Gesprek werk..help

Discussie in 'De lounge' gestart door Skyangel, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Dit zit er al een tijdje aan te komen aangezien het bedrijf niet lekker draait.

Ik heb een oproep contract.
    In dit contract staat niet wanneer deze zou aflopen.

Ik werk daar nu bijna 10 maanden en werk 3 dagen in de week.
    ik maak dagen van vaak 9 tot 7.
    Soms zelfs dagen tot half 8!

Die overuren die ik maak krijg ik niet uitbetaald!
    Haar reden: Ik kan niet met winst werken.
    Ik heb bepaalde taken te doen die normaal gesproken stagiaires doen zodat ik het laatste onderdeel kan leren.

Sorry als ik niet duidelijk ben,maar wil graag hierin anoniem blijven.
    Dus als iemand wil weten wat ik bedoel kan dat via een PB;)

Voor dat onderdeel werd mij ook gevraagd of ik op mn vrije dag kan komen om dit te leren (tot de middag).
    Dit natuurlijk ook onbetaald!

Ze behandeld haar personeel soms als oud vuil.
    In januari (deze maand dus) wilt zij veranderingen zien en wilt ze dat iedereen met winst kan werken (wat op zich logisch is,maar ik heb maar 3 maanden de tijd gehad om dat onderdeel te leren en is dus gewoon niet haalbaar).

Dus om een lang verhaal kort te maken.
    Ik kan niet met winst werken op dat onderdeel.

Verder heb ik ook al jaren een andere hobby en dit heb ik ook heel duidelijk aangegeven toen ze mij in dienst wilde hebben.
    Dit ga ik niet opgeven.

Maar dit zou ze wel willen eisen om oproepbaar te kunnen zijn (terwijl ik gewoon 3dagen werk)

In principe stond zij er helemaal alleen voor (aangezien een ander zwanger werd).
    Die heeft gewoon netjes gewerkt tot zwangerschapsverlof maar moest op het einde halve dagen werken aangezien ze een auto ongeluk kreeg (waar ik ook bij zat) en hierdoor heel veel harde buiken had.

Bazin geen greintje begrip hiervoor en wilt alles naar zich toe schuiven hoe zielig zij is.
    Ook geen begrip voor zwangere vrouwen want als ze toch maar is wist wat voor problemen ze hierdoor kreeg en geld door verliest.
    Dus het liefst zou ze dit ook verboden willen maken.

Want ze word wel betaald door uwv maar nu heeft ze mij moeten aan nemen (ook hoe ze dat zegt!)
    Als ze mij niet had gehad was dat bedrijf al vermoedelijk naar de knoppen!
    Ze verkondigd alles aan haar klanten die erbij blijven over onze prive levens en zelfs over haar financiƫle zaken etc..

Dit is natuurlijk lang niet het verhaal.

Wij moesten maar na denken hoe we dit gaan oplossen want bazin wilt minder gaan werken.
    Ze loopt te klagen over haar lichamelijke klachten etc.

Nu heb ik zelf ook fybromyalgie.
    Dus ben zelf ook niet al te best dit weet zij ook.
    Ook is het de laatste tijd niet goed met mijn vingers gesteld (zijn dik etc)

Hoe denken jullie hierover?
    Vragen staat vrij (sommige dingen liever via PB);)

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    sorry ik snap niet wat je met dit verhaal wil, ik kan er niets uit opmaken, dus kan dan ook geen advies geven.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sorry meid, maar jij laat je dus gewoon gebruiken! Je wordt steeds gevraagd extra te werken, overuren te maken, maar die krijg je niet betaald??? Omdat zij niet met winst kan werken?

Kijk dat je bepaalde uren in een leertraject niet betaald krijgt, daar valt over te discussieren, afhankelijk van de lengte van een leertraject zou ik daar zelf ook mee akkoord kunnen gaan. Maar er zit natuurlijk wel een limiet aan om je gratis ter beschikking te hebben.

Wanneer er trouwens geen einddatum aan je contract zit, dan zal je werkgever een ontslagvergunning moeten aanvragen wanneer ze van je af wil. Daarnaast moet ze de opzegtermijn in acht nemen! Dus niet direct akkoord gaan met een aanzegging tot ontslag oid!

4. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hoe zou ik gesprek het beste kunnen doen?;)
    Sorry voor de onduidelijkheid.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    veel dingen in je verhaal zijn geheel onduidelijk, bv wat voor werk je doet, wat moet je leren, waarom kan je na 3 maand niet met winst werken, wat bedoel je met winst, wat moet je doen bv.

je hebt een oproepcontract, of te wel een nul uren contract??
    als je 3 maand ongeveer dezelde uren werkt zoals jij omschrijft heb je volgens mij? gewoon recht op een contract met die uren.

zit je nog op school, je schrijft stage?

Ik vind je verhaal te warrig om je te kunnen helpen hoe het gesprek in te gaan,

6. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Heel erg bedankt voor je snelle reactie!
    Hier heb ik veel aan:D
    Ik weet dat ik gebruikt word en ik wil daar ook vanaf.

Eerlijk gezegd word ik het zat om als voetenveeg gebruikt te worden daar.
    Maar ik ben daar in dienst gegaan om haar en mn zwangere collega te helpen en zoals ik al zei had ze zonder mij niemand gehad.

Ik denk altijd aan een ander.;)
    Maar het word tijd dat ik nu ook eens aan mezelf ga denken

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Als ik jou was zou ik lid worden van de vakbond en ze jou juridisch laten ondersteunen vwb je arbeidscontract en overuren uit laten betalen. Wat ik uit je verhaal haal, rammelt dat aan alle kanten. Wordt er wel pensioenpremie afgedragen etc etc. En volgens mij moeten ze je na 6 maanden oproepcontract een structureel contract voor bepaalde tijd aanbieden.

8. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Bedankt Sas7!
    Weet niet of er een pensioenpremie word afgedragen.

Weet wel dat ik ook geen vakantie dagen heb.
    Als ik ziek ben (wat overigens nog maar 1 keer is gebeurt)krijg ik dit ook niet betaald terwijl ik toch wel vaste dagen maak.

Weet niet hoe dit allemaal in zn werking gaat en vakbond zou idd wel verstandig zijn.

Ik ben benieuwd wat ze zegt vandaag.

Weet iemand misschien hoe dat werkt als ze mij dalijk niet meer laat werken (niet meer zou oproepen).
    Ze kan van mij toch niet verlangen dat ik mijn overuren blijf werken zonder die uitbetaald te krijgen?

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou even aan jezelf gaan denken ipv een ander (die je toch als voetveeg behandeld)

overuren die niet betaald worden, dan kan je beter vrijwilligerswerk gaan doen...
    dat je niet alle uren betaald krijgt in je leertraject is heel vaak maar nooit iets betaald is wel heel weinig.

als je al langer als 3 maanden dezelfde uren werkt is ze verplicht je dit in een uren contract aan te bieden. dat kan je aanvechten, mocht je dat willen.

heb je een rechtsbijstandverzekering? zoja dan heeft de vakbond naar mijn idee niet heel veel meerwaarde. behalve dat je dubbele kosten hebt...;)

als je baas besluit nu jou niet meer op te roepen hoeft ze je niet te betalen en zit jij zonder inkomsten.

als ik je een advies mag geven, eerst eens netjes gaan praten met je baas en alles duidelijk hebben en mocht dit niet naar je zin zijn, rap op zoek naar een nieuwe job waar je wel netjes behandeld word.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    doordat jij een 0 uren contract heb, heb je volgens mij ook geen vakantie dagen.
    als jij ingepland staat en je bent ziek is ze volgens mij wel verplicht je te betalen.

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    met een nul uren contract moeten zebij ziekte het gemiddelde vd laatste 3 maanden uitbetalen

12. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Tijd om eens ergens anders te gaan solliciteren, dit wil je toch niet voor een bazin te werken die alleen maar aan haarzelf denkt en je overuren niet eens uit laat betalen
    Zet voor jezelf duidelijk op papier wat je wilt en ga hier met haar in gesprek, tijd om voor jezelf op te komen anders neemt ze straks nog meer een loopje met je

13. singa

singa Niet meer actief

Worden je vakantiedagen uitbetaald bij je salaris? Je hoort dan een toeslag te krigen.
    Verder heb je ook recht op doorbetaling bij ziekte. Je moet alleen even in je arbeidscontract kijken of je een wachtdag hebt of niet.
    En wat de rest al aangaf ik zou of je rechtsbijstand (mits je de module werk ook hebt) en anders de vakbond hier naar laten kijken. Als je nog geen lid bent van de vakbond moet je wel een eigen bijdrage betalen bij een al lopen arbeidsconflict.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Idd, ik snap niet precies hoe dat met die winst en stage enz zit, maar duidelijk is wel dat ze gigantisch misbruik van je maakt.

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb je pb gelezen, en wat ik me afvraag he, Is dit werk nieuw voor je, of had je al een diploma met dit werk, omdat je zegt je moet het leren.

stagaires zijn er niet altijd, en het werk gaat door, dus ik zou daar eens een constructie voor bedenken samen met je baas.
    gratis werken zou ik niet meer doen trouwens.

Is je collega al terug van zwangerschapslof?

16. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Dit werk is niet nieuw voor me.
    Ik ben ook een paar jaar geleden stagiaire geweest en mocht alleen de taken doen die ik in de PB heb gezet.

Ook heb ik toen een 0 uren contract gehad,maar ze riep me nooit op en als ze wilde dat ik kwam werken stuurde ze dit de avond ervoor(dus had ik al andere plannen).

Normaal gesproken zijn er dus wel altijd stagiaires.
    Dit is nieuw voor het bedrijf dat er geen stagiaires zijn en als er al stagiaires zijn niet goed kunnen functioneren.

Mijn collega heeft vandaag samen met mij het gesprek.
    Want die wilt minder werken,maar dit staat zij ook niet toe.
    Volgens haar moet ze dan zelf ontslag nemen en kan ze een 0 uren contract krijgen of als zzper aan de slag gaan en dit wilt die collega niet want die zit natuurlijk met de kleine.

Maar die is ook moe van dit hele gebeuren.
    Die werkt daar al een paar jaar en die kan wel prima met winst werken maar zelfs haar trapt ze de grond in.
    Ze zou de 14e terug komen als alles goed loopt vandaag.

Ik heb btw geen diploma.
    Dit wilt ze ook niet want daar zitten grote kosten aan verbonden en ikzelf kan dat ook niet betalen.
    Dus wilde ze het mij zelf leren onder begeleiding van mn collega,wat dus niet gaat ivm tijdgebrek aan andere taken etc..

17. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Bouw ik dan ook geen vakantie dagen op?:(
    Ik werk toch aardige dagen.

Ik krijg wel vakantie geld 8% maar geen vakantie dagen.

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Oke, hmm ja lastige situatie zeg, ze kan van iemand zonder diploma natuurlijk niet verwachten het al snel te kunnen, heb er nog wel een gedachte over maar die zal ik nu niet zeggen omdat dan je beroep bekend wordt.

Ik denk persoonlijk als ik in jouw schoenen stond ik op zoek zou naar ander werk, dit gaat vast niet veranderen.

een oproepcontract is toch hetzelde als een nuluren contract.

het probleem van je collega die minder wil werken is overgens niet jouw probleem he, laat je daar niet door afleiden, en dat de basin minder wil werken is ook niet jouw probleem,

19. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ja precies het is heel lastig allemaal.
    Ik wacht even af wat er vandaag allemaal gezegd word en mij te wachten staat.

Ik zal in ieder geval heel eerlijk zijn tegen haar en dan kijkt ze maar wat ze ermee doet.

20. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ja ook met een nul uren contract bouw je vakantiedagen op. Deze neem je eigenlijk niet op dus deze krijg je als het goed is uitbetaald aan het einde van je dienstverband.

Ook met een nul uren contract hoor je je overuren uitbetaald te krijgen. Ik vraag me alleen af hoe je je overuren berekend als je een nul uren contract hebt? Of word je ingeroosterd en krijg je alleen de uren betaald die op het rooster staan? Normaal is namelijk dat je achteraf je gewrkte uren invult en die uren min je pauze uitbetaald krijgt.

Mocht je ontslagen worden krijg je een uitkering gebaseerd op het gemiddeld aantal gewerkte uren van de afgelopen 3 maanden.

Pensioen kan ze bijna niet onderuit om dat niet af te dragen voor je. Dit komt bovenop je bruto salaris en staat op je loonstrook waarschijnlijk als sociale lasten.

Ik weet natuurlijk niet in welke sector je werkt maar dit is normaal.

Deel Deze Pagina