Cavia

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Bedankt voor de reacties
    Hoe groot is jullie kooi Wij willen waarschijnlijk 2 cavia's

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Ik heb een binnen kooi van 1,20. Buiten hebben ze een hok met 2 etages en het gedeelte beneden is bijna 2 meter, bvn gedeelte een meter breed.

3. evengeduldaub

evengeduldaub Actief lid

28 mei 2013
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er wel 2 voor je... met een mooi zelfgemaakt hok..
    2 mannetjes van 1 jaar oud. Zijn broertjes..

Ze piepen alleen als ze denken dat ze wat lekker krijgen en ze worden 1 x p week verschoond

Ohja..en voor ik belaagd word..ik ben een absolute dierenvriend.. maar we hebben te weinig tijd om ze de aandacht te geven die ze verdienen..

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Qua bodembedekking is er meer dan zaagsel.
    Ik heb ook geen zaagsel omdat dat enorm stoft. Ik heb hennepvezel in de kooi gehad en nu een heel klein laagje Hennepvezel en daarop kartonsnippers. Ik had het als experiment maar vind het erg goed (fokkers hebben het ook regelmatig als bodembedekker).

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb nu ook hennep, maar vind dat je ze veel sneller ruikt, zodra het op is stap ik weer op naar zaagsel (ik heb wel 10 kilo baal)

6. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 beertjes. Een gladhaar bruin, wit, zwart en een zilver agouti. Ze waren 4 maanden toen we ze bij een fokker haalden. Ze zaten dus al samen en gaat prima. Een cavia alleen zou ik nooit doen, worden ze erg eenzaam van. Onze meiden knuffelen elke dag met ze en als de meiden slapen mogen ze op de mat rondjes rennen om de salontafel, is erg grappig. Ze zijn dan helemaal uitgelaten en racen enorm snel rond. :D Ze eten alles paprika, peer, appel, witlof, sla, wortel, mais, broccoli enz. Kool is niet goed voor de darmen. Op internet is genoeg info te vinden. Succes ermee!

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hahaha wat schattig, sommige naakte cavia's lijken op mini nijlpaardjes :D

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hadden geperste houtkorrels met een klein laagje zaagsel er overheen. Scheelde erg veel in stank en namen meer plas op, met alleen zaagsel moest ik ze veel vaker verschonen.

9. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken kattenbak korrels met daaroverheen hennep, ideaal!

10. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hahahaha inderdaad.
    Daarom vind ik ze ook zo leuk!:D

Deel Deze Pagina