Oke.. het ene kindje is het andere niet maar hoe kan het dat het advies van het voedingscentrum en het CB niet op 1 lijn liggen? Vorige maand gaf CB aan dat ik de 4 flessen moest gaan afbouwen naar 3,5 fles zodat ik als Savira 7 maanden is zij 3 flessen krijgt plus fruithapje, groente/maaltijd hapje en brood. Ik moest dan nu alvast aan andere voeding laten wennen dus.. brood ed. maar puur ter kennismaking. Nu is ze bijna 7 maanden en ze eet nu af en toe een kwart of halve boterham in stukjes. Ze ziet mij het dan eten en wil het ook hebben. Ik vind het prima want echt hollands welvaren is ze niet Nu was ik aan het zoeken naar wat ze allemaal op brood mag behalve boter en kwam ik zodoende op de site van voedingscentrum. Daar wordt aangegeven dat je met 7 maanden melk, oefenhapjes en een broodkorst mag en pas met 8 maanden echt een fles vervangen voor maaltijd en brood. Iemand een idee waarom dat zo verschilt? Volgens mij ben ik echt niet de enige die al brood geeft op deze leeftijd.
Elk kind is anders, het cb kijkt meer naar het kind, en het voedingscentrum meer algemeen. Ook al zit het cb er ook weleens naast. Bij mijn oudste heb ik bij 6,5 maand die 4e fles al in kunnen ruilen voor een boterham, omdat gewoon een hele op at. Dan wel wat thee ernaast voor het vocht.. Maar dat was wel Hollands welvaren
Wij hebben de vierde fles weggelaten toen dochter het zelf aangaf, de flessen gingen gewoon niet meer leeg dus teruggeschakeld naar drie. Was ergens tussen de zeven en acht maanden.. Beide instanties geven standaard adviezen en ieder kind is anders dus kijk vooral naar je kind!