes! Groetjes, Jippie
Hoi Mama...... Clomid is nog wel te doen om zelf te betalen. 22 euro was ik elke maand kwijt. Maar als je puregon moet gaan gebruiken dan kom je op 300 euro per maand.... En anders idd overstappen in januari..... Ik ben toen ook best boos geweest.Extra uitgebreid verzekerd en dan wordt het niet vergod. Nu ga ik door voor IVF ,deze behandeling is veel duurder voor ze.Wordt gelukkig wel helemaal vergoed zelfs uit de basisverzekering.. Succes in elk geval
Margriet hier ook hetzelfde verhaal hoor. De iui zelf werd vergoed, maar de medicijnen die er bij nodig waren niet volgens de miep aan de foon. Heb toen wel de clomid en pregnyl rekeningen opgestuurd en werden toen alsnog betaald. Puregon zouden ze niet vergoeden, de gyn waarschuwde me hier al voor. Hij zei toen dat Menopur een ander alternatief was, is ook nog prijzig, maar minder duur dan de Puregon. Uiteindelijk ook hiervan gewoon de rekening eigenwijs opgestuurd en zelfs hiervan werd (klein) gedeelte vergoed, maar moest grootste deel nog zelf betalen hoor. Ik ben ook aanvullend verzekerd en dat bij de IZA (specifiek UMC). Het is dus niet alleen verschillend hoe je verzekerd bent, maar ook bij welke verzekeringen. Geloof dat velen het niet vergoeden, maar sommige dus wél ook bij IUI. Heel veel succes, Eva.
Heeft er iemand ervaring met de vergoeding van puregon bij verzekering IZZ? Binnenkort gaan wij biginnen met IUI in combi met puregon en pregnyl, en ik wil graag weten of dit vergoed weordt, anders kan ik nog voor 1 januari overstappen naar een andere verzekering.
Ik kan dat zo niet vinden, zou er voor moeten bellen, maar als er mensen zijn met ervaring is dat toch makkelijker!
He mamma van mitchell, dat is echt balen! Heb je door de puregon een overstimulatie? dat hoor je toch niet zo vaak? of wel? ik heb het nog niet eerder gehoord, maar dat zegt dus niets. He echt kl*te voor je! Hoe gaat het nu verder dan? Dikke knuffel voor jou!