cavia “opgegeten“ :‘(

Discussie in 'De lounge' gestart door LiittleOne, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    he bah...maar ik zie aan je profiel foto een husky? ofzoiets....

Mijn papa had......4 konijnen en later 3 cavia's en nog later 4 ratjes.....met nadruk op had....want iedere keer hoe hoog hij de kooi ook weg zette en zelfs in de kast!!! Die hond kreeg het voor elkaar om die beesten op te eten...dood te maken dus enz....

Aan de dierenarts gevraagd...is normaal! Die beesten jagen in het wild op marmotten in de sneeuw....en konijnen en vooral cavia's lijken daar enorm op...We zagen zelfs hoe hij het deed, (Cavia was al dood...) echt net zoals op tv!! Hij sprong omhoog met voorpoten en dan plof op dat beest.......:( zielig....maar natuurlijk...

Dus volgende keer cavia niet meer met de honden laten, en voor nu....gecondoleerd met het overlijden en sterkte meis...:(

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    euh geen onzin hoor....kijk maar eens naar discovery channel over die beesten in het wild.... Een husky is een aftreksel van een wilde hond....en de natuur zit daar nog heel diep erin gebakken. Het is ook eigenlijk geen 'huis' hond......maar daar ga ik maar ff niet op in. (omdat mijn pa er ook een had en dat echt een lieve hond was!!, helaas aan onbekende ziekte overleden....)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Echt onzin :)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

@ TS, sterkte :( Wij vangen oude fok cavia's op, dus ik weet hoe het is om er 1 te verliezen, heel sneu :(

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ahhh wat zielig :( sterkte!

En idd huskys jagen wel op konijnen, hazen etc. zo is gister de hond van mijn vaders beste vriend achter een haas aangegaan en dan luisteren ze ook echt niet meer na de baas hoe goed ze ook luisteren normaal... Hij is zo de snelweg opgerend achter die haas aan en aangereden, er reed net een dierenarts voorbij en die heeft meteen een spuitje gegeven om hem in te laten slapen :(

Die honden hebben gewoon zo n jacht instinct.. Als die knop dan omgaat zijn ze moeilijk te stoppen...

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    My bad, ik wist niet dat ze ook jaagden. Maar dat is niet een reden om naar te zeggen dat het bij husky's 'normaal' is om dit te doen.
    Ik ben practisch opgegroeit met een husky en een vogeltje, waren de beste vriendjes.
    Bovendien stamt elke hond van 'wilde honden' af, de wolf! Dus ja, de natuur zit er nog in.
    Heel veel honden zullen de natuur nog volgen en achter iets aan gaan wat snel voorbij rent en er achteraan jagen.
    Vind aftreksel overigens heel denigrerend overkomen voor dit prachtige ras!
    Sneu dat die van je vader aan een onbekende ziekte overleden is, het zijn geweldige honden!

7. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    maakt niet uit maar in dit geval wist ik waar ik het over had. heb zelf 2 hussen gehad en heb er enorm veel mee gesport weet dus ook dat het sledehonden zijn.
    echter staan ze er om bekend dat ze kleine diertjes nog al eens kunnen opjagen. wat vaak begint als een leuk spelletje voor een huis husky eindigt in een bloederig drama. als ze dit eenmaal gedaan hebben weten ze hoe dit smaakt en heeft het een zelf belonend resultaat. hond valt beest aan en word beloont met een heerlijke maaltijd. de kans op herhaling is daarom nu ook erg groot.

en dat kan bij elke hond gebeuren maar met de husky is die kans echt zoveel groter.
    wij hebben onze hussen laten opgroeien met katten dit is altijd goed blijven gaan maar en zijn ook heel veel husky's die dit al niet eens kunnen omdat hun jachtdrang te groot is.
    bij ons konden de honden alleen echt niet samen met dieren kleiner dan een kat. vogel en konijnen zijn al ten prooi gevallen bij onze reu toen der tijd.

voorbeeld: vrienden van mij hebben 6 hussen en die hebben de schapen van hunzelf doodgebeten en de kippen van de buren.

dit doen ze echt niet omdat het zulke moorddieren zijn maar het is puur zelf belonend gedrag. hun instinct drijft hun er toe en daarna weten ze wat hun beloning zal zijn als ze het doen.

voor ts niet te voorkomen en enorm erg aangezien het om 2 dieren gaat waarom je geeft.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Echt niet.:(

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    He bah, meid. Sterkte ermee.

Hier ook eens iets dergelijks bij de hand gehad met ons konijn... heeft beestje ook niet overleefd.

En ik las hier iets over "versbloed" etc.... hoe verklaar je dan dat honden die op vers vlees staan, geen beesten doden?

Het is best wel af te leren hoor! Wij hebben een DH-teef als herplaatser gekregen omdat ze een schaap had gepakt.... nou die durfde bij ons niet eens in de richting van een schaap te KIJKEN!!!!

10. zogelukkig

Ik heb onherleidbaar bastaards zoals dat heet. Als die een haas zien/ruiken gaan ze er als een speer achteraan (haas is altijd sneller), maar je denkt toch zeker niet dat ze een tamme slome huiscavia pakken?
    Ook dansen ze boven een muizen- of mollenhol, erg grappig.
    Ja, huishonden stammen idd van de wolven af, maar dat zijn het niet. De meeste honden liggen binnen op de bank en vreten brok, lopen aan een lijn etc., die weten niet eens hoe ze een cavia moeten pakken.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wel een goede Barf maaltijd. ( geintje )

Zielig voor het caavje. Hoop dat hij, of zij, snel heen is gegaan.

12. zogelukkig

Oh, ik moest ook echt lachen om dat "eenmaal bloed geproefd"-verhaal.

Mijn honden verscheuren weleens een schapenkop, maar zullen het schaap in de wei echt niks doen, zo'n onzin!

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ach arm beessie.
    Ik hoop dat hij niet tevee pijn heeft gehad.
    Sterkte!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze hond eet elke dag vers vlees met bloed, vacht en al, en vist met regelmaat de schapen uit de wei. Lammetjes zijn lekker mals.
    Onze kinderen missen al een aantal vingers, zijn ook zo smakelijk.

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Lol, mijn sm begon laatst ook erover dat als een hond eenmaal bloed geproeft heeft het de roofdier in een hond naar boven haalt. Totdat ze erbij nadacht dat onze 'schoothondjes' elke dag carnibest krijgen..

16. zogelukkig

Canibest ziet er net zo uit als Cesar.:p

Nee, als je honden eenmaal aan vuile pens getrokken hebben, verscheuren ze ook de huiscavia.;)

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik herken absoluut niet de husky's die ik ken in dit verhaal, sorry.. Ook op onze hondenschool nog nooit zulke husky's voorbij zien komen of over zulke verhalen gehoord.
    Maar goed, niet elke border collie drijft kinderen en auto's, niet elke stafford is een valse pitbull en niet elke Duitse herder is een commissaris Rex...

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb nog nooit sperziebonen in de carnibest gezien, en bloed in de cesar lol.. Maar ze krijgen ook wel eens een 'echt' stukje vlees hoor, alleen de hoofdvoeding is carnibest

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

afijn de cavia is er niet meer. rip cavia!

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee die heeft de hond op gegeten...

Oh nee toch niet opgegeten:)

Deel Deze Pagina