cave groei,onderin de buik leeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tara1980, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tara1980

tara1980 Nieuw lid

17 okt 2007
    2
    0
    0
    Hoi,

Ik ben op dit moment 25 weken en 3 dagen zwanger. Ik had vandaag een afspraak bij mijn verloskundige en die vertelde me dat ik erg hard groeide...nou ja...mijn baarmoeder eigenlijk. Ze heeft aangegeven op mijn zwangerschapskaart "cave groei! onderin de buik leeg "
    Kan iemand me misschien uitleggen wat ze daar precies mee bedoelt?

Ze gaf wel aan dat het geen reden was om me zorgen te maken, maar dat het wel iets is wat ze in de gaten gaan houden en daarom moet ik dus nu ook over 2 weken al weer terug komen.

Alvast bedankt voor alle reacties.

groetjes,

Tamara

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HI Tamara,

Cave groei betekent dat er op de groei van je kindje en je baarmoeder gelet gaat worden, maar onder in je buik is het leeg, dit betekent dat je kindje lekker boven in de baarmoeder ligt (nieuwsgierig aagje) en niet de hele ruimte van je baarmoeder benut. Hier door lijkt de groei wat harder te gaan dan voor dit termijn zou moeten. Volgende keer is je kindje vast wat naar beneden gaan liggen en blijjkt er niets aan de hand te zijn!

Geen zorgen!
    IMke

3. tara1980

tara1980 Nieuw lid

17 okt 2007
    2
    0
    0
    Hiya Imke,

Harstikke bedankt voor je snelle reactie. Mijn eigen verloskundige had ook al gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar als je dan die 'medische termen' leest, merk je als leek ineens dat je niet meer precies weten wat ze er mee bedoelt.

Nogmaals bedankt voor je heldere uitleg :)

Deel Deze Pagina