Hoi! Ik ben vanmiddag met mijn dochter naar het CB geweest en daar zeiden ze dat ze haar hoofdje nog niet voldoende omhoog kan houden als ze op haar buik ligt. Ze zou echt al op haar armen moeten kunnen steunen en met een holte in haar rug als een zwaan haar hoofdje omhoog moeten kunnen houden. Dit kan ze idd nog niet. Ze kan dit wel als ik een opgerolde handdoek onder haar borst leg en als ik haar op mijn arm heb kan ze haar hoofdje ook goed recht houden. Ze zeiden dat ze het nog even in de groep ging gooien en dat het zou kunnen dat ik nog word gebeld om een afspraak te maken bij een fysiotherapeut. Overigens is ze een maand tevroeg geboren dus geven ze haar al iets meer tijd hierin. Ik gaf aan dat ik haar waarschijnlijk ook wat vaker op haar buik moet leggen. Ik doe dit wel maar ze raakt hier altijd helemaal overstuur van dus echt prettig vind ik dit niet. Het zit me toch wel een beetje dwars dus vandaar de vraag: Hoe lang en hoe vaak leggen jullie je baby op zijn/haar buik en in hoeverre kon je baby zijn/haar hoofdje omhoog houden met 4 maanden? xxx
Ik leg mijn dochter een paar keer per dag op haar buik. Soms op het aankleedkussen, maar meestal bij ons op bed. Dan ga ik even gezellig met haar zitten keutelen. De ene keer maar een klein minuutje, de andere keer wat langer. Het moet wel leuk blijven.
Die van mij wil ook niet op de buik...raakt dan ook overstuur... dus doe het daarom ook niet zo vaak. Hij is best sterk in z'n nekje en kan volgens mij wel op zijn armpjes steunen, maar maar heel kort... Maar ik hoor dan wel wat ze er van vinden... Ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was. Vaak halen ze dat toch wel weer in! Liefs
een paar keer per dag doe ik het. hij begint nu met van buik naar rug draaien dit is met bijna 4 maanden oud:
demi is nu 4.2 maand en ik heb haar bijna nooit op haar buik gelegt, idd omdat ze dan helemaal uit haar dak ging. Ze kan heel goed haar hoofdje omhoog houden, dus ik denk dat t vanzelf wel komt. Als je haar op je buik hebt, met haar gezicht naar je toe dan traint ze die nekspieren ook + ze heeft interactie met jou. Demi vind t prachtig om naar mijn mond te kijken en dan komt haar hoofdje ook helemaal omhoog. Ik zit dan bijv op de bank, beetje achterover en heb haar op mijn borst/buik liggen. ideaal. Zou me niet te druk maken hoor, t komt vanzelf.
Hier hetzelfde als montana....prinses wil gewoon niet op dr buik liggen. Dan moet ze dat grote hoofd omhoog houden en als ze op dr rug ligt hoeft dat niet. Zou er niet te zwaar aan tillen.
denk dat ik toch wat vaker met haar moet oefenen. Als ik die foto's hierboven zo zie... Ik ga proberen me er niet te druk om te maken maar ja... je denkt toch al snel van..alles zal toch wel goed zijn e.d..
Ik heb het gewoon opgebouwd, begonnen met een minuutje en zo opgebouwd... Ze ligt meerdere malen per dag op haar buik, soms wel een kwartier en als ze het beu is, probeert ze op haar rug te draaien (lukt nog niet altijd)..
Ik deed het meestal na het verschonen op het aankleedkussen even een paar minuutjes. Ze is nu 4 maanden en sinds een maand draait ze van de rug op de buik en houdt ze het inmiddels ongeveer 10 minuten vol (rondkijken). Sinds 2 weken draait ze ook weer terug. Maar volgens mij is ze overal heel snel mee hoor! Komt vanzelf..
Ik heb eigenlijk m'n kindjes niet bewust op hun buikje gelegd, maar ze rolden allebei al heel vroeg, dus ze gingen dan wel zelf op hun buik liggen. Overigens waren ze ook allebei al heel sterk vanaf de geboorte, ze konden meteen hun hoofdje goed omhoog houden enzo. Maar, je zegt dat jouw kindje 4 maanden is en een maand te vroeg is geboren, dus de gecorrigeerde leeftijd is 3 maanden? Volgens mij is 't dan helemaal nog niet zo erg dat ze dat nog niet kan hoor. Oké, ze loopt misschien een klein beetje achter, maar om d'r nou meteen naar de fysio te sturen? Ik vind 't lichtelijk overdreven eerlijk gezegd! Gewoon lekker met d'r gaan oefenen en dan komt 't echt vanzelf goed.
Mijn dochter was ook traag met haar hoofd tillen vanaf buikligging. Zij heeft ook bij een kinderfysio gezeten en die deed wat oefeningen met haar en liet dan zien hoe ik met haar kon oefenen. Ik zou dat dus zeker aanraden, ook al is ze te vroeg geboren. Mijn dochter is 2 weken te vroeg geboren. Na de fysio en het blijven oefenen, pikte ze het snel op en deed ze het binnen no time zelf. Als je kleine het te zwaar vindt, blijf dan voorlopig oefenen met een handdoekje of kussentje onder haar borst. Dan is het net wat makkelijker.
Mijn dochter wil niet op haar buikje liggen, waarschijnlijk omdat ze ook veel voeding opgeeft als we het wel doen. Het werd drama, gillen, krijsen en spugen. Ze kon dus ook niet haar hoofdje optillen als we haar wel op het buikje legden. Ook hier kregen we op het CB te horen dat we haar vaker op haar buikje moesten leggen en anders kregen we een afspraak met de fysio. Nou sinds een kleine week, als een wonder, vindt mevrouw het niet meer erg om op haar buikje te liggen en draait ze haar hoofd helemaal de hoogte in (inderdaad net als die zwaan!!) Zomaar opeens, dus zonder hulp van een fysio. Op het CB zeiden ze afgelopen week dat we goed geoefend hadden......hahahahah
Mijn dochter kan dit vanaf ca 2 weken oud, als ze bij ons op de buik lag duwde ze zich al helemaal op en op haar buikje op bed ook. Ik leg haar een paar x per dag op het aankleedkussen op haar buik en ga dan op de stoel naast de commode hangen en dan trekken we gekke bekken tegen elkaar. Als ze huilt doen we 't niet, moet wel leuk blijven.
Mijn zusje heeft voor haar zoontje begeleiding gehad bij het versterken van z'n nekje en alles, omdat die met 2 mnd daarin ook nog niets deed. Nu heeft ie wel een megagroot hoofd, (groter dan Thirza's hoofd nu! Hij is nu 6 mnd). Maar met behulp van de fysio ging het heel snel beter: je leert net even wat handigheidjes om wel fijn te kunnen oefenen. Zorgen maken moet je niet doen, maar vanuit de verhalen van mijn zusje, denk ik wel dat het toch juist fijn is om met een professional even te kijken hoe je je kindje hierin fijn kunt helpen, en dan is het toch juist fijn als ze het wel gaat kunnen?
Ons mannetje kon het ook nog niet met 4 maanden.. ook ivm kiss syndroom.. Hij werd hysterisch als we hem op zijn buik legden.. uiteindelijk konden we hem op zijn buik rollen als hij de laptop voor zich had met een nijntje filmpje.. daar was hij dan zo van onder de indruk dat hij op zijn buik kon liggen en zo dus kon oefenen zonder meteen hysterisch te worden.. het heeft geholpen want met 6 maanden kon hij het gewoon goed.. al heeft ons mannetje nog steeds een scheef nekje aan de bevalling overgehouden.. en verdwijnt dat hopelijk met de tijd.. Fysiotherapie en osteopathie hebben hier heel erg goed geholpen! succes meid, laat je sowieso niet gek maken.. als je weinig hebt kunnen oefenen omdat je baby niet op de buik wil liggen is het logisch dat hij daarin zich ook niet goed kon ontwikkelen.. het komt allemaal goed!