Mijn zoontje is onder behandeling bij de ka ivm verborgen reflux. Deze is enigzins onder controle met medicatie. Ivm heftige darmkrampen en eczeem zijn we van ha voeding naar pepti overgestapt twee maanden geleden en sindsdien geen krampen meer en eindelijk goede ontlasting (druipt niet meer langs zn luier.. ). Kma is nimmer bewezen omdat we tot op heden geen provocatie hebben gedaan. Nu het volgende. Een maand geleden bij cb geweest, gewicht was 6480 gr en lengte 65,5 cm. Volgens cb was hij veel te "iel"en moest ik zeker vijf voedingen van 200cc blijven geven en pas max 1 voeding eraf als hij goed groente en fruit at. Vandaag naar ka geweest, hij woog 7500 gram bij 68 cm!!!! Volgens ka heel veel gegroeid, goed gebouwd maar krijgt hij veel te veel voeding. Volgens ka moet hij naar drie flessen, een groente hap en een fruit hap. (krijgt hij al). Tevens gaf ka aan dat ik van pepti 1 kon gaan overstappen naar standaard voeding, om te proberen... (ik heb hem pas een potje fruit gegeven met yoghurt(olvarit) en geen reactie gehad. Volgens cb moet ik gewoon pepti 2 gaan gebruiken.... Ik snap het niet meer... is hij nu wel of niet te licht/ te zwaar, inderdaad naar drie flessen gaan en inderdaad normale voeding gaan proberen? Wat zijn jullie ervaringen...?
Als ik die 7500 en 68 cm in de groeigrafiek zet, dan is hij bijna gemiddeld. Lengte precies, en gewicht net iets eronder (maar echt maar een beetje). Maar die metingen van het CB zitten wel verder onder de curve. Dus ik denk dat je zoontje een flinke inhaalslag gemaakt heeft de laatste maand, en nu richting een gemiddeld gewicht gaat. Het advies van het CB is op de oude situatie. Die van de KA op de nieuwe, betere situatie. Dus ik zou geloof ik met de KA mee gaan, wat betreft de hoeveelheid voeding (of misschien 4 flessen, als hij hongerig is). Of je pepti of standaard moet gebruiken dat weet ik niet, geen ervaring mee. Je zou ook nog HA kunnen gebruiken als tussenweg. Om eerst te proberen?
ja denk ook dat je met de ka ee moet gaan, aangezien het cb het advies gaf toen ie nog zo "iel" was.... je kan proberen op standaard voeding over te gaan, je weet inmiddels al dat ie op yogurt niet reageerd...reageerd ie verder wel weet je ook meteen offie kma heeft of niet.. na de provocatie test bij moesten we ook een week over op standaard voeding omdat de ka het niet voldoende vond hoe hij reageerde (beetje vreemd maar ok)...en dat is dus niet goed gegaan...groot drama, maar weet nu wel heeeel zeker dat hij niet tegen koemelk kan..
Ik zou ook naar ka luisteren mijn dochter heeft ook stille reflux en soms als ik vragen had stuurde het cb mij altijd door naar ka en dat zegt volgens mij genoeg. succes