CB adviseert stoppen met bv :-(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pientje01, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Het is een advies van het CB he, en dat mogen ze gewoon doen hoor. Ik vind het wel erg weinig hoor, 150 gram in 4 weken. Snap best dat ze dan de opties opsommen. En bijvoeden is daar eentje van.

Ik denk dat je het goed hebt opgepakt door deze optie te overwegen, maar ook verder kijken dan het CB alleen, dus door een lactatiekundige te raadplegen.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar bijvoeden terwijl je volledige borstvoeding geeft zal waarschijnlijk funest zijn voor de rest van de borstvoeding, jomidi ;). Daarnaast is het echt totaal niet professioneel om te adviseren te stoppen!

Dat er aangegeven zou worden dat de groei erg weinig is en dat TS er verstandig aan zou doen een lactatiekundige in te schakelen, aan dat advies had ze wel wat gehad. Liever nog een arts/verpleegkundige die zelf geleerd heeft dat bij een mindere groei extra aanleggen, borstcompressie etc. kan helpen om iets meer te drinken en daarmee extra te groeien.

3. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    GRRRRRRR.......ook al zó deskundig op het gebied van BV bij jouw CB, hier ook...NOT.
    Ik moest ook mar stoppen met 6 maanden, ook al groeide hij goed. Het was wel genoeg zo en als ik er nu maar flink pap en yoghurt in zou stoppen, zou hij 's nachts ook wel gaan doorslapen. Nou, dat hoefde van mij helemaal niet....

Ik vind dat je het heel goed hebt opgepakt door de LK in te schakelen. Uit je verhaal te lezen, is zij er niet van geschrokken. Natuurlijk is het goed dat CB adviseerd dat er wat actie moet komen, dat begrijp ik, maar ze moeten dan wel het goede advies geven.
    Ik hoop dat je verdriet en boosheid wat is gezakt en dat je je kunt richten op de BVproductie. LK kan ook nog ana huis komen, wordt meestal, in ieder geval deels, vergoed, om eens te kijken evt bij het aanleggen.

SUcces en geniet er maar lekker van!!!!!

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het advies van het CB is natuurlijk superslecht, dat snappen we allemaal. Maar als ik de curve zie snap ik hun zorgen wel. Het buigt niet een klein beetje af...

Je hebt al een lactatiekundige ingeschakeld, maar misschien is het verstandig om die een keer mee te laten kijken? Want kennelijk drinkt je kleintje niet effectief genoeg om voldoende binnen te krijgen?

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Niet alleen een weegfout, maar ook andere factoren kunnen een verschil van zo honderd of twee honderd gram veroorzaken: gewogen voor of na een voeding, of voor of na een grote plas-/poep-luier etc.

Ik zou snel weer even gaan wegen en kijken hoe het gaat. Succes!

6. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag aan het voeden, kolven, voeden, kolven...en maar hopen dat het beter wordt. Ik ben wel erg onzeker geworden. In het begin ging het zo goed. Ik ga woensdag naar het weeguurtje om nog een keer te wegen. Ben nog steeds wel echt verdrietig en hoop niet dat de bv periode gaat eindigen in een teleurstelling. Maar ook wel boos dat ze niet eens de mogelijkheden noemde om de bv productie op te voeren. Beter zou ik stoppen en als ik dat niet wilde, moest ik maar over 2 weken opnieuw komen wegen. Ik denk wel dat ik ga melden dat ik daar echt boos over ben!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar daarvoor groeide hij wel erg goed, dus dan zou hij nu anders moeten drinken.. (Is misschien nu zo, maar blijkbaar weet hij wel hoe het moet ;)).

Maargoed, zoals al gezegd: gewoon blijven voeden en volgende week/of de week erna weer wegen en kijken of het dan wel beter gegaan is wat betreft grammen :)

8. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Daarom is het ook verstandig om een LK mee te laten kijken! Er gaat kennelijk iets niet goed, want de laatste 11 weken buigt de curve alleen maar af! En 100 gram meer of minder veranderd daar weinig aan...

Vandaar dat ik wel begrijp dat het CB zich zorgen maakt, maar hun advies is natuurlijk hartstikke, maar dan ook hartstikke slecht!

9. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoeft echt niet hoor, als het aan je productie ligt ben je hem nu goed aan het opvoeren. En als dat nu nog niet lukt zijn er nog 1001 dingen die je aan kunt pakken om hem beter/meer te laten drinken!

10. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot vandaag wilde hij maar 1 borst per keer en weigerde te tweede gewoon. Daarna was hij erg vrolijk en ging kletsen en om zich heen kijken. Ik dacht altijd dat hij dan genoeg had. Nu voed ik iedere keer op de slaapkamer met de gordijnen dicht en hij wil na 10 min ook een tweede borst. Vandaag 9 voedingen gegeven met 2 borsten per keer ipv 7 met 1 borst per keer. Ook 100 ml nagekolfd gedurende de dag. Mijn borsten voelen alleen heel leeg nu.
    Ik denk dat hij wel goed drinkt want ik kan hem horen slikken en zie ook aan zijn kinnetje dat hij slikt. Ik heb met de lactatiekundige afgesproken dat ik haar wo na het wegen bel. Als hij niet 100 gram is aangekomen in 4/5 dagen, komt ze langs om te kijken.

Duimen maar dat het goed komt!!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Klinkt goed hoor Pientje!

Mijn lk (die ik dus raadpleegde na slechte groei dochter) zei me dat het vrij normaal is rond de 4 maanden dat kinderen sneller afgeleid e.d. zijn. En een 2e borst aanbieden (en daar dan ook uit drinken ;)) is altijd wel mooi meegenomen, prikkel je ze beiden bij iedere voeding. (Zelf voedde ik dus al met 2, maar ging dus opnieuw de 1e weer aanbieden op dezelfde manier).

Je zal waarschijnlijk deze onrustig-drink-periodes nog wel vaker zien.. Gaat zomaar weer over en komt een paar weken later weer op. Hier kan op het moment ook echt niet gedronken worden beneden met de oudste erbij bijv., terwijl dat een paar weken terug geen enkel probleem was.

Nogmaals, niet paniekeren.. Dipjes kunnen voorkomen en je bent nu super bezig dus waarschijnlijk komt het helemaal goed komende week met het wegen! :)

Succes!

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hij is nu vast goed gegroeid. Het scheelt ook een hoop of je net voor/na voeden weegt, net voor/na plassen/ontlasting, moment van de dag, deskundigheid van de wegende dame op het CB etc. Merk je zelf dat hij uit zijn kleertjes groeit oid? Ik ben benieuwd hoe het woensdag is!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk geen gekke groeicurve. Je baby is gewoon weer terug op de middenlijn. Het is een feit dat bv-baby's tot 4 maanden hard groeien. Dat deed de mijne ook. Het zou niet best zijn dat de lijn blijft stijgen!
    Je kan je dus afvragen of de curve is afgezwakt naar normaal niveau of dat de curve voorheen een enorme groei vertoonde.

14. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij nu maar het middenlijntje gaat volgen en niet nog verder naar beneden gaat, ben ik blij! Voor mijn eigen rust heb ik vandaag een weegschaal gehuurd bij de thuiszorgwinkel. Daarop was hij bloot en 2 uur na een voeding 100 gram zwaarder als op t cb, maar ik weet natuurlijk niet of die gelijk aan elkaar zijn. Ik meet een paar dagen 's avonds dan ben ik hopelijk wat gerustgestelder. Woensdagmiddag weer naar het cb.

15. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net naar het cb geweest en hij is in 5 dagen 235 gram aangekomen!!!! Jeeee!

16. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat zei ze: VREEMD! Grrrrrr!

17. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo!!! Ga zo door! Je geeft geen bijvoeding toch?

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat fijn dat er nu zo'n groei was! :)
    Lekkere reactie ook haha, wat zei je:'Maar goed dat ik niet gestopt ben met bv?' ;)

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Goedzo!

BV rules!!

:D:D:D:D

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Goed bezig!!! Laat ze daar maar wat zien!!

Deel Deze Pagina