Hallo allemaal, Wij zijn nu zo ongeveer 2 jaar bezig met zwanger worden maar het lijkt niet te willen lukken. Mijn vriend heeft nu voor de 2e keer zijn potje ingeleverd voor onderzoeken. De eerste keer was geen top uitslag helaas, er bleek uit de eerste test dat er maar 25% levend en/of actief was. Nu moet ik van mijn huisarts beginnen met temperaturen maar dit vergeet ik toch heel gemakkelijk (ook omdat ik vaak heel nodig moet plassen en daar dus zonder na te denken, half slaperig heen loop) en zat daarom aan ovulatietesten te denken. Weet iemand of dit ook mag? En of dit ook de garantie is dat er een eisprong is? Er bestaat bij mij namelijk een kans op verkleefde eileiders. Zo niet, tips om het temperaturen niet te vergeten zijn ook welkom! Groetjes!
Tempraturen geen ervaring mee Dat moet je elke ochtend voor opstaan doen Ovutestten is geen garantie voor eisprong maar je kan wel goed kijken wanneer je eisprong plaats vind. Wil je zeker zijn dat je ei springt moet je dus ovutestten gebruiken en tempen. Hebben ze al eens bij jou een HSG onderzoek gedaan? Dan word alles doorgespoten bij jou om te kijken of er niet iets verstopt is. Loop je bij een gyn onder controle omdat je al 2 jr bezig bent en uitslag vd test slecht was/is?
Ik zou dan toch eerder voor tempen gaan, omdat dat veel meer inzicht in je cyclus krijgt. Als je er eenmaal aan bent gewend, is het helemaal niet zo'n gedoe als het lijkt. Als je eruit moet om te plassen, dan temp je gewoon voordat je je bed uit gaat. Als het midden in de nacht is, dan temp je nog niet. Dan ga je plassen, verder slapen en temp je wanneer je wekker gaat. In het begin zul je het misschien een paar keer vergeten, maar na een tijdje zit het zo in je systeem dat je automatisch naar de thermometer grijpt als je wakker wordt
Dank jullie wel voor de reacties. Had een paar drukke dagen achter de rug dus vandaar het late antwoord! Ik zal inderdaad eens kijken of ik het samen kan combineren, dat is een goede tip. Gelijk volgende ronde mee beginnen. Was al begonnen de afgelopen 3 dagen met de testjes maar die lijken niet positief te worden! ben begonnen op dag 11, vandaag 13 maar de test streep blijft lichter dan de controle streep. Hopelijk morgen een betere!
Nee de arts heeft mij nog nergens voor doorverwezen. Alleen temperaturen en sperma onderzoek. Misschien een idee om het daar toch eens over te hebben. Dat is met dat contrast vloeistof toch?
Onze gyn beschouwt temperaturen als erg onbetrouwbaar, omdat je temperatuur al kan schommelen door laat naar bed gaan, slecht slapen, alcohol en medicijngebruik, enz. Dus ik heb het nooit hoeven te doen. Dan is een ovulatietest betrouwbaarder.
Dat heb ik inderdaad vaker gehoord, wat raar dat mijn arts het dan toch zegt he... Want er word ook gezegd rond dezelfde tijd maar ik sta bijna nooit om dezelfde tijd op..