Hoi allemaal, Wij zijn drie maanden bezig met 'oefenen.' Tot op heden aan de hand van de temperatuurmethode en sinds de huidige cyclus met de ovulatietesten van Sensitest. Nu heb ik op dag 12 volgens Sensitest mijn LH-piek gehad (dit was drie dagen geleden), echter zie ik in die periode op mijn temperatuurlijstje slechts een hele lichte stijging van de temperatuur op dag 11 en daling op 12. Sinds vandaag gaat mijn temperatuur wel ineens met 0,3 graden omhoog. Dit zou volgens mij kunnen betekenen dat de eisprong inderdaad is geweest en ik nu in de tweede fase van mijn cyclus zit. OF heeft Sensitest het niet goed en heb ik vandaag mijn eisprong? Ik begin enorm te twijfelen, omdat de stijging en daling qua temperatuur (rondom de LH-piek) nihil is. Wie kijkt er met mij mee? Zie foto met de temperatuurlijst. Alvast bedankt
Klopt gewoon helemaal hoor meid! De ovulatietesten geven niet je eisprong aan maar je LH-piek. 24 tot 48 uur ná de piek is je eisprong. En vervolgens de dag ná je eisprong gaat je temperatuur omhoog. Dus: Dag 12 -> LH-piek Dag 14 -> 48 u later de eisprong Dag 15 (vandaag) -> temperatuurstijging
Bedankt voor de reacties. @manaolana helemaal duidelijk zo! Ik snap hem nu. Ik dacht altijd dat de temperatuur omhoog gaat en daalt vóór de eisprong... @cynmark29 bedankt voor de tip, ik ga eens kijken naar die app.
Correctie, drie dagen na de test temp stijging, dus 2 dagen na de test eisprong dag, dag erna temp stijging betekent dat TS ei heeft gehad (op dag 14 dus)
Wauw, een eisprong precies op dag 14, dat is voor mij redelijk nieuw. Ik ben onlangs geopereerd aan mijn buik en mijn lichaam is volgens mij nog zoekende naar de 'nieuwe standaard'. Wat me in ieder geval opviel is dat mijn menstruatie ineens veel korter was de laatste keer, dus dat is heel fijn! En ik ben weer wat wijzer geworden, bedankt voor jullie wijsheid! En uhhh, beetje gekke vraag, maar zou ik in theorie vandaag (vanavond) nog moeten vrijen of heb ik het goed gedaan door juist voor de 14e dag te vrijen?
Zodra je ziet dat je temperatuur is gestegen, heeft het eigenlijk geen zin meer om het gezellig te maken.. Een eitje leeft 24 uur, maar is slechts 12 uur te bevruchten na eisprong.. Denk dat je het goed hebt gedaan, rust voor je man/vriend in ieder geval haha
Haha, ja ik heb hem ook maar ff met rust gelaten. Met die hitte, had ik zelf ook niet echt heel veel zin meer. Nu is het weer afwachten...