CB digitaal???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door vonnie30, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Tja maar uiteindelijk staat er op de gebruiksaanwijzing dat je hem WEL uit elkaar moet halen om de batterij eruit te halen. Aangezien iedereen wel weet dat je batterijen niet in de gewone vuilnis mag gooien.

@Babebabe Nee ik snap dat ook niet aangezien je idd gelijk hebt streep is streep word er altijd gezegt. En het was voor mij overigens een vraag waarom er 2 staafjes in zitten. En waarom een staafje wel 2 streepjes aangaf (weliswaar een hele lichte maar toch) ik dacht alleen misschien geeft ie een licht streepje aan maar zit er niet genoeg in voor de indictor om zwanger te zeggen... Maar was alleen een vraag.

Maar goed de andwoorden zijn ook zo verschillend het is gewoon even afwachten denk ik

2. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    ben ik het mee eens dames deze heeft volgens mij idd meer hcg nodig dan een andere .. en het staat er ook op batt eruit halen .. en op de 2e zat bij mij een hele lichte streep dus ik had 3 strepen maar niet zwanger zei die dus denk te weinig hcg want had op 17 aug een posi test met predictor en idd zwanger hoor heb een echo gehad verschild per persoon hoeveel hcg je aanmaakt ..
    probeer echt die hele nieuwe van predictor maar eens die geeft aan vanaf hcg 12 dus ben je zwanger dan moet deze zeker aangeven ..
    hoop het voor je meid :)

3. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Je mag niet naar de strepen kijken omdat dit ook heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing staat. Om je te citeren "zal ik het stukje voor je fotograferen"?
    Als je dit forum goed naleest heeft de een 2 strepen en is niet zwanger en de ander juist wel. De strepen zeggen helemaal niets!

En de CB digi met indicator heeft net zoveel HCG nodig als de nieuwe van Predictor. Je kunt ze allebei 4 dagen voor NOD gebruiken. Staat ook in de gebruiksaanwijzing.....

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De digitale test werkt gewoon anders dan een gewone test met streepjes. Daarom mag je er niet naar kijken! Sommigen hebben wel twee streepjes, maar zijn niet zwanger. Je moet dus van de digitale uitslag uitgaan en niet naar de streepjes kijken. Anders kun je inderdaad beter een goedkope test met streepjes kopen, scheelt weer geld. ;)

Hele gevoelige testen en veel te vroeg testen is niet echt betrouwbaar. Als je al bij een HCG-waarde van 12 een positieve test hebt, wilt dat helemaal niet zeggen dat je ook daadwerkelijk zwanger bent en blijft. Pas bij een waarde van minimaal 50 beschouwt ons ziekenhuis een zwangerschap als doorgaand. Alles wat beneden die waarde zit, loopt vaak niet goed af. Dus pas testen als je op of na je NOD zit!

5. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Ik vraag niet of ik zwanger bent (dat begrijp ik ook wel dat je dat niet weet) ik vroeg waarom er 2 staafjes inzitten en wat die tweede streep inhielt

Over dat stukje "fotograveren"ging over batterij eruit halen aangezien jij zegt je mag hem niet slopend. Je moet hem slopen.

6. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0

Ik weet niet wat de waarde is van 1 dag overtijd of 3 dagen en ga zo maar verder. Ik ben 3 dagen overtijd bijna 4. Ik weet dan echt niet wat de waarde dan moet zijn. Ik weet alleen dat ik sonds vanavond super misselijk ben nog net niet spugen ontzettende zeurende pijn in de zijkanten van mijn buik en ontzettend moe

7. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Vonnie; geloof me, ik begrijp heel goed dat je wil weten of je zwanger bent en dat je dit uiteraard ook hoopt. Ik heb zelf in hetzelfde schuitje gezeten en heb helaas nog 3 miskramen gehad ook.
    Het gaat mij er alleen om dat je jezelf niet gek moet maken. Die strepen zeggen inderdaad helemaal niks.
    De één heeft 2 strepen en is niet zwanger, de ander heeft één streep is wel zwanger en vice versa.
    Als je persé wil weten wat de strepen precies inhouden zal je CB moeten bellen, maar wat word je hier wijzer van?
    Houd gewoon vast aan het resultaat en probeer het over een aantal dagen nog een keer.
    En het is helaas zoals die andere dame schrijft (sorry, ben je naam even kwijt) veel testen (ook de CB digi met indicator) kunnen al testen 4 dagen voor NOD omdat ze een heel laag HCG gehalte nodig hebben. Helaas kun je wel bevrucht zijn (en laat de test dit ook zien) maar kan het alsnog voor je NOD misgaan waardoor je "gewoon" ongi wordt.
    Maar liefst 60%!! van de bevruchtingen loopt uit in een natuurlijke vmk. Doordat we tegenwoordig zo vroeg testen weten we dus dat het een vmk is geweest.
    Zou je pas op je NOD testen of bijvoorbeeld een dag later, dan zul je dit niet eens weten en ervan uitgaan dat je gewoon ongi bent geworden.

Geloof gewoon wat de test zegt en probeer het gewoon woensdag bijvoorbeeld nog een keer.
    En wie weet staat er dan wel "zwanger".

Succes.

8. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Ow dat geloof ik ook wel hoor!! Maar me Nod was 3 dagen geleden vanaf me eisprong gerekent...Maar goed...de sensi nog wat test de gewone met streepjes dus liet 4 dagen geleden ook een heel licht streepje zien maar goed ....ik probeer van de week gewoon nog een x

9. Donja

Donja Actief lid

23 jun 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    En als je het zeker wilt weten, bel je de huisarts morgen en doe je een bloedtest, hoef jezelf niet meer te testen :)

10. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    @jippi ook als een vroege test licht posi is ben je wel zwanger maar dat is geen garantie dat het goed gaat maar ook niet als je later posi test die garantie heb je gewoon weg niet en als je na je nod dag nega test en met een gevoelige wel posi dan heb je nog te weinig hcg maar dat wil dan niet zeggen dat het niet goed is ..

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Angel Als je ruim voor je NOD met een hele gevoelige zwangerschapstest test en het is positief, dan betekent dat niet automatisch dat je zwanger bent. De test geeft aan dat er op dat moment HCG in je urine gevonden is. Maar als de waarde nog zo vreselijk laag is, hoeft dat helemaal niet door te zetten in een zwangerschap. Het toont aan dat er een bevruchting of innesteling is geweest. Maar je HCG moet dan nog wel om de dag verdubbelen.

De meeste bevruchtingen eindigen rond je NOD en zetten niet door in een zwangerschap. Met zo'n gevoelige test pik je dat misschien op. Medisch gezien kun je pas van een zwangerschap spreken als je HCG boven een bepaalde waarde zit, sommigen hanteren een waarde van 50 als grens, sommigen 100. Als je een waarde van 12 hebt, is dat nog geen zwangerschap. Het kan wel uitgroeien tot een zwangerschap, want er is iets gaande. Maar je kunt ook gewoon ongesteld worden. En dat is het risico van zulke gevoelige testen en als je ruim voor je NOD test. Sommigen testen al een week voor de NOD... Als je overtijd bent, vind ik het weer iets anders. Dan is het wel logisch dat je de meest gevoelige testen neemt.

12. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    jippy dat bedoel ik ook na je nod testen met die van predictor en dan kan je een week later altijd nog een andere proberen omdat de een sneller het hcg aanmaakt dan een ander .. want von is al overtijd vandaar dat ik dat zei ... en nee het zeker niet verstandig om ruim voor je nod te gaan testen ... maar is een test licht posi na je nod wil niet zeggen dat het fout zit ..

13. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Helaas is ben ongi geworden vannacht ging alleen gepaart met vreselijk kramp...:(

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Vonnie Balen, zeg... Doe rustig aan & sterkte!

Angel Een lichte test rond je NOD hoeft inderdaad niet te betekenen dat het fout zit, maar er moet wel een stijging in je HCG-waarde zitten.

15. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    En ook een stijging in je hcg zegt niks over de zwangerschap! HCG blijft namelijk stijgen zolang er een vruchtje in je baarmoeder zit (levend of overleden).
    Pas een echo met kloppend hartje zegt je dat je zwangerschap op dat moment goed is!

En dan nog zegt dat niks over de toekomst. Ik ken meerdere mensen die zelfs in hun laatste trimester hun kindje om mysterische redenen verloren hebben helaas :(

Een zwangerschap geeft je nooit de zekerheid op een gezond/levend kindje!

Het is en blijft een groot wonder !!!!

16. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    AstridDi heeft gelijk...heb zo vaak goede stijgingen gehad,
    hartactie gezien en toch ging het fout.Het is en blijft inderdaad
    een heel groot wonder....

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Astrid Je hebt gelijk. Begin dit jaar was ik voor de tweede keer zwanger. De HCG-waarde was mooi hoog, de eerste echo met 8 weken was helemaal perfect. Kindje lag keurig op schema qua groei, een duidelijk kloppend hartje. Drie weken later met de 2e echo bleek het foute boel te zijn en leefde het kindje niet meer. Terwijl ik me nog zwanger voelde, geen bloedverlies had gehad en ik 20 weken zwanger leek...:( Doordat de placenta en het vruchtje nog HCG produceerden, bleef ik zwanger, ookal leefde het kindje niet meer.

Je hebt nooit garanties. Er kan nog zoveel verkeerd gaan, op welk punt dan ook in de zwangerschap. Het is een wonder als een kindje gezond ter wereld komt!

18. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    vonni wat rot meid heel veel succes verder

klopt idd de stijging van het hcg zegt niet zo veel .. ik zelf had bij vorige 2 zwangerschapen licht posi test werd bij de 2e niet donkerder ook licht kreeg een echo omdat we niet wisten hoever ik was en bij de echo bleek ik al 7wk te zijn en die test was net voor de echo ... en alle 2 gezonde mannen en een hele goede zwangerschap zonder problemen dus het zegt niet zo heel veel ..en toen die tijd deden ze niet zo gauw een bloedtest om je waarde te bepalen dit is ook al 15 en 13 jaar geleden .. tegenwoordig is het echt heel anders ..

iedereen hier veel succes met zwanger worden en zwanger zijn ;)

Deel Deze Pagina