Ik denk erover om ovulatietests te gaan gebruiken, ookal voel ik mijn ovulatie altijd heel duidelijk. Maar ik vraag mij af wat je nu precies voelt als je buikpijn hebt en hoe zich dat verhoudt met een positieve ovulatietest. Het is toch: positieve test, dan binnen 48 uur je eisprong? En als ik dan in die 48 uur buikpijn heb, is dat dan de daadwerkelijk eisprong? Wie weet dit?
Wat je voelt van ovulatiepijn is de laatste "groeispurt" van je eitje! Ik had dat meestal 2 dagen voor een positieve ovulatietest! Na die test springt je ei tussen de 24 en 48 uur! Maar dit is niet altijd zo. Soms springt hij niet en probeert hij het een aantal dagen later nog eens! Om hier achter te komen kan je of doortesten of temperaturen.
Het verschilt per persoon denk ik. Ik heb wel eens op de dag van de positieve ovulatie test ovulatie pijn gehad. Maar ik heb ook wel eens op de zondag al wat lichte pijn gehad en op de maandag echt flinke pijn aan één kant en toen bleek op de echo dinsdag dat mijn eitje maandag was gesprongen. Dus die pijn is echt opgetreden op de dag van de eisprong zelf. Misschien hebben er enkele uren tussen gezeten.
Het verschilt dus per vrouw, goed om te weten. Ik wacht deze cyclus af zonder te testen, dan kan ik volgende cyclus wat eerder beginnen. Ik verwacht mijn eisprong vandaag of morgen namelijk. Gisteren wel een beetje buikpijn gehad, maar geen steken ofzo. We wachten af