ik vroeg me af hoe oud een kindje doorgaans is als hij/zij 4 voedingen op een dag gaat krijgen? Ik krijg bij Jesper af en toe zo moeilijk 5 voedingen in een dag. Nu ga ik hem vanaf vier maanden ook een fruithap geven en een flesje pap. Kan ik dan al naar 4 voedingen? Ik wil dan de laatste voeding rond negen uur doen en dan die met pap maken. Ik geef nu nog BV en wil dat voorlopig nog wel blijven doen... Oja Jesper weegt al bijna 7 kilo....
Ik heb Jarissa altijd op verzoek gevoed, zij liet er zelf steeds een fles af. Maar met een maand of 3 a 4 zat ze zeker op hooguit 4 flessen.
Ik moet even heel hard terugdenken, maar volgens mij had Jelle dat ook rond die tijd... Rond de 4 maanden of 6 kilo mogen ze van het cb naar 4 flessen. Je merkt het vaak wel aan je kindje..
sven zit meestal nog op 5 voedingen (bv), maar de afgelopen week heeft hij al twee dagen maar 4 voedingen gehad, de laatste zo rond 20.30 en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend. Ze geven dit inderdaad zelf wel aan, Sven komt gewoon nu wat later in de avond en laat wat langer tussen de voedingen.
Hier heb ik misschien een interessante link wat betreft het dagmenu als je 4 flessen geeft. Nutrilon gaat er vanuit dat als je naar 4 flessen gaat dat je start met bijvoeding. Nu kan ieder dat voor zich uitmaken of hij dat ook daadwerkelijk doet maar dit is een mooi voorbeeld: http://www.nutriciakindervoeding.nl/Fas ... /Dagmenus/
gisteren naar het bureau geweest en die zeiden tegen mij; tot de 5e maand 5 flessen en daarna 4. flessen van 180+6 zijn dat dan
Je geeft bv? Dan zou ik -als ik jou was- nog niet beginnen met bijvoeden. Afgezien van het darmenverhaal is het ook voor je productie beter met 6 maanden te beginnen met bijvoeden. Anders heb je kans dat je productie snel terugloopt. Ga je de pap met bv of kv aanmaken?
Heb Jesper net een flesje BV met nutrix pap gegeven! O dat vond hij lekker! Nu ligt ie heerlijk tevreden in zijn bedje te knorren! Mijn kleine man wordt al groot....
Ik zit met dezelfde vraag. Volgens mij kreeg Fienne met 3 en halve maand ook nog maar 4 voedingen. maar ik weet niet meer precies wanneer het was. Die was niet meer wakker te krijgen voor de laatste. We hebben (achteraf spijt van) haar wakker proberen temaken met van alles koude washandjes etc... Volgen mij kan Sam nu ook makkelijk met 4 voedingen. ik zal het vanmiddag eens vragen (moet naar cb)
Ik geef soms nog 4 flessen , dit doe ik wanneer Emir zijn groente heeft geweigerd (dit doet hij vaak)of geen sneetje brood heeft gegeten wat anders vind ik alleen die 3 flessen erg weinig. Emir geeft zelf aan dat hij het wil. Dus kijk naar de behoefte van je eigen kindje. groetjes
Onze meid is sinds een paar dagen een hongerlap Ze krijgt normaal een fles van 180 om 7-11-15-19-23 uur, maar gister dronk ze bijna twee flessen achter elkaar leeg. Vandaag flessen gemaakt van 210 en die gaan moeiteloos achterover. Ze zit dus nog op 5 flessen en is bijna 4 maanden. Groetjes, Danielle
Mss ligt het aan mij, maar 4 voedingen met BV op 3.5 mnd oud vind ik echt heel weinig?! Kynan dronk toch echt vaker toen, en zit nu nog steeds op 5 a 6 voedingen....
Ja heel erg weinig. Het dubbele is veel normaler. En zeker als je dan ook nog gaat bijvoeden, dan kan je productie echt hard achteruit hollen...
Ja wat moet ik dan doen volgens jullie? Hem iedere 3 uur wakker maken, ik denk dat ik dan geen vriendelijk kind meer heb ...zou ik ook niet zijn als ik steeds wakker gemaakt word... Hij heeft gewoon niet meer nodig denk ik. Niet ieder kind is hetzelfde toch? : : Hij groeit er goed op al 3 maanden dus ik vertrouw hier wel op. Mijn BV is dit ook gewend dus ik denk niet dat het achteruit zal gaan. Ik voed of kolf gewoon iedere dag 5 voedingen....
Ik ben het helemaal met je eens. Volg je kleine! Enb wat mij betrefd slapen gaat voor voeden en zolang ie aankomt en goed groeit en overdag helder is, si het toch prima?
Ik zit ben ik bang vandaag ook op vier voedingen. Jasmijn slaapt nu nog steeds en ben niet van plan haar wakker te maken!