Ja hier zit ook een jeugdarts hoor ... maar wellicht zijn er tekorten en zijn er cb's met basisartsen? Ik heb geen idee hoe het elders is. Hier alles prima geregeld en die arts verstaat haar vak wel!
De eisen voor een cb arts is basisarts en een 6daagse cursus. Ze hoeven geen jeugdarts te zijn, wat een voltijdopleiding van 2 jaar is. Het kan idd dat een cb-arts een jeugdarts is, maar dit zijn niet de eisen voor een cb-arts.
Snap niet zo goed waarom je niet zou gaan, kleine moeite toch? Maar ik herken bij mezelf die aversie tegen het cb dan ook totaal niet.
Ik ga niet meer, ben bij 2 jaar ook niet gegaan. Ze lopen bij ons altijd uit, waardoor je eerder op 1 tot 1,5 uur moet rekenen uit en thuis. En waarvoor? Ik hoor er echt niks nieuws. Zeker bij de tweede niet. Wegen en meten doe ik zelf regelmatig en af en toe kijk ik even naar het Van Wijchen schema. Bij dat laatste bezoek met 3 jaar en 10 maanden gaan we wel, dan is er weer een vaccinatie en worden de ogen getest.
Mijn dochter is met 21 mnd oud geweest bij het cb. Zij willen dat ze met 2j en 3 mnd terug komt maar ik ga niet. Ze is begin december bij de kinderarts geweest en moet eind deze maand weer naar de kinderarts. Ik loop heel veel bij de kinderartsen met mijn Kids dus ik vind het niet nodig om haar te laten meten en wegen Ze word namelijk al erg goed opgevolgd vanwege haar te snelle groei. Ze ligt flink voor in ontwikkeling en er zijn daarom ook absoluut geen zorgen om haar ontwikkeling. Zelfs peuterspeelzaaljuf zei tegen me: ze is net 2 jaar maar als je zegt kwa taal en dingen doen dat ze al dik 3,5 jaar oud is geloof je dat ook. En met haar lengte wat is ze toch erg lang. Zitten kindjes van bijna 4 die zijn kleiner dan zij. Ze valt ook echt niet op tussen de 4 jarige kindjes Ze word niet gevaccineerd dus ik vind het niet nodig om dubbelop naar het cb te gaan plus dat ze altijd zeuren over haar te harde groei. Net of ik wat kan doen aan haar groei Eind deze maand word er weer onderzoeken gedaan naar haar te harde groei. Ik ga rond de 3 jaar wel naar het cb voor de ogen test en zo Wie weet weten we dan ook waar haar aanmaak van te veel groeihormoon vandaan komt en kunnen hun dat ook vermelden in hun dossier.
Als ik iets geleerd heb in mijn leven, is het dat je niet zo onzeker moet worden van wat anderen kunnen gaan zeggen/doen Ga gewoon! Je zult de enige niet zijn die zich wel eens ergert aan het cb. Het waardevolle zit erin dat ze HEEL veel kinderen zien. En daar draag je aan bij door zelf ook even te gaan.
Ze checken hier ook de basics; maar er zit ook een pedagogisch 'steunpunt' in hetzelfde pand waar je aansluitend langs kan lopen.
Waarom niet baat het niet,schaad het niet Mijn zoontje loenst heeel soms en hun vonden het toch nodig dat daar even naar gekeken word door de oogarts Zelf had ik daar niet bij stil gestaan.
Ik vond het altijd wel leuk om te gaan kijken hoe ze groeit enzo. Nu gaan we neit meer omdat ze al in de gaten word gehouden door kinderarts,revalidatiearts, fysio,ergo, logo etc dus beetje overbodig maar anders was ik zeker ook naar de andere afspraken gegaan.