Ik ben ten einde raad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tihany, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    pfff ik weet het nie meer...
    Kiara eet al een hele tijd heel slecht. Haar pap 's morgens en 's avonds eet ze goed. En als ik haar zou laten doen zou ze constant potjes yoghurt en koeken eten. En af en toe eet ze nog wel een boterham. Maar ze weigert al een hele tijd fruit of fruitpap. Middag eet ze ook weinig tot niets.
    Elke keer die moet eten is dat hier een stresssituatie.
    Ben sinds paar dagen ook begonnen met haar 's middags bekertje soep te laten drinken bij haar boterham. Soms gaat dat goed. Maar vandaag heeft ze weer maar zo'n 80 ml op. Boterham wou ze weer niet.
    Ik geef haar al fruitsap om te drinken. Maar dat is ook maar heel weinig wat ze daarvan drinkt.
    Ik weet gewoon niet meer wat doen. Hebben al mensen gezegd dat ze bleek ziet. Mja wat wil je als ze amper vitaminen binnenkrijgt.
    Ben echt aant denken om er verder mee te gaan. Als dat zo doorgaat zie ik die nog int ziekenhuis belanden :cry:
    tis nie da ze ziek is of zo, want ze speelt goed en al. ma ze mist haar vitaminen.

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Heb je die frutapura ffruit zakjes wel eens geprobeerd?
    Die kunnen ze zelf leegzuigen. Hier een groot succes toen de fruit hap en niet meer goed in wilde.

3. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    die ken ik niet.
    Het is geen tijdje goed gegaan met stukjes fruit. Maar dat weigert ze nu ook.
    En als madam nee zegt, is het ook NEE!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.281
    6.808
    113
    Vind ze mandarijnen ook niet leuk om te eten?

Zoek anders eten waar dezelfde vitaminen in zitten.

Isabella eet bijvoorbeeld ook olijven uit een bakje, of rozijnen. Je hebt ook liga met appel erin.

5. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    nee heb al verschillende dingen geprobeerd, banaan, appel, peer, mandarijnen,...
    alles weigert ze :(

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ik weet dat t makkelijk gezegd is, maar probeer t los te laten en er vooral geen strijd van te maken! Ze is niet ziek, ze groeit waarschijnlijk ook gewoon goed. Slaapt ze gewoon oké? Ze krijgt nu in de gaten dat ze zo een machtsspelletje kan spelen. Dat jij het belangrijk vindt.
    Laat haar kiezen uit twee gezonde dingen, wil ze niet, dan niet, geen probleem van maken, na een tijdje krijgt ze toch wel trek en uiteindelijk maakt ze dan haar keuze wel.
    Gewoon haar normale maaltjes blijven aanbieden en niet zwichten.
    geen eten? dan ook geen koekjes en dergelijke.
    Is ff moelijk en hard, maar waarschijnlijk heeft ze binnen twee weken wel in de gaten dat ze kan krijgen wat de pot schaft en anders niets.
    Succes, I know, het is niet makkelijk!

7. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Helemaal mee eens, het zal niet meevallen want je maakt je toch zorgen, maar ik denk echt dat ze ontdekt heeft dat ze nee kan zeggen en jou daarmee op de kast krijgt. Als ze écht honger hebben gaan ze op een gegeven moment wel weer eten, mits je het loslaat en de maaltijden blijft aanbieden zoals je altijd hebt gedaan.

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Pureer bv een kiwi en banaan en dat samen in de yoghurt. Als ze dat wel eet, heeft ze toch vitamientjes binnen. Lust ze bambix? Je zou dat kunnen proberen ipv boterham.

9. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie eet de laatste tijd haar avondeten heel slecht (en nee zeggen is erg populair). Wij maken er geen drama van en geven niets anders. Ze gaat dan zonder verder te zeuren zonder eten naar bed en eet de volgende morgen weer gewoon haar pap hoor. Ze komt nog steeds goed aan. Als je je zorgen maakt over vitamines kun je die gewoon in de vorm van een pilletje geven.

Sterkte ermee, groetjes Lisette

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier ook een hele moeilijke eter. Veel dingen geprobeerd. Afwisseling stelt meneer zeer op prijs ;)
    maar hij heeft nog steeds periodes dat ie gewoon bijna alles weigerd te eten.

idd die knijpfruitzakjes als ze geen fruit wil eten, dat deed het hier een tijdje ook heel goed. Nu eet ie zelf weer stukjes appel en banaan.

en ook idd niet teveel tussendoor. Geen boterham? Dan ook geen koekje. Beetje vaste tijden aanhouden.
    en niet teveel laten drinken! Want dat zorgt er ook voor dat ze een vol gevoel heeft en dus minder zal eten.

Op het cb zeiden ze ook dat je er geen strijd om moet maken. Pap geven als ie dat wil ipv een boterham. En als je toch wat tussendoor geeft dan iets voedzaams zoals een liga of yoghurt of cornflakes en hoepaloeps ( gewoon droog op een bordje leggen zodat ze dat zelf kan eten )

En je kan altijd voor de vitamines een vitamine tablet voor kindjes geven.
    je hebt ook Floradix voor kindjes. Dat is om te drinken en ook goed voor de nodige vitamines en energie.

Sterkte! ik weet hoe wanhopig je kan zijn als je kind gewoon weigert te eten :(

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Rond deze leeftijd leren ze dat ze zelf macht hebben om NEE! te zeggen. Ook rond deze tijd verandert de behoefte van eten. Dan hebben ze even niet zo veel meer nodig. Mooi hoe de natuur op bepaalde dingen inspeelt.
    Vervelend voor mama die er over moet waken dat kindlief alles binnen krijgt.
    Maar als mama er moeilijk over doet dan ziet kindlief er de lol wel van in. Mama reageert op n bepaalde manier en dat is erg interesant en dat moet onderzocht worden! Dus doet kindlief nog steeds of nog erger moeilijk en dan doet mama netjes weer die leuke reactie...etc
    Krijg je een vizieuze cirkel van.
    Gewoon zonder stress reageren. Eet ze niet dan eet ze de volgende voeding wel. Ze krijgt vanzelf wel honger. Bied dan alleen dingen aan die voedzaam/gezond zijn en stop even met de extratjes van koek etc. Bleek zien doen alle kindjes op t moment (en niet alleen de kindjes zag ik net in de spiegel). Het is nml winter ;)
    En zolang ze lekker speelt. Niet te snel moe is en of hangerig is, is er niks aan de hand. Ziek worden van te weinig vitaminen zit er in onze welvaart staat vrijwel niet in als alles gewoon voor handen is (of er moet n medisch probleem zijn). En ik beloof je dat haar lichaampje wel weet wat het doet. Zodra er wat te weinig in komt krijgt ze vanzelf honger en eet ze wel.
    Bovendien...soep vult ook en een kindermaagje zit erg snel vol. EN kan maar 1 x vol zitten. Zit t met vloeistof vol willen ze ook niet meer eten want t kan er dan simpel weg niet bij. Vol is vol.
    Kindjes die verzadigt zijn zullen niet eten hoe belangrijk mama het ook vind dat t naar binnen gaat.
    Doe dan eerst de boterham en daarna de soep voor n gedeelte. Of wacht even met de soep na de boterham als je die belangrijker vind.

12. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    bedankt voor de goede raad
    ik denk dat ik wat vitaminen ga halen bij de apotheek en voor de rest maar afwachten en hopen dat ze op een keer terug beter gaat eten

13. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Oh wat herkenbaar.

Hier ook een slechte eetster. Grappig dat ze allemaal zo rond dezelfde leeftijd zijn, dat zegt al een beetje genoeg.

Maar ook ik maak me er vaak druk om hoor al probeer ik er wel relaxt mee om te gaan, want zodra ik het negeer eet ze het wel.
    Maar snap je zorgen. Norah is van zichzelf ook een lichtgewichtje en heeft nou niet bepaald spek teveel (zoals d'r mama ;)), dus ze zou het juist zo goed kunnen gebruiken, maar goed. Heb wel gemerkt dat het echt periode's zijn en dat ze vanzelf wel weer gaan eten.

Deel Deze Pagina