Ik vind dat je cavia al een hele leeftijd heeft bereikt! Sterkte ik zou zo niet weten wat je moet doen.
Jeetje Jo, dat is ook sneu! En die kleintjes vergeten het gelukkig ook weer snel en gaan er goed mee om. Maar toch, ik vind het nu zo sneu... ik hoop gewoon dat Eva er voorlopig nog niet verdrietig om hoeft te zijn. Ik wilde vanochtend om 8:30 bellen (ze zijn om 8 uur open), maar ik werd om 8:15 zelf al gebeld! Dat vond ik echt heel lief! Lizzy is de nacht goed doorgekomen en is goed wakker. Wel heeft ze een te lage temperatuur, 34 graden terwijl het wel minstens 38 graden moet zijn. Ze heeft ook nog niet zelf gegeten, dus ze gaan haar dwangvoeden en ze houden haar dus goed warm. Als ze goed op temperatuur is mag ze naar huis, dan dus nog wel dwangvoeden en goed warm houden. En morgen een dagje vrij nemen . Ik hoop dus dat ze vanmiddag mee naar huis mag! En dan is het nog even afwachten.... Ik ben in ieder geval blij dat het vannacht goed is gegaan.
Spannend dagje dus, ik duim voor jullie meis. 6 is al een hele leeftijd voor sommige caafjes maar ik hoop echt dat ze nog veel en veel ouders wordt Ik weet niet of je er wat aan hebt maar er bestaat een kinderfilm "ook honden gaan naar de hemel" en misschien is dat een optie om t haar te laten snappen als het zover is? Ik weet dat de film vele kinderen heeft geholpen met het verwerken van de dood en het snappen daarvan.
Het gaat niet goed met Lizzy Ze krijgen haar temperatuur maar niet omhoog, terwijl met 2 warmtezakken onder een handdoek onder de warmtelamp ligt. Ze is ook absoluut zichzelf niet, ik ben vanavond met Eva langsgeweest en heb Lizzy even bij me gehad, maar ze lag alleen maar suf te liggen. Stribbelde wel wat tegen toen ik haar weer terug in de kooi legde, maar lag daarna gewoon weer stil. Ik denk, en de dierenarts ook, dat het niet meer goed gaat komen. Morgenochtend weer even bellen hoe het gaat en als er geen verbetering in zit, dan laten we haar zo snel mogelijk inslapen. En dan zaterdagochtend met z'n drietjes Lizzy begraven... Ik ben benieuwd hoe Eva erop reageert, maar ze zal het allemaal wel best vinden denk/hoop ik, ze vindt het nu ook heel normaal dat Lizzy bij de dokter slaapt. Ze heeft er nu in ieder geval aan kunnen wennen dat Lizzy niet thuis is.... Ik ga haar als we Lizzy gaan begraven uitleggen dat ze Lizzy nooit meer kan aaien en kusjes kan geven, maar dat ze wel naar Lizzy kan zwaaien. Ik ben benieuwd.... Maar eerst nog even morgenochtend afwachten dus, maar ik heb zo goed als geen hoop.
Lizzy is vannacht overleden . Ik had me er nog goed onder gehouden, maar toen ik haar vanochtend ophaalde bij de dierenarts schoot ik helemaal vol... ik had vandaag al vrij genomen om voor Lizzy te zorgen, nu ben ik gewoon lekker een dagje thuis om te huilen en om een beetje op te ruimen enzo. Morgenochtend gaan we Lizzy begraven. En denken over een nieuw beestje, mijn vriend wil het eigenlijk niet, maar Eva is zo dol op dieren en als ik zie hoe ze met Lizzy omging, zo lief! Er moet gewoon weer een beestje komen. Ik twijfel nog tussen een konijntje en een cavia... maar konijnen bijten geloof ik wel (als ze bv. schrikken), cavia's dus absoluut niet. Maar we wachten sowieso een paar weken met het aanschaffen van een nieuw beestje. Nog even een lief fotootje van Eva met Lizzy in betere tijden:
óh meid ik was er al bang voor! Maar jullie hebben alles gedaan wat jullie konden doen!!\ Heel veel sterkte met het verlies van lizzy
Heb zelf ook 2 cavia'tjes. Eentje was een aantal maanden geleden ineens sterk vermagerd. Hij at niks en zat apathisch in een hoekje. Toen ben ik met mijn ma naar de avondarts geweest. Ik heb zelf geen rijbewijs namelijk. En alles bij elkaar koste het me toen 300 euro en uiteindelijk hebben ze onder narcose zijn tandjes geslepen maar dat bleek het niet te zijn. We weten nog steeds niet wat hij mankeerde. Dus 2 dure bezoeken later, 5 dagen dwangvoederen en een week lang medicatie, was het beestje weer de oude. Maar ik zie dat het niet heeft mogen baten bij jullie. Nu zal het beestje in ieder geval over zijn gegaan met het gevoel dat er enorm veel van hem is gehouden. En dat is het belangrijkst! Sterkte hoor!
Dank jullie wel! Melloncollie, fijn dat jullie caafje het wel gered heeft. Hier dus het zusje van Lizzy die het slijpen van haar kiezen niet eens overleefd heeft, na een maand dwangvoeren het maar opgegeven. Zo zonde, het was zo'n jong, mooi en lief beestje en ook nog best levendig. Maar het houdt een keertje op... Ik heb er nu wel gemengde gevoelens over, ik ben blij dat we er alles aan gedaan hebben. En zó blij dat ik gisteravond met Eva nog even bij haar ben geweest. Maar ik vind het wel heel sneu dat Lizzy haar laatste dagen in een vreemde kooi heeft moeten doorbrengen. Ze kreeg gelukkig wel pijnstilling en ik denk dat ze ook al wel een beetje van de wereld was. Hopelijk heeft ze het niet al te vervelend gevonden... Ik vind het vooral zo moeilijk dat Eva haar 'kameraadje' kwijt is. Eva is met Lizzy opgegroeid en ging een paar keer per dag bij Lizzy kijken. En daarbij heb ik Lizzy natuurlijk ook al bijna 6 jaar gehad, ze hoorde er gewoon bij.
He bah wat vervelend meid verlies van je huisdier is nooit leuk zeker als je er zon fijne band mee hebt. Hoe is Eva er nu onder? Hoop dat je wat aan mijn tip van die tekenfilm hebt. Dikke knuf en sterkte er mee
Sorry, helemaal vergeten op te reageren! Ik ga er even naar op zoek! Eva is nu bij de kinderopvang en weet het nog niet. Vanavond zo vlak voor het slapen gaan lijkt me ook geen goed idee, dus dat wordt morgenochtend. Kan ze het er nog een beetje over hebben in plaats van dat ze er alleen in bed mee zit... Is toch raar en een beetje eng, je geliefde huisdier onder de grond stoppen... maar ik denk dat het met een beetje uitleg wel goed komt.
Ach, wat triest, ik moest er vandaag nog aan denken, was benieuwd of ze het overleefd had, maar helaas dus niet. Lief die foto's, onze cavia die pas overleden was, was ook zo'n driekleurige rex. Ze heeft een mooi plekje in de tuin. Ik hoop dat Eva haar niet teveel mist. Wij hebben zowel cavia's als konijnen gehad, maar ik vind cavia's toch wat leuker, vooral voor kleinere kinderen. Sterkte!
Het zal vast lukken hoor om het Eva te vertellen. Kinderen kunnen je daarin echt verbazen. Geef je beestje een mooi plekje in de tuin. Ik heb vroeger ook veel cavia's gehad en eentje lag begraven op een plekje waar ik als kind altijd naar toe ging. Ging ik bloemetjes leggen op zijn grafje. Hoort bij het leven. Ja dat ie in een vreemd hokje zat is inderdaad rot voor het beestje. Snap het gevoel. Maar hij is nu op een fijnere plek en zal echt niet boos zijn hoor.