Mijn zoontje (3,5 ) is eindelijk zindelijk op het potje ,hij kwam netjes zeggen wanneer hij moest plassen of poepen maar nu zagen we gisteravond een hele grote aambei tussen zijn billen. Huisartsenpraktijk gebeld,moet vammiddag langs de dokter. de aambei is wel weer naar binnen getrokken maar goed nu durf ik hem niet meer op het potje te zetten omdat ik bang ben dat die aambei er weer uitkomt omdat hij elke keer zo hard perst. dus dacht ik hij mag dan gewoon staand plassen bij de grote wc maar dat vind hij niets. word er nu zo moe van,ging het eindelijk goed....vind het voor hem ook zo zielig.. iemand bij jullie hier ervaring mee toevallig?
Geen ervaring mee, maar het persen doet hij toch zowieso? Dus ook als hij een luier om heeft? Dan kan dat toch ook op het potje?
helaas heeft mijn zoontje (inmiddels 4) ook een aambei.. voor bij de HA geweest, maar moest hem maar extra laten drinken en zeggen dat tie niet te hard moet persen.. hij zit er nog steeds en gister begon ie te klagen dat tie zeer deed, dus maar ff de HA bellen van de week..
Jeetje wat sneu! Ik ben nu met de zindelijkheid bezig met mijn dochter en soms merk ik dat ze zich forceert om kleine poepjes te doen (zonder aandrang dus, denk ik). Daar ben ik ook niet zo blij mee, want dan leert ze t strax verkeerd aan. Ik geef dr een kleine sticker voor een klein poepje en een grote voor een grote/normale drol, als ik zie dat ze het echt doet als ze aandrang heeft (in de luier poept ze ook gemiddeld maar 1x een grotere hoeveelheid). Gelukkig heeft ze over het algemeen niet zo vaak harde ontlasting. Ik probeer dus te stimuleren dat ze alleen poept als ze echt aandrang heeft, ik weet niet hoe jij dat doet/hebt gedaan? Wel lastig met die stickers, want ze weet zelf heeel goed dat ze iets krijgt als ze gepoept heeft. Dus ik kan moeilijk zeggen, nee dat poepje is te klein, nu krijg je niets..
Hi Dames, Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van zulke kleintjes met aambeien. Voor zover ik weet ontstaan aambeien door inderdaad te persen, maar dat te hard persen betekent meestal dat de ontlasting te hard is. Harde ontlasting ontstaat dan weer door of te weinig vocht enof te weinig vezels. Dus ik denk dat het belangrijk is goed te kijken naar het voedingspatroon van je spruit. Of praat ik complete onzin? groet, Audrey
Mijn dochter is sinds een paar weken zindelijk. Poepen was de eerste week nog behoorlijk spannend voor d'r(nu nog wel een beetje hoor) en mede omdat het nogal hard was poepte ze maar 2 x in de week. Ik heb toen het advies gekregen om haar goed gelaxeerd te houden, juist omdat ze anders angstiger kunnen worden als het pijnlijk wordt. Ze krijgt nu 's ochtends van mij een activia pruimen yoghurtje en als ze ranja krijgt meng ik het met een scheutje roosvicee laxo(laxo alleen drinkt ze niet) Ze poept nu iedere dag 1 a 2 x. Je zou eventueel ook nog lactulose kunnen proberen om de ontlasting soepeler te maken.
onze zoon houd het poepen vaak in omdat hij dit "niet leuk vind"ik geef hem laxo van roosvisee en dan gaat het beter. hier een hele kleine aambei omdat zijn ontlasting vaak hard is omdat hij het dus inhoud
nee helemaal niet,het is een moeilijke eter en ik zit nu ook weer bovenop zijn voeding. Vaak verzwak ikzelf weer en dan krijgt hij weer harde ontlasting. je hebt helemaal gelijk hoor!
Ik ben er bij mijn zoontje ook wel bang voor. Hij is bang om op de wc te poepen en houdt het daarom te lang op, in elk geval totdat hij weer een luier om heeft. Heel knap dat hij bijna nooit een poep-ongelukje heeft, maar het gevolg is wel dat hij soms heel harde poep heeft. Soms zegt hij ook dat hij pijn aan zijn billen heeft. Ik vertel hem dan dat hij het beste meteen naar de wc kan gaan (of om een luier kan vragen) als hij voelt dat hij moet poepen. En dat het helpt om vaak water te drinken. Maar die angst voor het poepen op de wc zit er nog wel in. Ik lees dus mee in dit topic, ik weet niet zo goed hoe ik het bij hem moet oplossen. Zou graag willen dat hij op de wc ging poepen, maar ben bang dat hij dan óf te lang ophoudt, óf te hard gaat persen om mij een plezier te doen... Heb dus nog geen ervaring met aambeien bij de kids (zelf helaas wel, en allemensen wat kunnen die dingen een pijn doen!)