Ovulatietesten, elke dag.. of om de dag?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door baby90, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Een vraagje, hoe vaak gebruiken jullie ovulatietesten? En vanaf wanneer beginnen jullie met testen? Ik heb de 6de een test gedaan, de 9de en vandaag de 11de (KIJK FF). Allemaal een HEEL licht streepje, als je goed kijkt. Pff, volgens ff heb ik mijn eisprong pas over 10 dagen.. maar die cyclus was na mijn miskraam. Ik weet echt niet wat mijn cyclus nu doet. Ik heb nu nog 9 ovu testen. Zal ik om de dag blijven testen nu? Wanneer hij donkerder word elke dag?
    Ik heb geen foto gemaakt van mijn ovu testje, het andere streepje is amper zichtbaar.

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Helemaal niemand? Ik heb de ovu test van de 9de erbij gepakt en ze zijn hetzelfde. Allebei zwaar negatief! Zie je ook aan het tweede streepje of het nog lang duurt voor de eisprong komt? Ik bedoel, word hij geleidelijk donkerder of kan hij plots morgen positief zijn?

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi Baby,

Volgens mij kan je test vrij plotseling positief worden. Dus wat dat betreft zou ik dagelijks testen. Sommige meiden testen zelfs 2 keer op een dag, omdat ze anders de piek missen... Als je al een paar maanden ervaring hebt, kun je misschien een patroon ontdekken en hoef je niet meer bij dag 6 te beginnen, maar misschien pas bij dag 12... en dan heb je er niet zoveel nodig. Hangt dus af van hoe regelmatig je cyclus is. Als je geen idee hebt van wanneer je eisprong is, zou ik dagelijks blijven testen. En ik hoop natuurlijk voor je dat je er niet veel meer nodig hebt! Succes ermee!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Elke dag testen tussen 10u 's morgens en 10u 's avonds liefst elke keer rond dezelfde tijd en niet teveel van te voren drinken.
    Ligt aan je cyclus wanneer je begint, maar meestal op de 10e dag vanaf de 1e dag dat je ongesteld bent rekenen.

5. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik heb een miskraam gehad en ben eerst om de dag gaan testen. Dat was omdat ik wilde weten of de 'boel' weer op gang zou komen. Gisteren voor het eerst een heel licht streepje. Vandaag gelijk weer getest en hij knalt erag. Dus eisprong. Zo snel kan het gaan. Wat is wijsheid? Ik zou (als ik het nu weer zou doen) toch elke dag doen. Ik heb dipsticks die kosten bijna niks.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Meiden, bedankt voor jullie advies.
    Misschien inderdaad slimmer vanaf nu elke dag te testen.. ik voelde mijn eisprong altijd dus het was nooit een punt. Maar na de miskraam heb ik hem niet gevoeld en ik ben bang dat ik m deze keer ook niet zou voelen.. Nou, ik heb er nog 9.. morgen sla ik over want dan ben ik niet thuis. Dan vanaf over morgen elke dag, dan hoop ik maar dat ik m niet mis! Foxy welke dipsticks gebruik jij?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik voelde nooit mijn eisprong. Ik had tests via Mat Care Zwangerschapstesten...zeker weten! dan de goedkoopste op advies van vriendin. De eerste keer testen (17 dagen achter elkaar voor positief) bleek raak te zijn!

8. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik heb die van zwanger&Kids Erg voordelig. Heb er 40 ofzo gekocht.

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb ook ovutestjes gebruikt, maar niet iedere dag. Ik wist namelijk hoe het ongeveer werkt bij mij, en wanneer de streepjes donkerder worden. Ik heb normaal gesproken een amper zichtbaar streepje, en rond mijn ei een dag of 3 een zichtbaar streepje die steeds donkerder wordt. Daarom testte ik om de dag, of wanneer ik ongeveer dacht mijn ei te hebben. Ik begon op dag 12, als dan nog niets zichtbaar was, twee dagen later weer.
    Maar goed, ik begrijp dat jou cyclus nog een beetje op gang moet komen na de mk... Het wordt altijd aangeraden om dagelijks ovutestjes te gebruiken. Heb je enig idee hoe snel ze donkerder worden bij jou?

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Elke dag, want je LH-piek kan heel kort zijn. Dus als je om de dag test, kun je hem gemakkelijk missen. Een test kan namelijk vanuit het niets ineens knalpositief zijn en binnen een dag weer negatief.

Het is niet zo dat je persé eerst een licht streepje hebt, dat steeds donkerder wordt. Je kunt gedurende je hele cyclus een licht streepje hebben, dus dat zegt niks. Een licht streepje dat donkerder wordt, kan wel. Maar het hoeft dus niet.

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Oh een korte lh piek kan natuurlijk ook ja. Hmm, heb vandaag trouwens weer getest, net.. en hij was al ieeeetsje donkerder.. dus blijf even door testen! Sparkie, geen idee.. heb ovu testen eigenlijk nog nooit gebruikt... Dus, ik zie wel hahaha.. ik hoop dat ik ze de eerst komende 9 maande niet meer hoef te gebruiken hihi:D...
    Zowel, ga ik ook ff een flink aantal bestellen en dan volgende maand in ieder geval élke dag testen;)...

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat had ik dus... Lange cyclus geen pijl op te trekken en 17 dagen elke dag getest. Bij mij alleen streepjes op dag 17 dag 18 weer niks...

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Heb je wel een eisprong ? Enig idee waarom je cyclus zo lang is?

Heb een paar ovu testen, zal even een foto plaatsen, ik vind ze maar raar.. het droogt op als een pennestreepje rechts. De rest van het streepje zie je ook wel, maar minder duidelijk:(... Het pennestreepje is in het echt net zo duidelijk als de controle streep.
    In ieder geval heb ik mijn ei nog niet gevonden:(...

btw in t echt is t duidelijker (Links vandaag, daarna gister etc).

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo,

Ik wil ook ovulatietesten gaan proberen. Kan je ook testen met je ochtendurine of is dat niet mogelijk? De rest van de dag zal het niet lukken aangezien ik een drukke kantoorbaan heb van 8 - 17 uur.
    Dan kan het alleen in het weekend.
    Hoe lang moet je wachten op de uitslag?

Groetjes, ambonmanise

15. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@ambonmanise ik zou dan rond 18:00 testen dat is beter dan met ochtenurine. Ja kan tot een uur of 10 's avonds testen Als het maar wel steeds op hetzelfde tijdstip is. Ik teste ook zo tusssen 18:00 en 19:00 uur en dit weekend duidelijk een positieve test

16. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Precies wat Foxy zegt dus! en gebruik GEEN ochtend urine, beter om 18:00 uur ja.

17. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Die zijn idd nog negatief Baby90... Gewoon door blijven testen, hij moet vanzelf een keer donkerder worden. Vanaf welke cyclusdag ben je gaan testen eigenlijk?

18. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Sparkie, ik ben vanaf de 9de cyclus dag begonnen, toen pas weer de 12de en toen pas de 14de en vanaf dan elke dag getest.. en vaak 2 x. Ik denk dat mijn ei er echt aan komt nu.. (nieuwe foto in album) Heb er een andere ovu test tussen zitten die donkerder is, maar eigenlijk mag ik die dus niet meerekenen. De onderste is van vandaag en al donkerder dan die van gister avond:D...

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @Foxy74 en Baby90

Ik las op internet dat je vaak 2 uur voor de ovulatietest niet mag drinken anders is de uitslag niet correct. Is dit juist?

Ik heb gisteren de Digital Ovulatietest van Clearblue gekocht. Was niet goedkoop maar in de handleiding staat dat je deze mag gebruiken met je ochtendurine, dat komt mij beter uit. Ik vang het wel op in een bekertje. Bij deze test komt er een smiley als het de juiste dag is en anders een leeg rondje.

Ik ga het morgen proberen, dan is het mijn 17e dag van de cyclus alweer. Het schiet op!! Hopen dat het dit keer lukt.

Groetjes, ambonmanise

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je mag inderdaad zo'n vier uren voor de ovulatietest niet plassen en niet teveel drinken. Anders wordt je urine minder geconcentreerd en zijn je testen onbetrouwbaar, dan blijven ze negatief aangeven.

Met ochtendurine testen mag niet, omdat je urine dan juist te geconcentreerd is. Dan zou je 's ochtends sowieso een positieve test hebben, omdat je op elk moment in je cyclus LH in je lichaam hebt en het dan als het ware opgespaard wordt. Terwijl je dan misschien niet in je piek zit en je eisprong nog niet in aantocht is.

Ik testte meestal rond 19 u.

Deel Deze Pagina