met tandvlees eten

Discussie in 'Voeding' gestart door FEE88, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden, mijn meisje krijgt al een tijdje een fruithap ook ivm verstopping en toen ze 4 maanden was zijn we begonnen met groenten... Nu eet ze sinds een paar dagen met haar tandvlees lijkt het wel alsof ze probeert eten van de lepel te happen met tanden die ze nog niet heeft :p herkennen jullie dit? Ik heb wel het idee dat er een tandje aan zit te komen... miss dat het daar mee te maken heeft?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ze ontwikkelt haar mondmotoriek! Dit is een voorbereiding op het kauwen wat ze later gaat doen als er daadwerkelijk tandjes komen.
    Door het oefenen met vast voedsel ontwikkelt ze haar mondspieren waardoor ze van een slik-beweging naar een kauw-beweging gaat. Waarschijnlijk zit ze ook meer te bewegen met haar tongetje e.d. tijdens het eten.

En wat betreft dat tandje... mijn zoon kreeg met ruim 9 mnd pas zijn eerste tandje, toen at hij praktisch alles al qua groente/fruit/brood/etc. Dus die kauwbeweging hoeft niet per se met de komst van een tandje te maken te hebben.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Die kauw beweging heeft inderdaad nog niet zoveel met tandjes te maken, wel met leren eten. Vloeibaar eten hoef je natuurlijk niet op te kauwen maar je zou langzaam aan kunnen proberen vast voedsel te geven, als ze dat met haar tandvlees kauwt dan komt ze ook al heel ver! Mijn dochter eet ook "gewoon" eten, dus niet geprakt of gepureerd, maar gewoon zo. Ze heeft 2 beginnende tandjes maar die gebruikt ze nog niet echt om mee te eten, inderdaad met haar kaken.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook flink kauwen, happen en afbijten. Maar met haar 9 maanden nog steeds geen tand te bekennen :D

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha oke :) maar het is dus iets positiefs fijn om te weten :D ze eet nu trouwens broccoliroosjes gekookt :D dat gaat echt heel goed en laatst een mix van broccolli bloemkool wortel aardappel en sperzieboon heel kort gemixt en dat ging ook prima dus ze begint het door te krijgen :D

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is een heel normale ontwikkeling, dat doen alle kinderen. En daarom hoef je voor veel kinderen ook niet te pureren als je op tijd met vast voedsel begint, ze zijn er dan motorisch gezien aan toe.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik werk met dementerenden die vaak ook geen gebit hebben en je staat versteld wat mensen kunnen eten zonder tanden! haha zal dan voor baby's ook gelden.
    Hier geef ik al wat fruit, gewoon met een vork geprakt dus Mart heeft vanaf de eerste keer stukjes gegeten, hij weet niet anders. Als hij wat beter kan zitten krijgt hij gewoon stukken fruit en groente in zijn stoeltje

Deel Deze Pagina