Na 2 maanden nog niet ongi?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door knussel, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knussel

    knussel Nieuw lid

    25 aug 2007
    2
    0
    0
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben begin juni gestopt met de pil en netjes ongi geworden. Begin juli had ik het weer moeten zijn, maar niets. Het is nu eind aug en nog steeds niets?

    Ik heb de ha gebeld en die gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat het soms even duurt voordat alles op gang komt en je lichaam zelf alles weer aanmaakt. Als ik het na een half jaar (begin dec) nog niet ben moet ik een afspraak maken. Wat gaan ze dan doen?

    Ben benieuwd of er mensen hier ervaring mee hebben! Ik was trouwens voordat ik met de pil begon altijd heel regelmatig. Ik heb de pil ruim 10 jaar geslikt.

    Alvast bedankt!
     
  2. wolly

    wolly Niet meer actief

    Hoi hoi

    Vervelend voor je

    Ik ben zelf in oktober 2006 gestopt met de pil na 13 jr pil gebruik en ben vanaf oktober maar 2 keer ongie geweest ben toen naar de dokter geweest omdat te melden ook bij verteld dat we zwanger wilden worden en toen heeft hij me duphaston voor geschreven om de ongie op te wekken ben ook na gebruik van de medicijnen (2x daags 1 tabl 10 dagen lang) ongie geworden ben er sinds vandaag helemaal van af.
    Misschien als je bij de huisarts komt dat je dit ook aan kunt geven.

    heel veel succes

    Hopelijk heb je er wat aan.

    Liefs wolly :)
     
  3. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @knussel

    mijn record staat op 90 dagen .
    vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil liep mijn cyclus op het begon bij 43 toen 46 toen 1 keer 37 en toen vermoedelijk een mk maar dat lijkt steeds onlogischer te worden ,toen 72 en de laatste cyclus duurde 90 dagen ......

    toen ik een paar maanden met de pil gestopt was en mijn cyclus zo lang duurde ben ik gelijk naar de ha gegaan die verwees mij direct door .
    De gyn heeft het in eerste instantie afgewacht en het in de gaten gehouden mijn cyclus maar de vorige ccyclus vond de gyn ook wat te lang duren en heeft toen mijn ongi opgewekt mbv medicatie .
    Ik zit nu inmiddels op cyclusdag 32 maar ben ook al weer met medicatie bezig om ongi te worden zodat ik daarna met clomid kan beginnen .

    heb je je ha niet gevraagd om je door te sturen ?
    misschien een hele stomme vraag maar kun je niet zwanger zijn ? ;)

    L.sybje
     
  4. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Mijn record is 173 dagen....maar weet dan ook sinds kort dat ik PCo heb.
     
  5. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hier nog een! gestopt in juli en nog niets gezien helaas :( Ben woensdag begonnen met monnikspeper. Is hier op het forum al heel wat over af gediscusseerd maar wilde het toch proberen en ik moet zeggen dat er een reactie is. Heb krampen en opgezwollen buik dus misschien komt ongi eraan. FF heeft inmiddels ook m'n ei gevonden al begrijp ik die niet helemaal.

    Was ook al bij HA geweest maar zelfde als jij, nog maar wachten kan even duren... zucht

    t is dus afwachten...
     
  6. knussel

    knussel Nieuw lid

    25 aug 2007
    2
    0
    0
    Bedankt allemaal! Fijn te weten dat ik niet de enige ben. Aan de andere kant, had ik gehoopt dat iemand zou zeggen 'oh komt wel op gang joh, als het er eenmaal is, blijft ie wel komen' ;)

    Ik heb wel 2x bruine afscheiding gehad, misschien ei? Geen idee, ben nog niet zo thuis in al die termen en wat wat is.

    @Sybje: Ik heb 2x getest en beide negatief. Er zat een maand tussen de 2 testen. De ha gaf wel aan dat ik tussendoor elke maand moet testen voor het geval dat ik tussendoor zwanger raak. Mijn ha was overigens zo duidelijk, 'nee hoor kan, als je het over een half jaar niet bent langskomen dan plannen we een inwendig onderzoek' dat ik niet om een doorverwijzing gevraagd heb.

    @Poohbear226: PCO (ik heb het moeten googlen, kende het nog niet). Klinkt heftig, moeilijk voor je; veel sterkte ermee.

    @Sunshine09: Monnikspeper, daar had ik dus ook nog nooit van gehoord, maar dat ziet er goed uit. Ik heb eea gegoogled en hier op het forum gelezen maar volgens mij kan het geen kwaad? Ik kan het niet goed terugvinden, maar volgens mij is het homeopatisch? Ben wel benieuwd wat de discussie precies is dan? Zodra het eenmaal op gang is zou je er toch ook mee kunnen stoppen, of vergis ik me daarin? Ik was nl altijd erg regelmatig voordat ik begon met de pil.

    Tnx meiden!
     
  7. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    De meningen zijn nogal verdeeld over of het nu wel of niet goed voor je is. De een zegt dat het ook negatief kan werken, maar dat is denk ik met allerlei kruiden zo. Kijk maar eens op pollekens.nl. Daar staat ook een discussie over monnikspeper op.

    Ik heb daar vanochtend nog de vraag gesteld hoe precies te gebruiken en zodra je het gebruikt dat het dan je cyclus "herkent" en je dan eerst je ei krijgt of dat je dan direct ongi wordt. Ben benieuwd hoe ze er op reageren.
     
  8. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    De meningen zijn nogal verdeeld over of het nu wel of niet goed voor je is. De een zegt dat het ook negatief kan werken, maar dat is denk ik met allerlei kruiden zo. Kijk maar eens op pollekens.nl. Daar staat ook een discussie over monnikspeper op.

    Ik heb daar vanochtend nog de vraag gesteld hoe precies te gebruiken en zodra je het gebruikt dat het dan je cyclus "herkent" en je dan eerst je ei krijgt of dat je dan direct ongi wordt. Ben benieuwd hoe ze er op reageren.
     
  9. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    De meningen zijn nogal verdeeld over of het nu wel of niet goed voor je is. De een zegt dat het ook negatief kan werken, maar dat is denk ik met allerlei kruiden zo. Kijk maar eens op pollekens.nl. Daar staat ook een discussie over monnikspeper op.

    Ik heb daar vanochtend nog de vraag gesteld hoe precies te gebruiken en zodra je het gebruikt dat het dan je cyclus "herkent" en je dan eerst je ei krijgt of dat je dan direct ongi wordt. Ben benieuwd hoe ze er op reageren.
     
  10. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Een doorverwijzing krijg je meestal pas na een jaar. Bij mij heeft mijn huisarts eerst uitstrijkje laten maken en een kweek laten maken. Alles was goed. 3 cyclussen moet je temperaturen dan kan hij/zij zien of je een eisprong hebt. Bij mij was dat niet zo en toen stuurde ze me pas door. Door die kweek en uitstrijkje kon ik bij de gyn gelukkig snel verder met alles. Ze moet eerst zeker weten of je geen bacterieen hebt. Weet de naam even niet meer. Maar dat had ik allemaal niet. Die bacterie kan voor verklevingen zorgen namelijk. Eerder mag je niet aan de clomid.
     
  11. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Thanks!
    ach ja, PCO klinkt wel vervelend en dat is het ook, maar had het al verwacht (gezien voorgeschiedenis) en het komt dan ook niet als een verrassing.
    Nu moet ik morgen afwachten en dan hopen dat de eerste ronde Clomid aangeslagen heeft!

    BTW, ik was 6 maanden bezig toen ik al een doorverwijzing kreeg voor de gyn. Effe flink op je strepen staan als je het echt wilt!
    Huisarts gaf me ook wel gelijk, maar wilde liever jaar wachten. Ben nu wel blij dat ik al naar de gyn ben
     

Deel Deze Pagina