CB vindt dat baby niet genoeg aankomt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SydneyGirl, 25 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu @SydneyGirl ?
     
  2. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Wat lief dat je er naar vraagt! Het is erg op en neer gegaan de afgelopen weken. Meisje is sowieso overgestapt van een voeding om de drie uur naar een voeding om de vier uur en van vier slaapjes per dag naar drie, wat allemaal even schakelen was. Eerste week ben ik haar veel gaan aanleggen maar dat was geen succes: kreeg weer overproductie (lekkende borsten) en de tsr was zo hard dat meisje zich aldoor verslikte en dan ging huilen en niet wilde drinken. Toen het weer wat meer losgelaten en haar meer gaan volgen weer wat goed ging. Tweede week wat rommelig door de meivakantie en een kleuter die aldoor voor je neus staat tijdens voeden waardoor de baby weer afgeleid js en loslaat. Nu derde week alles weer in ritme; rustig voeden op de slaapkamer; meisje geeft duidelijk aan wanneer ze honger heeft en stopt zelf wanneer ze genoeg heeft. Geprobeerd met flesje nog wat na te geven na een voeding maar neemt ze niet dus ik geloof nu wel dat ik genoeg produceer en dat zij neemt wat ze nodig heeft. Zie wel op tegen weer wegen dinsdag: zijn juist door opmerkingen CB hele rommelige weken geweest dus geloof niet dat ze nu ineens een kilo is aangekomen ofzo. Ben eerder bang dat het weer te weinig is in hun optiek maar dat is dan ook wel een beetje een self fulfilling prophecy…
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Mijn derde kwam als een dikkerd ter wereld, groeide nog 2 maanden keihard en toen stopte ze zo ongeveer. Ze is van +2 maar -2 gegaan in een jaar. Je kan je dus wel voorstellen hoe dat ging bij het cb ;) maar ik vond hun veel te tegenstrijdig dus niet geluisterd en m'n gevoel gevolgt. En nu met 7 is ze nog steeds "ondermaats" maar wèl het minste ziek:D
    Ze was als baby nauwelijks ziek, at en dronk goed, goede luiers, ontwikkelde sneller dan het boekje maar ze zou een darmziekte hebben. Vast, ik geloof dat die kinderen wel meer laten zien dan alleen afbuigende curve:rolleyes:
    Advies overdag: ze moet meer eten!
    Advies nacht: je moet haar echt geen bv meer geven hoor, nachtvoedingen zijn niet meer nodig bij 9 maanden!
    :rolleyes: misschien gewoonte dat ze kwam maar ik vond het juist een fijne manier om haar dat extraatje te geven. Overdag lukte dat niet aangezien ze al ruim voldoende binnen kreeg. Haar prioriteit lag alleen bij ontwikkeling ipv groei. En slapen was voor mietjes dus deed ze ook niet veel. Al met al zag ik geen zorgwekkende dingen.

    Inmiddels 5 kinderen, alle 5 zijn ze goed bovengemiddeld gestart en afgezakt naar gemiddeld/ondergemiddeld. Ze hebben het in m'n buik te goed gehad ;) eerste jaar was lijntje zoeken en daar blijven hangen (oudste 4 dan, jongste weet ik nog niet). Oudste 2 met kort bv, 3/4 met jaar bv dus daar zie ik geen verschil in bij mijn kinderen.

    Kort gezegt: als je in haar gedrag en luiers niks vreemds merkt zou ik me niet teveel zorgen maken :)
    Er zijn kinderen die harder groeien dan "moet" en er zijn kinderen die langzamer groeien. Zo kom je tot een gemiddelde
     
    Mamavandrie34, Zoe123 en SydneyGirl vinden dit leuk.
  4. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Ik vind het altijd zo'n onzin dat ze te weinig zouden krijgen en daarom om een nachtvoeding vragen. Mijn jongste was echt dikkertje dap en kreeg zeker wel genoeg binnen, maar toch kwam hij in de nacht 2 of 3 keer. Sterker nog, pas na 15 of 16mnd was de nachtvoeding er helemaal af. Dat was echt niet omdat hij zoveel honger had tot die tijd :D hij kreeg volledig bv tot 6mnd en nu nog in de ochtend en avond. Het is niet veel meer, maar hij zegt zelf "lekker" na het drinken dus hij geniet er nog van :roflmao:

    Ik hoop dat het wegen goed is gegaan. Vertrouw op jouw moeder gevoel. Niet alle kinderen zijn even "dik" of groeien even hard. Het zijn niet voor niks gemiddelden.
     
    Zoe123 en SydneyGirl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina