Cavia vraag (buitenren)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.586
    113
    Ik doe het wel met hennepvezels. Die leg ik op een krant en de krant en al gaan de gft-bak in. Een paar dekentjes wassen elke keer vind ik niet duurzaam.

2. tuc

tuc Niet meer actief

#22 tuc, 23 jun 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2022
    We hebben ( ook ivm schaduw) besloten om Wolly en Pluisje op de tegels te laten idd. Binnen gaan we hennep vezel gebruiken, twijfel nu of ik dat ook op de stoep zal doen?

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Vooraf het wassen kun je met een speciale borstel (Action) de haren er goed afhalen.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Pb

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hopelijk hebben de ervaringsdeskundigen hier een antwoord op?
    We hebben vanmiddag onze caafjes opgehaald. 2 zeugjes, eentje van een half jaar en eentje van een jaar. Geen familie, maar sinds het kleintje 4 weken is zitten ze al in dezelfde caviagroep.

Het kleintje is bij ons nog wat schuw (uiteraard), de andere is heel nieuwsgierig en komt steeds uit het huisje om te kijken.
    We hebben 3 huisjes staan: 1 hele grote waar ze samen in kunnen en 2 losse kleinere 1 persoons huisjes. Het kleintje zit in een los huisje, de grotere meestal in het grote huisje. Maar die probeert telkens in het kleine huisje erbij te gaan. Het kleintje vliegt eruit en piept enorm dan. Als ik ga kijken gaat de grote weer terug in het grote huisje.

Zou ik het moeten laten? Het is al meerdere malen gebeurd nu. Of de 2 kleinere huisjes eruit halen zodat ze "verplicht" samen in de grote moeten.

Ze zitten in de opvang al 6 maanden samen, zou het de nieuwe omgeving zijn?

6. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Hier is er eentje "de baas" en af en toe moet dat schijnbaar nog even vermeld worden aan de ander (ze zitten al 3 jaar bij elkaar). Het kan zijn dat ze in de nieuwe setting de rangorde weer even willen bevestigen. Ik zou alle huisjes laten staan, dan hebben ze meerdere schuilplekken om te kiezen en kan de kleine een ander huisje in als de oudere de baas wil spelen.

tuc vindt dit leuk.
  7. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    En 'vriendschap' met de mens is bij cavia's te koop voor eten. :D

tuc en TotalBella vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ja de oudste eet al uit de hand, maar heeft ook al een heel schaaltje groente op zelf en hooi en brokjes.
    De jongste hebben we een worteltje in het huisje gegeven en heeft dat ook op.

missle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina