dit las ik net Net na je menstruatie: - een gele kleur - korrelig en kleverig - weinig slijm, voelt droog aan Enkele dagen later is dit veranderd: - de gele kleur is nu eerder een roomkleur geworden - dik en minder kleverig - meer slijm, voelt vochtiger aan Tijdens je vruchtbare periode: - helder, valt te vergelijken met rauw eiwit - eerder vloeibaar, je kan er een draad mee trekken als je het tussen 2 vingers houdt en die langzaam opent - veel slijm, voelt heel vochtig aan dat laatste als je vruchtbaar bent heb je vloeibaar helder en slijm wat je uit kan trekken. Dat heb ik dus alleen tijdens de mestruatie Nu ik bijvoorbeeld volgens de teller vruchtbaar moet zijn heb ik dat romige witte het 2e dus . Ik weetd at ik dat laatste heb als ik ongesteld ben omdat ik dat weleens op mijn tampon heb gezien. Maar als je ongesteld bent geworden kun je toch helemaal niet zwanger zijn of raken of wel ongesteld heid is toch het teken dat je eisprong al is geweest en hij niet bevrucht is of ben ik nou gek ik snap er de ballen niet meer van zo hoor. tis nu mijn meest vruchtbare dag volgens die teller maar mmijn slijm ziet er niet zo uit als het hoort weet iemand hoe dat zit dan
Ik weet wel dat een vriendin van mijn zus alleen maar vruchtbaar was tijdens haar menstruatie...dus het kan blijkbaar wel.... Maar zeker weten doe ik het niet. Misschien eens gaan denken aan ovulatie testjes ofzo? Dan krijg je misschien eenbeter beeld?
het kan dus wel hmmm ik ga toch maar eens een info nummer bellen dan of de huisarts voor wat meer zekerheid
bij vrouwen die een korte cyclusduur hebben kan het zeer zeker zo zijn dat de eisprong vlak tijdens of vlak na de menstruatie valt.... als je wilt weten hoe het bij jou zit, kun je het beste beginnen met temperaturen of ovulatietesten gebruiken om op die manier een overzicht te krijgen van wanneer jij je eisprong hebt...
ik heb zojuist effe naar de verloskundige gebeld en die zegt dus ook dat ik dan waarschijnlijk mijn eisprong eerder heb dan bijvoorbeeld de 14 e dag wat normaal zou zijn het maakt me echter nog meer in de war want daar hield ik me wel aan vast wat natuurlijk ook weer vrij stom en naief is aangezien ik al een dochter van 5 jaar heb maar blijkbaar heb ik dus of mijn eisprong net voor de menstruatie of er vlak na maar goed dat mijn ventje gewoon doorklust ha ha ha ha
dat van die 14e dag (uitgaande bij een cyclusduur van 28 dgn) is een gemiddelde maar daar moet je natuurlijk nooit automatisch vanuit gaan omdat iedere vrouw weer anders is, en er altijd schommelingen kunnen zijn in de 1e fase van je cyclus waardoor je eisprong iets eerder of later kan zijn (zeker vrouwen die hun eisprong niet voelen) ik heb ook wel eens gedacht dat ik (vooral bij de 1e) mijn eisprong tijdens de menstruatie hadden omdat toen ik destijds stopte met de pil, we niet zo heel veel gedaan hadden omdat ik niet lekker was, en toen we een weekendje bij mijn schoonzuster waren (toen was ik net ongesteld) hadden we het 's avonds dus wel gedaan, en later bleek ik dus al een paar weken in verwachting te zijn, ondanks de menstruatie (en ook de volgende menstruatie) dus toen terugrekenend had ik echt zoiets van het kan niet anders zijn dan dat ie toen verwekt is in datzelfde weekend dat ik dus ongesteld was.... nu vanaf dat ik gestopt ben, voel ik wel mijn eisprong en op de kop af 14 dgn later krijg ik mijn menstruatie (jammer genoeg ) tis gewoon genieten van het klussen en afwachten...
de verloskundige vertelde mij dat menstruatie eens teken is van het afsterven van het eitje maar ik vraag me dan af als je dan toch zwnager kunt raken of dat je dan weer meteen een nieuw eitje aanmaakt ofzo dat dan ook weer bevrucht kan worden zoals ik al zei ik snap er de ballen niet meer van ha ha ha ha
je menstruatie is het afstoten van je baarmoederslijmvlies, dat bouwt zich op tijdens na je eisprong je baarmoeder begint dan dikker te worden en bereid zich op die manier voor op een eventuele innesteling nadat je eicel bevrucht is, gebeurt dit niet dan wordt je baarmoederslijmvlies weer afgestoten en wordt je dus weer ongesteld... normaal gesproken rijpt er vanaf het begin van je menstruatie een eitje om (ongeveer) 14 dgn voor je volgende cyclus vrij te komen voor een eventuele bevruchting.... maar dit zijn maar gemiddelden, het kan per vrouw verschillen over het algemeen genomen heeft een vrouw idd haar eisprong halverwege (bij een cyclusduur van 28 dgn) haar cyclus, maar bij vrouwen met een onregelematige (langere of kortere) kan de eisprong natuurlijk op een een ander tijdstip plaatsvinden...