CB advies / krampjes / voedingen rekken / speen / volle borsten / HELP !

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Selcan, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb nu de afgelopen dagen twee borsten gedaan zoals het cb het adviseerde, maar het werkte niet voormij en zoonlief pakt de andere borst niet wanneer ik hem er af haal. Dus ik hou het weer gewoon op een borst perkeer dit vond ik veel fijner en ik ga me er dus gewoon aan houden, ook met het idee dat hij dat zeker achtermelk binnenkrijgt.

Ik leg onze zoon overdag ook op zijn buik, hij ligt dan heerlijk en lijkt minder last te hebben van krampjes. Alleen durf ik hem snachts niet op zn buik te leggen, dan slaap ik ook en kan ik het niet constant in de gate houde dat maakt me onzeker. Al doet hij wel sinds het begin heel goed zijn hoofd optillen en draaien, maar toch durf ik hem nu nog niet in de nachten op zijn buik te leggen...

2. Miek88

Miek88 Lid

19 mrt 2015
    76
    0
    6
    NULL
    NULL

Wij durfde het in het begin ook niet hoor op z'n buik leggen. Hij heeft tijdje tussen ons in geslapen, maar draaide z'n hoofd super goed.
    Volg je gevoel dan zit je nooit fout!

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Weet niet of het al genoemd is maar heeft je kindje geen last van reflux? Ik zou een beetje die leefregels gaan volgen (bedje beetje kantelen, na drinken lang rechtop houden veel laten boeren). Het kan namelijk heel goed dat je kindje zijn keel wil 'blussen' met melk maar dat werkt dan alleen maar averechts.

Ook zou ik advies inwinnen bij lactatiekundige. Misschien kun je eerst wat melk weg laten lopen in een hydrofiel voordat je je kindje aanlegt? Dan hoeft hij ook niet zo gulzig te drinken.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik vind het advies van het CB wel raar: max 20 minuten aan de eerste borst. Hoe rekenen ze die 20 minuten dan? 20 minuten dat je baby effectief drinkt? Of inclusief de pauzes die je kindje eventueel neemt?

5. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL

Ik heb mij eerlijk gezegt nooit verdiept in reflux...

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Klinkt wel herkenbaar van mijn eerste, combinatie van overproductie en reflux..
    Ik deed ook een borst per keer, je zou eventueel wat kunnen lezen over blokvoeden. Ik deed dat ongeveer op eigen initiatief. Dus 1 borst geven, wilde hij binnen een bepaalde tijd weer drinken, meestal hield ik 2,5 uur aan, dan diezelfde borst aanbieden. Na die 2,5 uur wel die andere.. Zo kreeg hij niet hele sloten melk binnen in een keer en hielden mijn borsten het ook vol..
    Verder inderdaad de leefregels van reflux toepassen, scheelde ook al enorm..
    Succes meid, ik weet hoe slopend die eerste weken kunnen zijn zo..

7. SunshineM

SunshineM Niet meer actief

Helemaal eens met Miek! Bel een lactatiedeskundige. Die kunnen je wb bv vaak beter advies geven dan t cb! Succes!

Deel Deze Pagina