Ik heb gelukkig ook een heel erg fijn cb. Laatst was een andere (tijdelijke) verpleegkundige en die was zo aardig, voelde/leefde zo met me mee.. Ik was helemaal moedeloos van Louise's eczeem en zij bleef me zeggen dat ik het zo fantastisch deed en dat ik zo mijn best deed om te achterhalen waar het van kwam enzo. Ik zat daar te huilen en ze heeft me zo fijn opgevangen... later die week heeft ze me zelfs nog opgebeld om te vragen hoe het met mij en Louise ging. Echt superlief!
hier gaan we wel trouw wegen en meten, puur uit nieuwsgierigheid en op de vragen van de wijkverpleegkundige geef ik de antwoorden die ze graag wil horen, ik heb een hekel aan haar. ze heeft mij in het begin compleet verkeerd geindiceerd voor extra zorg aan huis, waardoor ik met spoed een psych op de bank had, die mij voorzichtig benaderde omdat ik een bedreiging voor mezelf en de kleine zou zijn?!?!?!?! verder is ze het niet eens met de adviezen die ik mee heb gekregen vanuit het zh en alles wat ik doe, kan zij beter........ dan ben ik het snel zat hoor. mijn jochie doet het perfect! en hier geen probleem gezin dat ondervangen moet worden, de enige moordneigingen die we hebben zijn van haar de prikjes halen we ook trouw, maar het liefst bij de arts, de wijk verpl. kan niet prikken en dan is onze uk echt de hele dag van slag door de pijn. nog twee weken en we 'moéten' weer....
Ik ben blij met mn CB en de arts heeft laatst heupdysplasie ontdekt. Gelukkig heeft zij het gezien...als ik niet naar het CB zou gaan had ik het niet geweten en kreeg mn dochter misschien op latere leeftijd veel last. En wegen en meten vind ik ook wel leuk! Dingen die ik niet wil horen gaan zo ene oor in en andere uit (ik blijf antijd nog de moeder) en je moet soms niet álles vertellen. Dit vind ik de ideale manier om met het CB om te gaan.
Nee dat snap ik maar is dus niet het beleid van het CB maar van de overheid (gemeentelijke basisadministratie!)...kan het CB niets aan doen, behalve beter aan jou uitleggen misschien..lijkt me goed als je je boosheid naar hun uitspreekt en jullie er samen nogeens over praten!
pffff als ik de verhalen hier lees ben ik echt blij met mijn cb. ga ook altijd netjes elke maand voor inentingen en wegen,meten etc.moet opletten dat hij niet afvalt dus ga ook vaak op de weegspreekuren. voor derest wordt mijn zoontje toch elke keer om de 2 weken gecontroleerd op de poli van AMC (vanwege vocht in z`n nier,maar is ie al voor geopereerd) dus met medische vragen ga ik toch wel naar de ka
Ik ging wel. Was het niet altijd eens met wat ze zeiden, en dat zei ik dan ook altijd. Konden ze ook nog wat van me leren Maar op zich vond ik het weten/wegen en het prikken het belangrijkste. Over borstvoeding wisten ze niet zoveel.
Nog even kort Het CB krijgt betaald per inenting hé....... Het is niet verplicht erheen te gaan. .gelukkig maar.. Ook weten vrijweinig van voeding af en kindjes met exceem he Het advies dat ze geven is zo minmaal dat artsen vaak ook zeggen- moet je niet naar luisteren ......( is mijn ervaring) Ze worden ook vaak gesponsord door merken ect. Het is dus niet objectief ook met de Pneu prik ....Heb ik gevraagd wat die doet .... antwoord was Dat daar vrij weinig over bekend was ....wat de werking ervan is op langere termijn .................. Vaage Boel dus laat je niks wijs maken !
Ik vind het cb ook helemaal niks. De ene keer vertellen ze dit en de andere keer weer dat. Geen toegevoegde waarde maar.........bij mijn dochter is d.m.v. de ogentest eruit gekomen dat ze slechte ogen had. Dit hadden we niet gemerkt. Echt helemaal niemand. Ze heeft -3 en -3,25 dus dat is echt heel fors. Dit is dan ook werkelijk het enige waarvoor ik ze dankbaar ben. Weet nl. niet hoelang het had geduurd voordat wij die afwijking zouden hebben opgemerkt. Verder luister ik amper en als ik wat wil weten kijk ik hier of Google even.