hoe lang baby van 4 weken in draagzak?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by marjan77, Nov 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjan77

marjan77 Bekend lid

onze dochter is nu 4 weken oud.
    ik heb haar thuis wel eens lekker in de draagzak (babybjorn active).
    voorzichtig opgebouwd, eerst iedere dag een kwartiertje, nu een uur.
    maar hoe lang mag ze er maximaal in?
    vind het zo sneu om haar eruit te halen als ze slaapt!

2. marjan77

marjan77 Bekend lid

het is trouwens een buikdrager die we hebben, geen draagdoek....

3. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik geloof dat je officieel je kindje pas vanaf 6 weken in de buikdrager mag doen, dit omdat ze het hoofdje nog niet zo goed rechtop kunnen houden. Ook zakken ze nog erg door met de rug.
    Maar zeker weten doe ik het niet hoor ;) .

Ik heb die van mij ook wel eens voor de 6 weken in de buikdrager gehad, maar niet langer dan een kwartiertje.
    Moet ik er wel bij vertellen dat die buikdrager van mij zo'n slap ding is. Moet maar gauw een fatsoenlijke kopen.
    Is dat een fijn ding die babybjorn? Kun je hem lekker strak tegen je aantrekken?

4. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    hier ook idd gehoord vanaf 6 weken pas in de draagzak. op de buik.

Groetjes!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,069
    113
    Ik gebruik hem ook pas vanaf 6 weken, Jesper was al wel 56 cm en 5 kilo bij de geboorte en op de verpakking staat dat het dan al mag, maar vond toen zijn nekje nog niet stevig genoeg.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In buikdragers zoals babybjorns mogen ze niet te lang omdat de houding vrij onnatuurlijk is.
    Als je je kindje lekker bij je wilt laten slapen dan is een draagdoek of sling geschikter. dat geeft ook minder druk op je rug.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    De babybjorn active vind ik echt een superuitvinding. Ik draag jasmijn hierin als we gaan wandelen met de hond in de bossen. Het is het geld ward voor mij. Probeer wel eerst via marktplaats ofzo er een te kopen. Je kan ze namelijk helemaal uitwassen en het scheelt je veel geld. In de winkel kost ie namelijk ongeveer €90,-

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben hem ook, en we zijn razend enthousiast! Vooral mijn man gebruikt hem heel veel, ik iets minder omdat Jelle nu toch al zo'n 7 kilo weegt en ik last van mijn schouders en nek krijg als hij er te lang inzit. (Dat is bij mij al een zwakke plek, mijn man zegt er geen last van te hebben). O ja, en Jelle vind het ok helemaal leuk!

Als je er een koopt, neem dan wel die met de lende steun, dan verdeelt de druk beter over je hele rug, in plaats van dat je baby alleen aan je schouders hangt. En je kunt hem zo stark aan trekken als je zelf prettig vind, ook nog een voordeel.. :)

9. marjan77

marjan77 Bekend lid

hoe doen jullie dat buiten?
    hebben jullie er een cape bij of doe je haar alleen een jasje aan?
    en je eigen jas?
    die krijg je mijn inziens niet dicht met de buikdrager voor..

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik doe Jelle gewoon zijn jas aan, muts op en schoenen aan, eventueel wantjes als het echt koud is. Mijn jas kan ook niet dicht, maar mijn ervaring is doordat Jelle ervoor zit het ook niet echt koud is, nij krijgt de grootste lading kou en zit goed ingepakt... :D

11. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik ga maar eens snuffelen op marktplaats dan, heb ook een premaxx babybag, maar is niet echt goed voor mijn schouders. Ook is Boaz er niet zo happy in .
    Thanks!

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik ben erg tevreden over de babybjorn. Ik heb wel die met extra versteviging voor in de rug genomen.
    Wij hebben er de bijpassende zak bijgekocht zodat Julia lekker warm zit.
    Ik heb een smal jasje en wil haar met dit gure weer lekker warm in die zak hebben.

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Loca ik had eerst ook de premaxx gekocht. Even thuis getest met Julia erin. Ik voelde meteen mijn schouder en Julia vond het helemaal niets om erin te zitten. Ik heb hem dus omgeruilt voor de babybjorn

Share This Page