Hallo dames, Wilde eff weten of er nog meer gezinnen zijn waar dit gebeurd en hoe jullie ermee omgaan. Mn schoonmoeder koopt regelmatig peperdure kleding voor onze zoon. Mn man is enigst kind en dus onze zoon hun enige kleinkind. Ze komt dus regematig met dure kleding voor hem aan (in mijn ogen dan) Om een voorbeeld te geven: Van de zomer had ze 2 setjes kleding voor hem gekocht voor de herfst. Wat per setje 60 euro heeft gekost (Lange broek met blouse en een lange broek met vest. (dus totaal 120 euro voor 2 setjes) Nu kwam ze van de week met een winterjas aan van rond de 100 euro . Terwijl ze wist dat hij er deze winter geen nodig had. had er immers nog 2 van vorig jaar die nog prima passen. Gelukkig in dit geval is de jas veeels te groot dus die leggen we weg voor volgend jaar. Het klinkt misschien raar maar ik kan me hier vreselijk aan irriteren zeker omdat ik zelf van het andere uiterste ben. goedkope leuke kleding kopen voor weinig geld. Zo heb ik laatst 2 setjes kleding gekocht wederom voor de herfst bij (de primark) en ik was in totaal 27 euro kwijt (voor 2 lange broeken en 2 wat dikkere shirts.) Mensen om mij heen zeggen dan vaak meid, ze kunnen het missen dus geniet er lekker van.... maar ik vind dat reuze moeilijk kan ik wel zeggen. vind het gewoon zo zonde van het geld.. En kwa speelgoed (verjaardagscadeaus) gaat het precies hetzelfde. Vorig jaar en dit jaar een cadeau gehad van rond de 150 euro. Met sinterklaas straks hetzelfde gedoe. Ook al geven wij het keer op keer aan dat we niet willen dat ze er zoveel geld aan uit geven, gaat het het ene oor in en andere weer uit.
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Opa en oma hebben duidelijk het geld er voor, weten dat er geen tig kleinkinderen gaan komen aangezien ze maar 1 kind hebben en willen liever geven met warme hand dan met koude hand . Misschien kun je aangeven dat het handig is dat ze even vraagt wat hij nog nodig is maar verder zou ik me er niet druk om maken,
Hier ook een oma die haar kleinzoons gruwelijk verwend. Niet qua kleding, maar wel qua speelgoed. Zolang ik niet merk dat mijn kinderen er ondankbaar van worden, heb ik er geen moeite mee. Ja, soms vind ik het wel zonde maar hé, ze is een volwassen vrouw die het geld kan missen en het graag uitgeeft. Lekker laten gaan joh, niet te druk om maken en zéker geen ruzie om maken.
Ik vind ook dat je er niet zo druk om moet maken. Ze kunnen het blijkbaar heel goed missen, en is dit hun manier van hun kleinkind in de watten te leggen! Ik zou zeggen geniet er lekker van en laat oma ook er lekker van genieten.
ben een beetje bang als het besef er gaat komen bij onze kleine man dat er meer te 'halen' valt bij de ene opa en oma en de andere opa en oma links laat liggen. Misschien zijn mij angsten wel onterecht maar toch....het idee hé
Ik zou dat juist leuk vinden en er lekker van genieten... Snap niet dat je je hier druk om kunt maken Is toch hartstikke lief van ze. Dat jij graag low budget shopt is prima, maar als zij graag veel geld uitgeeft is dat ook prima toch? Ieder z'n manier....
Laat ze toch lekker joh. Moeten ze toch zelf weten wat ze uitgeven aan hun kleinkind? Ik moet zeggen dat de opa's en oma's van mijn zoontje en ja dan echt alle 4, altijd dure kleding geven of cadeaus voor verjaardag en sinterklaas. Het is eigenlijk ook makkelijker gekocht, want ik vind het ook best een zoektocht naar goedkopere kleding als ik eerlijk ben voor mijn zoontje en vaak komen wij zelf dus ook in het duurdere segment uit (vanwege zijn figuur ook, dun). Jullie zitten nu ook in een fase van het leven, dat alles duur is, de vaste lasten, maar ook het onderhouden van je kind etc. Jouw schoonouders hebben die lasten niet meer en houden dus nu ook meer over dan toen jouw man bijv nog thuis woonde. Als ze dat geld nu aan hun kleinzoon willen uitgeven is daar niets mis mee toch?
Hier is dat gelukkig echt niet zo. Ze zijn op beide de opa's en oma's gek en liefde laat zich niet kopen.
Ik zou het ook irritant vinden... Maarre, noemt ze de prijs erbij dan? Als ze dat doet zou ik zeggen: zo dan, poeh hee, jeetje, wat veel, heb je de lotto gewonnen? Eet je nu de rest van de maand droog brood? En lekker zelf kleding kopen die jij leuk vind. Pech voor haar als jij je goedkope jas van verleden jaar leuker vind dat de dure jas van 120 euro ofzo. Daar zou ik dan maling aan hebben en dat gewoon hardop zeggen Misschien denkt ze dan van: ik kan het beter in de vuilnisbak gooien
Ik ben er heel bang voor dat dit gaat gebeuren, mijn schoonouders zitten er erg warmpjes bij.. (Toen we in ons eigen appartement gingen wonen hebben ze een koelkast van 1800!! euro voor ons gekocht ) Ze waren eerst heel koel, maar nu gaat het over niets anders dan de baby meer, dus denk dat we een soortgelijke situatie als bij jou kunnen gaan verwachten, TS.. Ik ben juist van de andere kant, leuk maar voor een zacht prijsje.. Het is allemaal onwijs lief natuurlijk, maar denk dat ik me dan zou voelen alsof ik ons kind tekort doe, ofzo.. Lastig
Ik zou het niet erg vinden. Hier geven de ene oma en opa ook vaak een kadotje, maar ik heb nog niet gemerkt dat ze daar op rekenen ofzo. Aandacht is nog altijd veel belangrijker voor ze. Dat onthouden ze. Dus als ze naar een speeltuin zijn geweest, dagje uit etc. Ik hoor ze nooit ver wat ze hebben gekregen, maar wel wat ze hebben gedaan.
ik zou er blij mee wezen! mijn ma koopt half marktplaats op met spullen die misschien ooit wel leuk zijn voor haar.. zucht!
ze noemt de prijs niet, maar laat de kaartjes eraan hangen.. dan doet ze net alsof ze die vergeten is eraf te halen. en net als mijn blik of de blik van mn man dan op het kaartje valt, trekt ze snel het prijsje eraf en doet ze net of het het niet mogen zien, terwijl we het al gezien hebben....
Wat betreft je angst dat hij de andere opa en oma links laat liggen denk ik niet dat je daar echt bang voor hoeft te zijn. Ik ben zelf opgegroeid met een opa en oma die veel te besteden hadden en maar 4 kleinkinderen en een opa en oma met weinig te besteden en 20 kleinkinderen. En ik heb echt geen andere band met mn andere opa en oma, het ligt ook aan meer dingen dan alleen aan het krijgen van dingen. Hoe vaak ziet je kindje beide opa's en oma's, dat soort dingen.
Zie daar dus de echte reden dat het je irriteert. Maar meid, daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Zo werkt het met kinderen gelukkig niet.
Ik zou het niet erg vinden. Mijn ouders hebben geld zat maar geven eigenlijk nooit kleertjes ofzo, mijn schoonvader heeft pas nog Uggs voor Roos betaald, koopt regelmatig kleertjes of we mogen iets uitzoeken. Vorig jaar nog een jas en setje van IKKS, was bij elkaar ook 180. Ik denk altijd,hij geeft het zelf dus laat maar komen hoor
Ik ben jaloers! Wou dat ik dat had, heb nog zoveel spulletjes nodig voor mn zoontje, fietszitje, potje, dekbedje enz. Had ik maar zo'n schoonmoeder Ik kan me voorstellen dat je je wel iets er aan ergerd. Vooral dat ze dan de prijskaartjes voor jullie ogen er af trekt, beetje flauw. Ze probeerd een beetje op die manier jullie aandacht te kopen.
Hier ook zo'n schoonmoeder. Wat zij verdient met haar werk, gaat op aan haar 4, straks 5 kleinkinderen. Tja, ik laat het maar. Ze krijgen allemaal hetzelfde en ik denk eerder dat ik in dat geval mijn dochtertje te kort zou doen als ze doorkrijgt dat haar neefjes en nichtjes wel van alles krijgen. Wel vraag ik altijd dingen te kopen die ze dan echt nodig heeft of kan gebruiken. Geen prullen of onnodig speelgoed ofzo. En daar luisteren ze gelukkig wel goed naar.