CB kindje 2 jaar!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by -, Feb 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik ben vandaag met mijn dochter Janelle (van 12-12-2004) naar het CB geweest voor een ogentest/ gewicht/ lengte en spraaktest!

Aan de ogentest deed ze niet mee want ze vertelde dat ze niks kon zien en toen zei die man van ga dan maar na de speelhoek en daar liep ze recht op af :rolleyes: We moeten over 2 mnd dus terug komen terwijl dat eigenlijk niet nodig zou zijn geweest!

Maar goed de spraaktest vonden ze slecht! ze praat veel en kent veel woorden maar ze spreekt zeer onduidelijk! hij wilde ook dit goed in de gaten houden!

verder was ze 86 centimeter en 12,5 kg!

Hoe zat het met de spraak van jullie kindjes en denken jullie dat dit allemaal wel komt? Ik vind het eigenlijk niet heel erg en we verbeteren haar wel als ze iets fout zegt dus het is nioet zo dat we in haar babytaaltje mee praten!

2. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    hihi ik heb hier ook 1 eigenwijsje wat niet meewerkte met de ogentest toen....

en mijn zoon, praatte niet goed genoeg, met zijn2 jaar, nou hij is nu 6 en kletst de oren van je hoofd.

kortom, ik zou me niet druk maken, ze hebben daar op het CB altijd wel wat...

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ryan heeft nog geen echte ogentest gehad, komt de volgende keer omdat ze dan beter plaatjes kunnen benoemen. Zijn spraak was goed, maar ze was meer benieuwd hoeveel woorden hij al zegt en of er 2 en 3 woordzinnen voorbij komen.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij ons krijgen ze de ogentest met 3 jaar en een spraaktest nog nooit gehad.

Kwebbel

5. kristel

kristel Niet meer actief

Mijn zoontje is van 09-09-2003 en hij heeft ook nog geen ogentest en spraaktest gehad.

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Lisa krijgt een ogentest bij 3 jaar geloof ik.. een spraaktest weet ik niet wanneer ze die evt krijgt.
    Wel moest ik bij de 2 jaar keuring vertellen of ze al zinnetjes kon maken.. ja dus.. met 4 woordjes al.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Hier idem

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    In november(3 jaar) heeft ons eigenwijze dondertje de ogentest ook verknald. Maar spreken als de beste (zegt een zwaar bevooroordeelde memmie ;) )
    Waar ik dan weer trots op ben: Ilse kan een hele duidelijke R uitspreken!

Groet van Kiki

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    Hoi

ons zoontje van 3 die versta je soms ook niet hoor,
    ene keer praat hij beter dan de andere keer.
    ik zou me erniet teveel druk over maken,
    opeens praten ze je de oren van de kop hihihi

Share This Page