cb boos

Discussion in 'Flesvoeding' started by sannnniee, Aug 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

Idd als ze het goed doet...lekker zo houden!

2. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    Bij mij zei het cb toen de kleine net 3,5 mnd was dat ik wel van 4 naar 3 voedingen mocht, maar omdat me dat tegenstond omdat ik wist dat ze nog graag dronk ben ik gewoon op 4 flessen gebleven, dus waarom jouw cb zegt dat je terug zou moeten is mij een raadsel. Al naar het gewicht en lengte raden ze wel eens aan om of te minderen zoals bij ons, of juist op wat meer flessen te blijven als de groei niet zo heel erg veel is, maar als de groei bij de kleine van jullie zo goed is zou ik het gewoon zo houden hoor.

3. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Vandaag was ik ook bij het CB en daar zei de kinderarts dat ik ook best kon overgaan op 4 voedingen. Mijn zoontje is bijna 3 maanden en 8 kilo (Hij is niet dik ook, ook gewoon heel lang). Ze zei dat vanaf een kilo of 6 je 'mag' overgaan op 4 voedingen. Maar het belangrijkste is natuurlijk hoe je baby het doet. Doet jouw dochter van ruim 5 kilo het goed op 4 voedingen, dan zou ik het lekker zo laten. Misschien wil mijn zoon met zijn 8 kilo helemaal geen 4 voedingen. Dan houd ik het ook gewoon op 5, ook al adviseert het cb anders. Kortom volg je eigen gevoel en kijk goed naar je kindje.

4. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,

Lekker doen, het CB vind zoveel....het bureau van mij is ook boos dus pfff
    Ik zou het lekker zo laten als ze goed groeit en goede plasluiers heeft dan gaat het toch goed!

gr veer

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Och , ze hebben daar altijd wel iets te zeiken!

Toen Alyna 3,5 maand was zijn wij ook op 4 flessen overgegaan, begonnen ze daar ook over te zeuren...Ik heb het gewoon zo gelaten!

2 weken later moesten we er opnieuw zijn, zegt een andere verpleegster tegen mij;'zo, ik neem aan dat ze al op 4 voedingen zit?' :confused:

Ik zeg;'ja hoor, al effe en het gaat priiiiiiiima! :evil:

Kreeg als antwoord: mooi zo! :)

Dus; gewoon lekker laten ZEUREN!

6. P73

P73 Actief lid

Nov 7, 2007
    286
    0
    0
    Jammer dat sommige cb-bureau's zo reageren! Wat zij geven zijn richtlijnen.....Niet ieder kind is hetzelfde, toch!?!?!?
    Als jou kindje zo tevreden is, goed groeit, plast etc, dan doe je het volgens mij hartstikke goed!

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je kindje het goed doet en tevreden is, zou ik het zo houden. Weetje, het CB is er om te adviseren, maar niet om jou te dwingen wat je je kind geeft.
    Over een paar weekjes mag je al fruit en groente erbij geven, dus dan heb je alweer een extra maaltijdje.

Wat heb ik het dan getroffen met ons CB, daar zijn ze zo leuk en relaxed, ik vind het altijd een feest om erheen te gaan.
    Toen onze oudste kids baby's waren ging ik nog naar een ander CB, en daar waren ze ook erg streng.

Wel grappig trouwens: de ene moeder zit met de handen in het haar zich af te vragen hoe ze haar kind naar minder voedingen moet krijgen, en de ander krijgt het eigenlijk zonder te willen voor elkaar. :D

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Nou, ik heb besloten om niets aan te trekken van het CB. Mijn ervaring is dat ze elkaar daar allemaal tegenspreken. De ene medewerker zegt dit en andere dat. Ze zijn dus absoluut niet eenduidig in hun adviezen. Ik heb er echt niets aan. Volg je gevoel inderdaad. Als ze goed groeit en genoeg plast en tevreden is, dan is het goed zo zou ik zeggen.

9. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    ik zou willen dat het bij ons zo ging! hier is het wel doorslapen van ongeveer half 9 tot ergens tussen 6 en half 8 en dan......... honger honger honger! om de 2,5 a 3 uur komt ie. hij krijgt 180 water+6 in waarvan 3x 190 en 2x 180 voeding. en dan tussendoor proberen wat te rekken met aafleiding en water.

Ik geef ook h.a. en het cb hier zegt dat je dat niet kunt mengen met andere voedingen want dan is inderdaad de werking ervan verloren.... Ik ben zelf op internet gaan lezen en dat klinkt inderdaa, als je je er een beetje in verdiept logisch. Zelfs 1 keer andere voeding geven kan, als je kindje echt heel gevoelig is onomkeerbare gevolgen hebben. Dus in jou geval kun je je misschien afvragen of het nog nodig is met h.a. door te gaan.

Wij gaan over naar standaard als hij 3 maanden is geweest.
    Heeft iemand ervaring of standaard voeding wat meer verzadigd dan hypo allergeen?

10. Happymama70

Happymama70 Actief lid

Nov 1, 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Goede morgen,

Ik moet a.s. maandag naar het cb. Ik denk dat ik ook wel te horen krijg dat ik terug moet naar de 5 flessen.

Ik ben sinds verleden week ook over gegegaan op 4 voedingen van 210cc. Ik moest hem de laatste tijd wakker maken voor de laatste fles. ook ging hij overdag steeds minder drinken.

Hij doet het er goed op. Hij heeft genoeg plasluiers en is vrolijk. Ik heb zijn fles langzaam opgevoerd naar 210 cc, zodat hij wel iets meer binnen krijgt. En nog laat hij soms wat staan. Ik heb het van de week doorgegeven aan het kvd en die hebben de fles ook gelijk naar 210 cc voor hem verhoogd. Ik vind het onzin om hem elke keer voor de fles wakker te moeten maken, terijl hij met 4 flessen de hele nacht door slaapt. Ik zou lekker doen waarvan jij denkt dat goed is is hoor. Je weet zelf het beste wat goed is voor je kindje.

Het ligt er bij ons cb ook aan of ik de arts of de verpleegkundige heb. De arts is veel meer op de regeltjes, terwijl de verpleegkundige meer naar de baby zelf kijkt.
    Groetjes Carina

11. redone

redone Fanatiek lid

Jul 2, 2007
    2,864
    0
    0
    Elk cb reageerd weer anders.Toen Bryan 3 maanden was gaf ik aan dat ik hem steeds om 23 uur wakker moest maken voor de fles.Ze zeiden gelijk laat hem slapen en kijken hoe laat hij komt.Als hij 's nachts zou komen dan moest ik hem om 23 uur weer wakker maken maar ik heb hem lekker laten liggen en hij kwam de volgende morgen om half 7.Zijn schema is nu 7,11,15 en tussen 7 uur/half 8.Ik geef hem wel 210 cc per fles.En dat gaat goed.

Dus ik zou gewoon je eigen gevoel volgen en lekker op 4 voedingen houden.

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Als je kindje het hier goed op doet zou ik het zo laten, tenzij het cb met een zeer goede reden komt om het niet te doen. Daarom zou ik ook nooit liegen: Soms zijn er hele goede redenen waarom het cb iets zegt. Dat van de topicstartster lijkt me wel oke, maar een kennis uit mijn omgeving ging toen haar kleine meid 2 weken oud was naar het cb om te wegen en een week later zegt ze: Ik heb lekker niet gezegt dat de kleine meid al 12 uur slaap snachts. En daar zijn hele goede redenen voor om dat bij zo'n kleintje nog niet toe te laten. Dus adviseren om te liegen tegen het cb zou ik niet zo snel doen, temeer omdat je niet ieders 'nuchtere verstand' vanachter het beeldscherm in kan schatten... Ik zou dan eerder adviseren om voet bij stuk te houden en te bedanken voor het advies, maar wel zeggen dat je als het cb geen betere redenen te vertellen heeft je het toch gewoon volgens je eigen gevoel doet.

13. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ze hebben altijd wel wat te zeuren.

Wendy is bijv veel telicht voor haar leeftijd.

ZE is bijna 14 maanden en weegt nog geen acht kilo.

Ze krijgt genoeg te eten en ze is kerngezond maar aankomen homaar.
    ZE krijgt nu sochtends om half acht een tot twee sneetjes brood en een flesje melk van 150 cc melk.
    om half tien een stukje ontbijtkoek met boter en thee waarvan 60 cc melk erbij.
    om twaalf uur weer twee sneetjes brood met thee waarvan 60 cc melk.
    Om half drie a drie uur een potje fruit en drinken en om een uur of vijf groente en dan een bord vol met een toetje soms ook wel twee.
    En om zeven uur half acht een fles melk van 240 cc.
    En daar komt zij echt niet veel van aan.
    Ze is licht maar ja kan er niet meer inproppen dan dat ze wil toch.

Ze heeft ook heel lang over meerdere flessen gedaan.
    Waar een kindje van zeg maar vier maanden drie flessen zou krijgen kreeg zij er nog vier omdat ze die gewoon nog nodig had.

In de lengte groeit ze wel super ze is gezond vrolijk en heel erg bewegelijk.

Dus als jou kleine meid het hier goed op doet zou ik lekker doorgaan.
    Elk cb is anders en jij kent je kindje beter dan wie dan ook.

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Wendy: 3 flessen bij vier maanden? :confused: Hier nog vijf hoor!

En je hebt gelijk hoor, sommige bureau's hebben ook wel wat te zeuren, maar het is aan de andere kant ook wel weer goed dat ze er zijn. Als het met de groei van Wendy nou bijvoorbeeld echt de verkeerde kant opgaat, of ze stopt met groeien, kunnen ze tijdig een afspraak maken bij de kinderarts om te kijken of ze niet iets mankeert. En daar moeten ze dan toch de thuissituatie qua eten etc. voor analyseren. Nee, ik zou nooit aan een ander adviseren om te liegen, maar wel om voet bij stuk te houden. Zeg maar gewoon dat je kind bijvoorbeeld van drie maanden al fruit krijgt, of dat je overgestapt bent op minder voedingen, dan weten ze in ieder geval waar ze over praten als het niet zo goed gaat met je kindje. Als je kindje ineens allerlei allergische reacties krijgt, en je vertelt niet dat ie al fruit oid krijgt snappen ze er ook niks meer van.

15. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Precies nikita23, zo is het! (niet liegen, wel voor jezelf/je kind opkomen)

16. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ook ik zou 't zo laten.

Een kindje mag per kilogram lichaamsgewicht 150cc hebben, zeggen ze bij ons op 't CB.

17. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Gewoon doorgaan hoor. Je kindje geeft dat toch zelf aan? Mijn dochtertje zit op vijf voedingen, en soms zelfs nog zes, volgens het CB (bij ons Kind&Gezin) is dat niet goed, maar wat kan ik doen? Ze vraagt, ze krijgt :) (is wel borstvoeding)

18. Teigetje1978

Teigetje1978 Actief lid

Jul 28, 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    Het is een advies, volg je eigen weg zou ik zeggen. Je meisje geeft het vanzelf aan als ze meer wil!

Share This Page