Dreumesje trekt overal sokken uit

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lumiere, May 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ons zoontje van 11 maanden trekt overal en altijd zijn schoenen en sokken uit. Schoenen sowieso, zodra hij de kans ziet veegt hij met zijn hakken tegen elkaar zodat ze uitgaan. Als dat niet lukt trekt hij de klitteband los of trekt hij net zolang tot de schoen uit is. Vervolgens gaat hij aan zijn sokken trekken totdat die ook uit gaan. Hij laat ze dan gewoon vallen. Als ik ze weer aantrek heeft hij ze 10meter verder weer uit. Elf maanden ;) lekker eigenwijs mannetje.
    Of hij nu in de auto, buggy zit of in de speeltuin rondkruipt maakt geen verschil. In een winkel of ergens binnen laat ik ze op den duur uit, maar buiten is anders, zeker met slecht weer. Regelmatig merken mensen op dat hij zo koude voetjes krijgt. Nu ben ik niet echt een onzekere mama die zich alles van voorbijgangers aantrekt, maar ik vraag me toch af of er tips zijn dat hij het aanhoudt.:p
    We zijn ook echt al heel veel sokjes kwijtgeraakt zo. Regelmatig staat er iemand opeens naast me met een sokje of schoentje "of die van ons is" als hij ze weer eens onopvallend op de grond heeft gegooid terwijl mama boodschappen doet.

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel normaal gedrag op die leeftijd. :cool:;);)

Ik werk in de kinderopvang en daar doen al die boefjes van dezelfde leeftijd als jouw boefje dat. En aan het einde van de dag waren wij altijd op sokken jacht van de dreumissen van de groep. :$:)

Eventueel schoenen met veters die je goed strak kan strikken (niet knellen natuurlijk. Wat meer hoge schoentjes voor buiten.

Op gegeven moment vinden ze het ook leuk om hun schoentjes weer zelf aan te krijgen. ;)

3. tasje

tasje Actief lid

May 20, 2014
    467
    187
    43
    hier precies hetzelfde. Dochter bijna 11 maanden.
    Schoenen doe ik sowieso niet meer aan. Ik kon continue teruglopen om een schoen te zoeken.
    Nu alleen sokken aan, de sokken van kruidvat blijven nog het beste zitten. Hema is een ramp! Ik ga nu h&m testen.
    En thuis lekker blote voeten ;)

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
  5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik heb van die slofjes van aapies, dat gaat heel goed. Zonder die slofjes trekt hij ogenblikkelijk zijn sokken uit :D

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sokken uit doen is heel erg goed. Dit doen ze niet voor niks.
    Ze voelen veel beter met de voetjes dan met de handen en om de voeten goed te laten ontwikkelen zijn blote voetjes het allerbeste.
    Ze voelen de ondergrond heel erg goed, tasten alles heel snel af en zo weten die huppelkes perfect hoe ze hun voeten moeten zetten. Koude voetjes is niet erg, ze voelen de kou anders als volwassenen.
    Zijn de sokken aan voelen ze de ondergrond al niet meer zo goed. Zetten ze vaak de teentjes anders en hebben ze meer de kans om naar binnen of buiten te lopen

Daarom zijn goede schoenen heel erg belangrijk! Met schoenen aan voelen ze de ondergrond slecht dus moeten ze gokken en kunnen ze een verkeerde houding aanleren. Met goede schoenen hebben ze de juiste steun en zorgen de schoenen ervoor dat ze niet verkeerd ontwikkelen.

Dus als je kleintje kan lopen,kruipen met de blote voetjes, gewoon laten gaan.
    Moet je manneke schoenen of slofjes aan, probeer schoenen of slofjes te zoeken die moeilijk uitgaan :p

7. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Schoenen doe ik mijn dreumes gewoon niet aan. Binnen staat hij lekker op bloten voeten of op sokjes. Alleen als hij echt buiten staat, trekken we hem leren slofjes aan.

En ja, ook hier een heerlijk sokkentrekkertje :D Eigenlijk vind ik dat niet zo'n punt, dan gaat hij gewoon op blote voeten verder. Zeker nu het weer warmer wordt, kan hij dat best hebben.

In de winter waren kniekousen hier de oplossing. Die heeft hij nu overigens nog regelmatig aan. Bij de zeeman heb je hele stoere jongens kniekousen, die minder snel uitgetrokken zijn. Maillots kunnen ook, maar die vond ik zelf minder prettig.

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben Boumy slofjes, ideaal! Die kan m'n dochter niet zelf uittrekken en daardoor blijven haar voeten goed warm

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Daarom trok ik m'n beide kindjes in die fase maillots aan. Erg lastig aantrekken als je er met je billen op zit. Maar heel herkenbaar gedrag. Nog trekt nn zoon graag z'n sokken uit en liggen ze vaak door ht hele huis.

10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,386
    10,330
    113
    Hier ook een uk die al maanden sokken uittrekt (nu12 maanden).binnen loopt hij op blote voeten en buiten met sokken.als hij het warm heeft gaan ze uit.soms om te spelen maar hij heeft het snel warm.

11. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Doet ons spookje nog steeds :D schoenen gelukkig niet (meer), maar sokken slingeren standaard ergens in de kamer... Zal wel lekkerder zijn om met blote voeten te lopen ofzo :)

12. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Dochter heeft binnen sinds ze probeerde te staan altijd leren slofjes aan (nu nog steeds), die slofjes krijgt ze zelf niet uit.

Je hebt ze van Bobux, of aapies, of nog veel andere merken.

Kijk maar eens hier:
    Baby Slofje voor de aller-leukste babyslofjes, loopschoentjes en baby accessoires.

Die leren slofjes zijn ook perfect voor de eerste stapjes. Maar ik vind ze zo handig en comfortabel dat dochter ze nog nu steeds als slofjes aan heeft.

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,061
    113
    Maillots.. ideaal!
    Maar blote voetjes is met dit weer niet erg. Goed zelfs! Mijn zoon loopt zelfs buiten nog wel eens op blote voetjes. In de tuin dan, niet op straat natuurlijk.
    Ik heb goede ervaring met de slofjes van oxxy. Die kreeg hij (meestal) niet uit. Alleen in het winkelwagentje trok hij zijn been op en schuurde met zn hak langs de rand van de zitting. Tsja, dan blijft geen sok/schoen meer zitten.

Vaak moest ik na het afrekenen dus nog een rondje supermarkt doen. :cool:

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Maillots vind ik met dit weer een beetje warm.
    Hier heb ik ook hoofdzakelijk sokjes van de kruidvat, deze krijgt ie veel moeilijker uit.
    Voor buiten heb ik leren slofjes van de kruidvat, deze krijgt hij ook echt niet uit.
    Binnen vind ik het prima als hij op blote voeten rond loopt/kruipt, maar voor buiten vind ik dat nu nog te koud.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dus dan valt een maillot wel mee als je het buiten nu te koud vind?

16. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier op die leeftijd zomer en winter buiten en op KDV net als Olifantje Kruidvat leren slofjes, die kreeg dochter niet uit! En daardoor ook haar sokken niet.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Herkenbaar, maar vooral ook met handschoenen bij de oudste destijds (december). En mensen maar zeggen dat ze wel iets aan haar handen moet... had wel een voetenzak maar daar piepten haar handjes ook telkens onder vandaan. Heb toen de sokken van mijn man gepakt, dat werkte nog het beste.
    Wat betreft de sokken, gewoon lekker uitlaten met dit weer ;). Of slofjes aan, die kregen ze hier niet uit door met de voeten over elkaar te wrijven.

18. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Hier trek ik hem maillootjes aan :D
    Op warmere dagen laat ik het maar. Dan maar even blote voeten. As we speak heeft hij net zijn sokken alweer uit getrokken :D

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ja maar voor binnen vind ik een maillot wel een beetje warm, voor buiten snap ik het inderdaad wel, maar ik vind het zo'n gedoe om elke keer als ik naar buiten wil m'n zoontje een maillot aan te trekken. ;)

20. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha herkenbaar.. deed mijn doxhter ook altijd... nu schoenen met dubbele knup en beetje hoge schoenen anders zijn ze zo weer uit

Share This Page