cavia's

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, als we er 1 (ok, 2 :) ) nemen, dan houden we er rekening mee dat wij ook aan de schoonmaak moeten enzo. Maar op zich vind ik het voor Thijmen ook leuk. Hij vindt dieren leuk, maar onze kat vindt hem niet zo interessant. De kat loopt mij achterna en dat vindt Thijmen dan weer heel jammer.

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    #22 Rainbow88, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    'De grote cavia' is heel interessant inderdaad! En op 'Caviaforum' vind je ook veel info terug!

Wij hebben 1 cavia, een mannetje.. Overdag zit hij in zijn kooi, tenzij als we thuis zijn mag hij in zijn rennetje bij ons in de living..
    In dat rennetje ligt een beschermzeil en daar leg ik een fleece dekentje over, vind hij zalig :) Dat ververs ik om de dag
    Heb er ook een slaaphuisje, wilgenbrugje en een bol hooi inliggen.. Hij heeft 3 slaaphuisjes dus die wissel ik ook vaak..
    Het enige wat ie doet is rondrennen, slapen & eten of om eten piepen :D

Qua voer krijgt hij hooi en 3x per dag verse groentjes.. Brokjes heeft hij ook, eerst had hij gemengd voer maar daar pikte hij enkel de lekkerste uit.. Nu heeft hij eenzelfde soort brokjes met veel vit. C in en die eet hij elke dag goed op!
    Hij heeft nogal lange kontharen (Net een borsteltje als hij loopt :D) dus ik was hem ook afentoe en erna droog ik hem met de fohn (Op de zachte stand), dat vind hij zalig! Net ook speciale shampoo besteld op de 'Knoevel webshop', daar vind je ook veel op!

De plasplekjes in zijn kooi verwijder ik elke dag en dan leg ik er extra zaagsel in en vers hooi
    1x per week wordt de kooi volledig zuiver gemaakt

Ik weet dat cavia's groepsdieren zijn, maar onze Gus is alleen ook wel gelukkig denk ik! Hij is niet vaak alleen, er is altijd wel iemand in huis.. Hij mag elke dag op de schoot (Op een speciaal fleece antiplasdekentje), hij maakt leuke geluidjes en popcornt vaak :) Een zalig beestje dat hier lekker verwend word :D

Hier enkele fotootjes

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb ook een cavia gehad, kruincaviatje. Was echt heel lief! Ze zat samen met mn konijntje in de huiskamer en liep vaak los.

Hou er wel rekening mee dat ze veel groenten nodig hebben omdat ze snel een tekort aan Vitamine C hebben, dat is echt een vitamine die ze nodig hebben. Die van mij kreeg elke dag wortels en een bak vol andijvie etc

Hele leuke beestjes!

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Nog :D

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Die van ons piept trouwens wel erg veel op schoot!?
    Is dat normaal of hebben wij gewoon een piepert in huis?

Ze is ook vreselijk qua lichte aanrakening en vooral bij d'r kont dan gaat ze helemaal springen en flippen!

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Gus maakt geluidjes op de schoot, maar meer zo zachte piepende knorretjes.. Wilt zeggen dat ie het naar zijn zin heeft blijkbaar
    Echt hard piepen doet hij hier enkel als hij het plastic van de zakken hoort, dan weet ie dat hij eten krijgt :D

Aanrakingen is hij ook gevoelig voor, cavia's vinden het niet leuk als je aan hun kont komt hihi
    Hem uit zijn rennetje oppakken om op de schoot te nemen is hier ook een hel!

7. violetta

violetta Niet meer actief

Mocht je nog vragen hebben kun je me pb sturen. Ik heb een aantal cavia's.
    Goed dat je er eerst in verdiept, en op de site van de grote cavia kun je veel lezen over de cavia.

Deel Deze Pagina