Tot wanneer is een test betrouwbaar?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by xcherryblossom, Jan 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xcherryblossom

Jan 8, 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee allemaal!
    even een kort vraagje, op internet lees ik veel verschillende dingen waar ik niet veel wijzer van word, dus vraag me af of jullie hier ervaring mee hebben.

Kun je gedurende je hele zwangerschap een test gebruiken? dus is een zwangerschapstest bij bijvoorbeeld 16/17 weken nog gewoon betrouwbaar?

liefs.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Zou ik niet doen! Sommige testen reageren blijkbaar na een tijdje niet meer omdat je HCG veeeeel te hoog wordt... Zou je mega onzeker van worden...

Ik heb het overigens nooit geprobeerd

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Waarom zou je dat willen?

4. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Precies dit vraag ik me ook af.

5. Sunshine1988

Sunshine1988 Actief lid

Feb 9, 2012
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg het me eigenlijk ook wel af. Ik kocht een test van carrefour. Er staan op meetbereik: 25-300iu/ml hcg. Wil dat dan zeggen dat die na 300hcg dan negatief is? En het was echt meetbereik en niet gevoeligheid waar dit stond.

6. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Waarom zou je een test doen als je 16-17 weken zwanger bent? Ik snap het ook niet...

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een zwangerschapstest kun je de gehele zwangerschap doen en zal ook de gehele zwangerschap positief aangeven. Al kan het tweede streepje op den duur lichter uitvallen (geen tuurstreep!) vanwege het hoge HCG-gehalte. HCG verdwijnt namelijk niet. Het stijgt op een gegeven moment niet meer.

Dus ook bij 16/17 weken test je positief.

Met andere woorden: als je denkt dat je al 17 weken zwanger bent, maar de testen zijn nog steeds negatief, is de kans groot dat je niet zwanger bent. In dat geval zou je ter eigen geruststelling een bloedtest kunnen laten doen door je huisarts of een echo laten maken.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het streepje zal dan gewoon veel lichter zijn dan een knaller die je bij zo'n hoeveelheid zou verwachten en waardoor menigeen dan in paniek zou schieten. Test kan een hogere hoeveelheid niet aan waardoor het teststreepje dus lichter kan uitslaan dan je dus zou verwachten!

Share This Page