Zelf positiekleding maken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna27, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ben nog een leek met de naaimachine (tot nu toe twee boxkleden gemaakt), maar wil zelf gaan proberen een deel van mijn positiekleding te maken. (en na de 20-wekenecho ook een groot deel van de baby-uitzet)

Tijdens mijn vorige zwangerschap vond ik het vooral heel lastig om leuke rokken te vinden, en die zijn natuurlijk relatief simpel te maken!

Zijn er hier meer meiden die zelf positiekleding hebben gemaakt?
    Van welke stof doe je dat dan? Tricot? (bij een rok zou dat natuurlijk van alles kunnen zijn, als er maar een rekbare band aan zit)

Wat me dan weer op mijn andere vraag brengt: Weet iemand waar je (stof voor) van die rekbare taillebanden/buikbanden kan kopen, zodat ik een mooie rekbare rand aan de rokken kan zetten?
    Het liefst iets dat goed in model blijft, en niet na 1 keer dragen in de was moet om de 'lubberigheid' er weer uit te krijgen, haha!:D

Wie heeft er ervaring met het maken van positiekleding, en kan mij misschien verder op weg helpen?

2. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    een rok maken heb ik nooit geprobeerd ben meer van de broeken! hahaha
    maar had wel een manier om me eigen broeken de hele zwangerschap te dragen....

ik haalde bij de naaiwinkel een elastiekband en knipte in allebei de zij kanten van me spijkerbroek een v'tje daar naaide ik (met de naai machiene) de elastiekband in, riem erdoor en voila een zwangerschapsbroek!
    je kan het ook met een spijkerrok proberen lijkt mij succes!
    als je ee

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    He, da's de beste tip om je eigen broeken te blijven dragen die ik tot nu toe heb gevonden!
    Wel was ik in mijn vorige zwanger heel veel aangekomen aan mijn benen en kont, dus ik kreeg de broeken niet eens meer opgetrokken....
    Maar wie weet, is deze zwangerschap heel anders!

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    even up!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb tijdens de vorige zwangerschap ook heel veel tuniekjes enzo gedragen, dat kon allemaal gewoon door.... heb toen ook toen we nog bezig waren met zwanger worden, veel kleding gekocht die ook nog kon als ik zwanger zou zijn.
    In de gemiddelde knipmode vind je dus zat wat je zo kan dragen tijdens de zwangerschap en daarna ook fijn weer! :)

Verder: hebben ze op de site van knipmode geen modellen voor positiekleding? Ik heb namelijk wel eens positiekleding langs zien komen in de knipmode....
    Je kunt ze dan op de site per model tegen betaling bestellen...

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Rozemarijke: ja, klopt, ik heb al wel aardig wat patronen op internet gevonden, en heb inderdaad ook al een paar tricotjurkjes gekocht laatst, waarbij ik de rek bij de buik meteen heb gecontroleerd ;) (was toen nog niet zwanger).

Ik wil de bladen de komende tijd een beetje in de gaten gaan houden, of er leuke jurkjes e.d. in staan.

Dan resten nog mijn vragen: is er andere, rekbare, stof dan tricot?
    En weet iemand waar je op internet van die rekbare buikbanden voor aan een broek of rok kunt bestellen? Zou je die ook bij een stoffenkraam op de markt kunnen kopen? Wij hebben namelijk geen winkels in de buurt, voor zover ik kan bedenken.

Deel Deze Pagina