Ik ga ook om te weten of Arend is gegroeid en ik vind het een prettig idee dat de arts om de zoveel tijd mijn kind bekijkt. Mijn honden worden ook ieder jaar door de dierenarts bekeken. (en de auto door de garage ) M.a.w. ik heb er geen probleem mee. Zo vaak hoef je er toch niet heen? Het is ook leuk om andere babies te zien en hun ouder(s).
haha ja heel knap, ik sta er ook met mijn neus bovenop, lars was volgens haar de laatste keer maar ene cm gegroeid, maar ik heb m voor de grap thuis nagemeten, en ik kwam op 2cm meer.... nu zei de verpl. goh, niet zo veel gegroeid qua lengte, heb toen gelijk gezegd dat het volgens mij niet klopte, want dan zouden al zijn broeken veel te lang moeten zijn, en heb gezegd dat hij dan vast de volgende keer wel enorm gegroeid zou zijn.... ik mocht hem wel opnieuw laten meten, maar lars vind dat al niet zo leuk, en na zijn prik issie helemaal sjacho dus heb ik het er bij gelaten en hem 2 dagen later thuis gemeten, en dat heb ik erbij geschreven. denk dat de arts er wel om kan lachen volgende keer, ze loopt wel vaker op weegmiep te mopperen, maarja, ze is wel heel lief voor de kindjes, dus ach, van mij mag ze blijven haha
Ben voor de eerste keer geweest en idd het meten en wegen en inenting vind ik belangrijk, maar voor de rest had ik echt zo iets van: laat maar lullen. Maar goed wij lopen bij een kinderarts omdat de kleine een stofwisselingsziekte heeft waar het cb geen verstand van heeft, en met mijn vragen ga ik wel naar haar...
de reden waarom eigenlijk niet is voor ons ten eerste dat mijn man altijd heel raar wordt aangekeken en aangesproken dat ie alleen komt omdat dat toevallig zo uitkomt. Ze vinden het blijkbaar heel apart dat ik niet mee komt. En dit vindt vooral mijn man heel vervelend. Ook wordt hij vaak door andere moeders aangesproken dat ie alleen is. Is dat dan zo vreemd? Waar zijn alle andere vaders? En ten tweede hebben ze ons voorgelogen over de inentingen. Omdat ik in het buitenland ben geboren kreeg ze Hep B prik. Nou goed als zij zeggen dat het moet doen we dat. Mijn man zei wel dat ik nadat ik 3 mnd was al in Ndl ben gekomen,hier verder geen familie (uit het buitenland heb)en 1 x terug ben geweest. En waarom dat dan eigenlijk nodig was. Tja...euh,ach alle babies krijgen deze prik tegewoordig (dat is wat ze letterlijk zei). Nou daar geloofde ik dus echt helemaal niks van en heb dit nagevraagd bij de HA en het schijnt idd dom gel*l te zijn. Toen ben ik verhaal gaan halen en zei een collega ook dat het in ons geval niet nodig was en dat het zeker besproken had moeten worden. En toen ik eenmaal door het kantoor zelf werd gebeld was ik opeens een uitzondering omdat zij niet wisten dat ik geadopteerd ben. Nee,als je niks vraagt hoe de situatie is dan weet je dat ook niet (niet alle mensen die in het buitenland zijn geboren hebben hetzelfde verhaal). Ja,maar (krijg ik dan te horen) misschien wil je er wel niet over praten. Nou sorry maar dat vind ik een rotsmoes. Kijk het gaat niet om die inenting,maar wel om het feit dat ze dus blijkbaar maar wat bedenken/zeggen als ze het antwoord niet weten. Wij gaan nu dan ook onze inentingen halen en voor de rest toch gewoon langs de huisarts. Daar hebben we meer vertrouwen in dan in die Miepen.
Dat is inderdaad niet netjes. Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen dan weg is. Als je je er beter bij voelt, om alleen de inentingen te halen, en de rest aan de huisarts te vragen, dan is dat je goed recht.
Aangezien wij niet meer welkom zijn binnen het cb ivm een aanklacht tegen hen gaan wij nu naar de huisarts voor de inentingen en we lopen ook bij een kinderats dus controle genoeg.
Oei, dat klinkt niet zo best nee. Kan me best voorstellen dat je er dan niet meer graag heen gaat nee. Zou het gewoon aan de huisarts voorleggen en vragen of hij de inentingen etc wil doen. Bij ons gaat ook regelmatig mijn vriend alleen met de kleintjes, hij word juist heel normaal behandeld, en er word ook niet zo tegen hem gezeurd als tegen mij. Wij wilden eigenlijk ook niet meer gaan, nadat ze steeds zeiden dat we over moesten op kv ipv bv. Had al geinformeerd, en inentingen kunnen hier ook gewoon via de huisarts, ook omdat wij een ander schema aanhouden als het rvp. Maar aangezien we nu nog altijd elke week gaan om even te wegen vind ik het zo lullig om straks als het goed gaat met de gewichten helemaal niet meer te gaan. Dus wij gaan nu voor de inentingen en het wegen, straks alleen nog voor de inentingen. Dus wij wegen daar wel maar alles wat ze zeggen gaat eigenlijk het ene oor in en het andere oor weer uit.
Mijn ha doet, als ik dat wil, ook gewoon de inentingen. Ik ga nu alleen nog maar voor de inentingen naar het cb. Voor de rest doet de ha de controles en voor vragen ga ik wel naar mijn zus oid. Ik heb weinig zin in hun adviezen. Toen Marijn 10 dagen oud was kreeg ik al te horen dat hij te zwaar was en ik maar minder voedingen moest gaan geven. (ik geef bv op verzoek) En een andere keer kreeg ik te horen dat Marijn niet goed genoeg aankwam maar ik moest hem geen twee keer per nacht voeden. De druppel was dat ik zijn inenting niet wou laten geven omdat hij erg ziek was. Hij had vocht bij zijn longen en had koorts. Ondanks dat moest het wel want anders liep het schema in de war. Ik ben toen zo boos geworden en heb mijn spullen gepakt en ben weggegaan. Ze weten nu dat ik alleen nog kom voor de inentingen en evt wegen. Mochten ze ergens over beginnen mag ik naar mijn ha.
ik heb alleen maar positieve ervaringen met het cb, ze zijn altijd erg aardig en heb niet het gevoel dat me iets word opgelegd oid. en vind het bijhouden van zijn groei ed wel erg belangrijk,en vind het leuk om het boekje te bewaren voor later. en ze luisteren ook goed als ik met vragen zit. de cb's verschillen natuurlijk wel onderling,maar ben blij dat ik een leuke heb getroffen
Ik ga ook niet meer naar het cb voor wegen en meten, alleen nog voor de entingen en dan wanneer ik vind dat het kan. Ik ging altijd netjes en er werd altijd gezegd dat alles goed was met men meisje, maar dat was niet het geval. Ze was gewoon ernstig ziek maar goed dat is zowel een fout van artsen als van hun. Wij hebben vaak zat nu controle bij de kinderartsen dus dan word ze gewogen en gemeten en ik vind het wel prima zo. Cb brengt er ook niks op in, en als ik een enting nu een week maand of hoelang dan ook over sla geven ze geen commentaar. Nu moet ik helaas morgen wel gaan want dan krijgt ze prikjes . Ze is nu niet meer ziekjes dus nu moet het wel.
Ik vind het erg goed dat we in Nl een CB kennen. Je bent natuulijk nooit verplicht om er naar toe te gaan, maar ik denk dat het wel goed is voor veel kinderen. Naast dat er op de lengte en het gewicht wordt gelet, letten ze ook op de thuis situatie van kinderen. Ze signaleren ook problemen, zeker voor kinderen die uit een minder warm nest komen kan het van groot belang zijn dat ze gezien worden op het CB. Je moet altijd doen wat je als moeder goed lijkt, en voel je jezelf niet prettig op het CB, dan kun je ervoor kiezen niet te gaan. Ik denk altijd maar "ik word er nooit dommer van" Natuulijk zijn ook voor mij niet alle adviezen even handzaam, maar ik neem mee wat voor mij handig is. Groetjes, Mayke
De regels voor hepatitis B vaccinatie worden niet door het CB bepaald hoor..de provinciale entadministratie krijgt jou gegevens door van de gemeentelijke basisadministratie (nadat je je kind hebt aangegeven). Omdat jij in het buitenland geboren bent (ongeacht wanneer je naar ned bent gekomen) wordt automatisch de hep B vaccinatiekaart opgestuurd. Die zit dan in een combi vaccin met DKTP en HIP. Het gaat erom dat een van de ouders geboren moet zijn in een voor hep B endemisch gebied, hier is een landenlijst voor. Het is jammer dat ze je dat niet hebben uitgelegd. Het klopt dus wel in jou geval dat dit in het standaard pakket zit, daar is dus niet over gelogen maar ze hadden het beter uit kunnen leggen en als jij vindt dat het niet nodig is kun je hem gewoon weigeren hoor want niets is verplicht!Maar tegenwoordig is het alleen maar fijn als je een hep b vaccinatie hebt gehad, het is levenslange bescherming en je moet nu al zo'n vaccin hebben als je op vakantie gaat naar bv Turkije..er zijn ook geen extra bijwerkingen en is geen extra prik omdat het een combi vaccin is. Nou goed...lang verhaal sorry!Ik ga wel naar het CB omdat ik het belangrijk vind de ontwikkeling van mijn kind te laten volgen.
Ik qoute even alleen dit korte stukje omdat het hier heel anders gaat. Ik heb al heel wat moeders onverrichte zake weer naar huis gestuurd zien worden omdat hun kindje verkouden was en hier geven ze dan al geen inenting. Laat staan met koorts. Heel goed van je hoor dat je dit gewoon geweigerd hebt, dat zou ik ook doen. Groetjes Anita
ik ben ook geen fan van het cb. mijn zoontje heeft diverse probleempjes gehad maar het cb wist er nooit raad mee, kon altijd alsnog naar de huisarts. ook qua voeding hebben ze hele slechte adviezen gegeven. de cb-arts is altijd super gehaast en luistert amper, de verpleegkundige is een vreselijk bemoederend en kleinerend z**kw**f dat vreemde dingen doet (bijv. een injectie geven terwijl overduidelijk er nog flink wat lucht in de spuit zit, afdwingen dat mijn zoon geent word terwijl ik heel duidelijk aangaf dat hij ziek was, en dan toch blijven volhouden dat hij die enting MOET en wel vandaag...). maar ik besef me heel goed dat het maar net er vanaf hangt welk cb je hebt! want in een andere wijk in mijn stad, zit een ontzettend leuke verpleegkundige die echt met je meedenkt, heel eerlijk is als ze geen antwoord heeft, en de cb-arts daar, is een van de huisartsen van mijn huisartsenpraktijk! daar zou ik met plezier heen gaan (maar helaas mag dat niet, ze houden de 'wijkregels' nogal streng omdat anders de drukte bij de cb's onderling erg ongelijk verdeeld is. eigenlijk geeft dit al aan dat er hele goeie en minder goeie cb's zijn )
Wij gaan wel naar het CB maar puur alleen maar omdat we nieuwschierig zijn of tie gegroeid en aangekomen is maar ik ga daar niet heen met me vragen... Toen kyano daar voor de 1e kwam was er een stagaire en die pakte kyano op en die zei '' tja ik vind het toch wel een slap kindje hij hangt er maar bij '' ja jeetje zeg je kindje is miss net een maand ofzo verwachten ze dat die kleine dan al lekker relax op een stoel kan zitten ... en ow ja toen kyano voor zijn eerste prikken ging toen moest hij niet huilen hij gaf geen kik ( echte bikkel ) en toen vonden ze dat hij maar naar een fysio moest want miss had hij niet genoeg gevoel in zijn beentjes.... Mijn hemel zeg ... Nee ik ga er echt puur alleen maar heen voor de prikken en de nieuwschierig heid van het gewicht en de lengte maar voor vragen No Way dan kan ik net zo goed hier op het forum kijken hahahahah
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk een behoorlijk positief gevoel bij ons cb heb, na het lezen van de meeste verhalen Hier komen ze ook niet met ongevraagde adviezen, ze vragen mij altijd of ik wat te vragen heb. Verder had ik dus een groot kind wat ook groot bleef, kreeg ik veel complimenten over want dat deed ze op bv. Mijn moeder - die mee was - helemaal verbaast want vroeger...mochten baby's niet zo groot zijn hoor. SChande. Nou ja, alleen het opmeten is altijd lastig. Ons hoofd heeft een deuk in de curve, heel bijzonder, en ook bij de lengtemeting vraag ik me vaak af of dat wel klopt maar ach....inmiddels is het maar 1 ker per jaar of zo dus ach....alleen straks bij de 'nieuwe' natuurlijk weer.
goh, ik denk dat ik dan na de inentingen ook niet meer ga,ik word een beetje moe van al het commentaar,elke keer als ik daar wegga ben ik wel ergens onzeker over. mijn zoontje krijgt al bijvoeding bijvoorbeeld,maar dat ga ik ze donderdag (dan moeten we weer voor een prik)niet vertellen,ik hou me gewoon van de domme! als je er geen goed gevoel over hebt,gewoon niet meer gaan!
Het gaat me ook niet om die inenting maar om het feit dat ze er over gelogen hebben. Want ik mijn geval is het niet nodig. En misschien wel standaard,maar dan alleen omdat ze alle mensen die in het buitenland geboren zijn over 1 kam scheren. En dat alleen al vind ik niet correct.
heb ook geen problemen met het cb ik vind het wel fijn dat ze elke keer gewogen en gemeten word en om en om nagekeken door de kinderarts gr anita