Cb maakt zich zorgen om dochter haar gewicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dreamcatcher, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn zoontje begon ook af te buigen. Eerst gewicht. Niet zo'n probleem, hij werd tenslotte actiever. Daarna boog zijn lengte af, zijn lijntje ging echt naar beneden. Ik moet ook extra heen voor meten en wegen. Het was al een klein mannetje en nu bleef hij helemaal een ukje. We zijn inmiddels weer op de goede weg.
    Probeer de rijstwafels weg te laten en extra brood te geven. Ze hebben koolhydraten nodig. Tussen de middag ook extra brood (als ze het wil natuurliijk, je kan niet dwingen of proppen).
    Als meneer 's avonds slecht eet geef ik ook altijd nog een broodje. Normaal ben ik van: wil je niet eten dan krijg je niks anders maar dat kan bij hem (nog) niet.
    Probeer waar het kan volle producten te geven. Bijvoorbeeld pannenkoeken bakken met volle melk.
    Hier geen borstvoeding, gewone melk. Als extra krijgt hij voor het slapen gaan (kan natuurlijk ook ander moment van de dag) een fles met kunstvoeding. Weet niet of dat een optie is?
    Volgende maand moeten we weer naar cb en dan hoop ik dat alles goed is.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ziet het er nu beter uit?

3. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

#63 dreamcatcher, 17 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2019
    Ik krijg er inderdaad niet meer brood in. S'ochtends vaak eentje, heel af en toe twee en s'middags varieert het van 1 soms 2. Ben al begonnen met het minderen in de rijstwafels, mevrouwtje is er gek op dus niet blij mee. Kumstvoeding s'avonds vind ik niet nodig gezien ze s'avonds gewoon de borst krijgt. Probeer nu vaker volle zuivel in de vorm van kwark of yogurt tussendoor te geven. S'avonds direct na het avondeten wil ze vaak niet maar een uurtje later krijg ik er nog wel wat in. En dan op het laatst nog even bij mij drinken.

Fijn dat jullie weer op de goede weg zijn! Blijft toch altijd lastig wanneer je ziet dat je kleintje niet goed groeit.

4. dreamcatcher

Ja nu is alles met een lijntje verbonden. Ik zie eerder ook al een wat kleiner dipje. Dat was toen ze kroop en begon te staan. Maar misschien was dat wel toeval.

Bijgevoegde bestanden:

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bv is ook prima, juist blijven geven, precies aangepast op je meisje!
    Rijstwafels zou ik wel mee stoppen vanwege het arsenicum, misschien maiswafels als alternatief, maar dan belegd met roomboter of 100% pindakaas.
    Brood krijg ik er hier ook nauwelijks in.

Hier zijn ze beide gek op cakejes.
    2 ei, 2 bananen, 100-125 gram volkorenmeel, 60 gram roomboter. Mix mix. Zo’n 15-18 min in de oven.
    Vaak doe ik er wat chocopasta van de kleine keuken door. Of 100% pindakaas.

Zoe123 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Dit is echt geen curve om je heel hard druk om te maken hoor.
    Een extra bakje volle yoghurt of een keer extra aanleggen als jullie dat nog willen en je bent volgens mij een heel eind heen.
    Laat het cb maar lullen.

dreamcatcher vindt dit leuk.
  7. dreamcatcher

Ohh dat klinkt heerlijk! Die ga ik zeker uitproberen. Maak ook regelmatig bananenpannekoekjes. Vind mijn zoon heerlijk maar helaas zij niet.
    Heb hier inderdaad ook maiswafels in huis. Wisselde ze af maar stap dan gewoon over naar helemaal de mais. De kleine keuken heeft zoveel fijne producten, hebben zelf de notenpasta, appelstroop en chocopasta. De notenpasta vind ze helaas niks dus krijgt ze wel gewoon pindakaas. Vind de chocopasta wel wat gek qua structuur, bij jou ook?

8. dreamcatcher

Ja dat hoop ik ook. En verwacht ik eigenlijk ook wel een beetje gezien ze verder qua hoeveelheid redelijk eet. Ze is ook enorm actief en leert elke dag wel iets. Misschien dat ik mij daarom nog niet enorm zorgen maak, dat was wel anders geweest als ze vaak vermoeid zou zijn of hangerig.

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Jaa wat korrelig. Zowel ik als de kinderen vinden hem gewoon niet lekker. Maar in baksels geeft het wel een lekkere smaak.

10. dreamcatcher

Ja precies dat, pindakaas achtige structuur maar cacao smaak haha. In de pannekoekjes is het ook lekker dus geloof dat het voor cakejes ook wel werkt :D

Fristi2012 vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit vind ik niet schokkend, hier dook de oudste van +2 omlaag naar 0; ik denk dat dit een kwestie is van nieuw lijntje zoeken, baby-zijn is voorbij, nieuwe fase, nieuwe lijn. Als hij echt nog verder zakt en onder die onderste lijn komt, dan zou ik wel weer verder kijken, maar ook dan bv eerst gewoon eens wat dingetjes in de voeding vervangen voor vettere/vollere variant bijvoorbeeld.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. dreamcatcher

Hoop dat het bij onze meid ook het geval is. Ben benieuwd naar de meting over twee maanden. Zolang ze niet verder afbuigt en netjes op dr eigen lijntje doorgroeit, ben ik tevreden.

Fuddey vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    14mnd 10.4kg 72 cm , met 26mnd 11.4kg ze stonden hier nog niet raar te kijken maar vroegen wel wat er sinds 14mnd was gebeurd...euhm lopen? Dat was dan logisch.

Het kan geen kwaad om na te laten kijken. Maar vetmesten met boter lijkt me ook niet de verantwoorde methode. Dl hier bunkert ook de hele dag door trouwens hoor. Eet zeker elke 2 uur, eerst vanwege reflux, nu gewenning. Die staat gewoon op sportverbranding geen probleem idee waar ze t laat maar t komt er niet aan.

14. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Als kinderarts kijken we heel anders naar het lijntje dan het cb. Gelukkig.

Eerste indruk hier: geen bijzonderheden.
    Tussen 9mnd en 2 jaar zoeken alle kinderen hun lijntje op, dus ze mogen daar prima 1 keer flink stijgen of dalen. Als ze daarna hun lijntje maar volgen. In de meeste gevallen duiken/stijgen ze naar het lijntje dat je genetisch verwacht (lengte ouders) - maar ook niet altijd.
    Natuurlijk is dit wel kort door de bocht. Niet alles is zwart-wit. Belangrijk is dat het kind het verder ook goed doet - zoals jij ook beschrijft. We kijken ook of er geen rare vorm is in de curve verder. En of de daling niet op een “verdacht moment” is. Enz. Enz.

Bij herhaaldelijk afwijken gaan we trouwens vrij laagdrempelig wel wat onderzoek inzetten. -0,5 SD tov verwacht lijntje is dan al voldoende voor in ieder geval uitsluiten van oa schildklier aandoeningen/coeliaki “Simpel” bloedwerk. Gelukkig is het meestal niks :) (maar beoordelen kan nooit kwaad)

jolien 1986 en dreamcatcher vinden dit leuk.
  15. Proudmommy4

9 apr 2018
    90
    127
    33
    Vrouw
    Cb maakt zich al snel te veel zorgen.

Je geeft je kindje borstvoeding en ander eten en ze eet genoeg
    Zolang ze levendig is en goed in haar vel zit en goed ontwikkeld zou ik me geen zorgen maken hoor.

Hier weegt mijn meisje bijna 9 kilo bij 73.5 cm en is nu 4.5 mnd oud, ze vonden haar eerst te zwaar en ze vonden dat ik moest minderen met eten geven.
    Maar ik geef enkelt borstvoeding op verzoek en verders niets dus minderen kan niet.
    En vind mijn dochter niet eens dik hihi.

dreamcatcher vindt dit leuk.
  16. dreamcatcher

Wat fijn dat je zo uitgebreid reageert. Vooral als ik het goed begrijp het ook je werk is. Zo klinkt het in ieder geval ;)
    We zorgen er nu gewoon voor dat ze goed eet en houden het in de gaten dat ze zich goed ontwikkeld. Over twee maanden weer een weeg meet momentje. Hopelijk groeit ze dan mooi verder op haar eigen lijntje

Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina