help smiddags/savonds slapen en snachts wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama aes, 19 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    onze anne slaapt van een uur of 3 smiddags tot ongerveer savond11 uur we moeten haar dan wakker maken voor een flesje tussen door.
    Maar na 11 uur is ze wakker en blijft dit de hele nacht.
    Ik hoop dat jullie ideetjes hebben hoe ik dit kan veranderen want we raken allebij een beetje moe van de nachten zonder slaap

groetjes gerdien

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ze heeft het dag en nachtritme nog niet goed door. Ik zou dr overdag laten slapen met de gordijnen open en gewoon lawaai maken... verder om de 4u (of 3 of 5u ligt eraan op hoeveel voedingen ze zit zodat je goed uitkomt) uit bed halen om te voeden en ff te spelen... Vanaf 8u savonds ofzo hou je het rustig, niet meer spelen, niet teveel praten tegen haar, donker houden...

3. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Volgens mij heeft ze idd het ritme omgekeerd. Nu is aan jullie omdat te veranderen. Dus overdag wakker maken en spelen en 's nachts slapen. Is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet nog dat ik blij was ALS hij sliep.

Zoal ik het deed:
    Ik zou haar om de 2,5/3 uur wakker maken voor de voeding...mee nemen naar beneden.
    Buiten wandelen ( zodat ze licht ziet en geluid hoort) na de voeding proberen een half uurtje/uurtje wakker te laten zijn.
    Vanaf een uurtje of 1900/2000 (na het douchen/bad) lekker even laten bijkomen van de dag en dan in bed leggen en proberen haar de laatste voeding ( als ze die nog krijgt) om 2300 slapend te geven en daar na lekker door laten slapen.

Ja in de theorie klinkt dit geweldig, ik weet uit ervaring dat de praktijk heel anders loopt.
    Is een leuk verhaal hier boven, maar probeer je eigen weg hierin te vinden. Succes uiteindelijk komt het goed.

Deel Deze Pagina