Ik ga volgende week naar Curaçao ivm bruiloft schoonzus. En laat het nou net mijn vruchtbare periode zijn... Ik heb voor het eerst utrogestan voorgeschreven gekregen en die moet ik gaan inbrengen zo'n 2 dagen na eisprong. Dus ik zal met ovutesten mijn eisprong moeten gaan vaststellen. Nu ben ik wel van plan een paar wijntjes te gaan drinken in de 11 dagen dat ik daar ben. Er zal sowieso genoeg geklust worden Mijn vraag is: ik zie vaak staan bij de bijsluiters van ovutesten dat de uitslag beïnvloed kan worden door alcohol. Nu ben ik niet van plan veel te gaan drinken.. Kan het kwaad als je een paar wijntjes hebt gedronken de avond ervoor?
Ik heb geen idee, maar logish redenerend denk ik dat de alcohol dan wel alweer uit je lichaam moet zijn. 'S Avonds drink je een wijntje (of 2 of 3), en de ovutest doe je pas 's middags als het goed is. Dan is die alcolhol al afgebroken lijkt me. Maar misschien dat iemand zeker weet hoe het zit?
Thanks voor je reactie Het lijkt me idd dat het dan al uit je lichaam moet zijn.. Maar omdat het zo duidelijk op de bijsluiter staat Ja gaaf hè dat ze daar gaat trouwen We hebben er ook echt zin in.. Een beetje afleiding zou wel fijn zijn
Hoi rapunzzel ik werk in de verpleging en 2 glaasjes alcohol kunnen idd geen kwaad voor een ovu test. maar hous er rekening mee dan alcohol op zich 24 uur in je bloed zit. dit word je lichaam kwijt door zweten en plassen. dus ik zou 24 uur voor je ovutest de wijn laten staan