Caulophyllum en inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door hoop28, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi allemaal. Met 38 weken zal ik uiterlijk ingeleid worden. Bij een eerste bevalling heb je vaak niet eerder ontsluiting. Nu is mij van alles uitgelegd over het verweken van de baarmoeder.. het strippen.. het inleiden. Ik dacht wie weet is er wel eem middeltje of mogelijkheid om het verweken van de baarmoeder en het stimuleren van ontsluiting een eindje op weg te helpen. Toen kwam ik dus de caulophyllum pillen tegen. Zijn er vrouwen die dit bv vanaf 36 weken zijn gaan slikken en die vervolgens ingeleid zijn? Ik vraag het nog na aan de gynaecoloog... Maar ervaringsverhalen zijn hartstikke welkom.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Ik heb het voorgeschreven gekregen van de verloskundige, die zei dat ze er goede ervaringen mee had, dus dan wil ik het wel proberen.
    Heb ze trouwens in de vorm van druppels gekregen.
    Ben met 37 weken begonnen.
    Ik word trouwens zover nu bekend niet ingeleid.

3. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Oh spannend! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik wil er wel op tijd mee beginnen als de gynaecoloog dat ook een goed idee vindt. Dat ze me met 38 weken direct in kunnen leiden. Dat gedoe met ziekenhuis in en uit... mijn man moet ook werken. Het ziekenhuis is op 20 minuten afstand. Dacht mijn lichaam mag wel een beetje op weg geholpen worden.

Merk je iets van de druppels? Hoe gebruik je ze?

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ingeleid met een balloncatheter, om 18 uur er in, om 0:00 uur viel hij er uit, had toen, zonder al te veel moeite 4 cm. 's nachts wilden ze niks meer doen, dus pas 's ochtends de vliezen gebroken door de gyn. Ik wilde geen infuus, maar eerst wachten of het zo begon. En dat was zo, 4 uur later een prachtige baby op mijn buik. Inleiden zonder ontsluiting hoeft dus ook geen dagen te duren. Binnen 24 uur was ik weer thuis, mét kind.

5. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik heb het gebruikt vanaf 37weken en ben uiteindelijk ingeleid met 40w5d. Ik werd ingeleid met gel. Dat heeft vanaf eerste dosis tot bevalling 40 uur geduurd. Kleine is uiteindelijk met keizersnede gehaald want hij daalde niet in.
    Bij mij heeft het dus niks gedaan maar dat kan komen omdat de baby's hoofdje te groot was voor mijn bekken om in te dalen.

Deel Deze Pagina