wat voor taart op 1e verjaardag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by BrB, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BrB

BrB Actief lid

May 20, 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hallo allemaal,

ik ben benieuwd wat voor taart jullie hebben gegeven op de eerste verjaardag. Ik was altijd van het zo gezond mogelijk etc. Begrijp me niet verkeerd, nu uiteraard nog, maar heb ook gemerkt dat ik hier wat flexibeler in ben geworden. Ik bedoel dan geen koek etc., maar begon met alleen maar vers eten, maar al snel bleek dat mevrouw niet altijd vers wil, maar een potje gaat dan wel goed naar binnen ;) .

Ik twijfel nu een beetje tussen een, in mijn ogen, lekkere slagroomtaart (met het oog op een eenmalig iets en daarna is ze niet gek op zoet, dus veel zal ze denk ik niet eten ;) ), maar aan de andere kant wil ik iets gezonds geven.

M.a.w. wat hebben jullie gedaan?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Wat dacht je van kwarktaart ofzo... is niet zo vet en je kan het zelf zo zoet mogelijk maken ;)

3. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    die paar hapjes taart die ze op zo'n dag naar binnekrijgen kunnen echt geen kwaad hoor...t is toch een beetje feest...

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    beetje heel veel feest!;)

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    gewoon een leuk opgemaakte (diepvries)slagroomtaart ;)
    de oudste 2 deden hier jammer genoeg niets mee, maar deze kleine meid, ging er direct met de handen in en begon heerlijk van de slagroom te smullen, later maar even haar de lepel in handen gegeven om te kijken wat ze daarmee deed, en ook dat ging hartstikke leuk.

als je ziet wat ze er nou van gegeten heeft is het eigenlijk 3x niks, dus maak je niet druk, ik vindt dit altijd wel iets traditioneels hebben dat ze lekker mogen knoeien (als ze willen) en eten. daarna is het toch weer afgelopen ;)

6. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    ik heb altijd gewoon zo'n kindertaart laten maken met een opdruk van favoriete figuur, dan heb je dus een slagroomtaart met de buitenkant van marsepein.....alleen mn zoontje at er zelf niet echt veel van, de kaarsjes enzo waren interessanter dan de taart :D

als je het iets gezonder wil houden kan je ook voor een vruchtenvlaai oid kiezen

maar mijn ervaring is dat kinderen de kaarsjes en versieringen op de taart boeiender vinden dan de taart zelf

en idd, wat hierboven ook al wordt gezegd.....ze eten er op zich echt niet eens zo heel veel van

7. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    wij geven hem ook een slagroomtaart. Eentje helemaal voor hem zelf. en dan doel ik uiteraard op het geklieder.... hahaha. Niet dat hij em helemaal op mag eten. Liam krijgt ook nog geen zoetigheid en vette dingen, gewoon omdat ik van mening ben dat hij dat nog niet nodig heeft en later nog zat "troep" kan eten. Maar die paar hapjes slagroom en taart.... Ach het is feest. Hij wordt tenslotte (gelukkig ;) ) maar 1 x 1.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wij halen ook een dieprvries slagroomtaart voor Ymke, mijn man wil dat heel graag.
    Ik zou zelf ook liever een taart maken met kwark en slagroom, maar ik ben niet de enige ouder ;)

9. BrB

BrB Actief lid

May 20, 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ben er al uit denk ik. Ga op zoek naar een slagroomtaart waar ze lekker mee kan kliederen en die paar happen die ze neemt zijn... Ach, het is natuurlijk heel speciaal.

Thanks voor de snelle reacties. Ga nu snel op zoek naar iets leuks ;)

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hebben voor Esmee gewoon een stukje afgesneden van de taarten die ik had.. Ze deed er helaas niets mee. Had wel een leuke foto voor in haar plakboek willen hebben.

Je kunt evt ook een cakeje versieren met slagroom en vruchtenhagel en dat geven..

11. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    wij hebben haar eerst lekker laten kliederen en daarna heeft ze een lekker stuk taart op, het is toch haar feestje dus dan mag ze toch wel een stukje taart, niet te streng worden hoor! :)

12. BrB

BrB Actief lid

May 20, 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hahaha, dat zegt mijn man ook heel vaak ;) . Maar... je hebt wel een punt. En zeker op dit vlak!

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    ik had die van maitre paul gehaald (uit diepvries) en in het midden een leuke disneys prinses gezet en daarom heen zlef van die rose verschillende soorten spikkels (zitten in een busje waarmee je zelf cakes e.d. kunt opmaken) en een rose kaarsje erin en dat zag er 1 hartstikke leuk uit, echt een meisjes taart en zo'n taart kost hooguit 3 euro is nog lekker ook dus laat maar lekker aankliederen ;)

14. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Ik heb een meptaartje met elmo's hoofd speciaal voor haar alleen laten maken. Ze vond hem vooral mooi om naar te kijken. Ze heeft er bijna niets van gegeten, en ze werd des duivels van de vieze handjes die het taartje haar opleverde haha.

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Toevallig zat ik net over precies hetzelfde na te denken. Vind het allemaal niet echt fantastisch, de taarten van de banketbakker zijn vooral duur en van de HEMA vind ik de keus ook tegenvallen.
    Nu denk ik aan zelf een taart maken. Maar stel dat je het dan verpest, dat is ook weer zoiets..! Ik ben er ook nog niet uit en lees hier even mee, misschien dat de perfecte tip erbij zit!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva eet 's avonds altijd al met haar handen, dus een zogenaamd meptaartje is voor Eva sowieso niet interessant ;).

Ik had appeltaart gebakken en voor Eva een klein exemplaar (in zo'n soufflevormpje). Eva heeft de appel en de rozijnen op en een heel klein beetje van de korst. Maar de appel en rozijnen waren toch lekkerder :).

Ik hou zelf trouwens helemaal niet van slagroom, daarom zou ik het sowieso ook niet zo snel aan Eva voorschotelen.

17. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Wij hadden een slagroomsnit gehaald bij de bas uit de diepvries.
    Daar hebben we haar een stuk van gegeven en daar mocht ze mee doen wat ze wilde.

Het meeste ervan werd over de kinderstoel gesmeerd en af en toe een hap naar binnen.
    Het was wel heel leuk om te zien wat ze er mee deed, hup allebei die handjes erin en later heel haar gezicht erin.

18. Wij hadden ook een slagroomsnit voor Megan alleen.
    Ze heeft netjes de vruchtjes ervan afgegeten om vervolgens vol met haar gezicht in de taart te gaan.Ze heeft een beetje slagroom gegeten en de cake en toen hebben wij hem weg gepakt,was bang dat ze van de vette slagroom buikpijn zou krijgen.

19. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    bij rico duurt het nog 8 maanden maar echt wel een dikke slagroom taart haha kan ie lekker kliederen en gooien want dat mag dan. en daarna moet iedereen verplicht eten van de taart..NADAT rico er mee aan de gang is geweest, haha lol

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

een plak ontbijtkoek met boter en hagelslag.... ik ga echt geen taart geven aan mijn zoontje :(

Share This Page