Cb zegt gewone melk bij 9,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jill85, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik zou nog die 2,5 maand erbij pakken om opvolgmelk af te bouwen en te laten proeven/wennen aan gewone volle melk. Hier bijna 12 maanden maar ook nog aan 2 opvolgmelk flessen van 150/5. Nog steeds aan het afbouwen en volle melk geven, maar hij vond het nog niet echt lekker. Dus het is wel slim om ruim van te voren (dus rond de 10 maanden inderdaad) al te laten wennen aan gewone melk.

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn dochter heeft bijna 10 maanden bv gehad en daarna direct overgegaan op gewone melk uit een bekertje. Nooit problemen gegeven. Ze is nu 3 en drinkt nog altijd een bekertje melk voor het slapen gaan, ritueel en anders slaapt ze niet. Ze is trouwens klein en licht voor haar leeftijd dus peins er niet over dat bekertje melk te schrappen.

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mijn dochter krijg nog 3x per dag opvolgmelk, maar ze drinkt bij haar boterham ook gewone halfvolle melk uit haar beker. Ze is er echt gek op! Ze smakt met haar lippen na een slok haha en knoeit ook niet tijdens het drinken. Nu vraag ik me af wanneer wij moeten overstappen. Mijn dochter is ook erg flink, qua verhouding ok, maar een lekkere spekbaby. Eet 2 boterhammen, avondeten, van ons bord nog mee maakt niet uit alles gaat erin! Dus het overschakelen zal hier geen problemen opleveren want ze is echt gek op halfvolle melk. Met 9 maanden hebben we weer een afspraak op CB. Ben benieuwd wat ze ons dan adviseren. Zou veel makkelijker zijn trouwens :D

4. 2jees

2jees Niet meer actief

KV/koemelk geven heeft toch niks te maken met dikke of dunne baby? dat lees ik hier wel vaak. Ik vind het nog erg jong. Anderhalve maand lijkt kort maar is voor een baby vrij veel! Als je met 11 maand begint te wennen is het ook prima. En als je na het jaar geen KV meer geven wilt geef je toch gewoon koemelk als avondfles, meteen de fles afschaffen hoeft niet als je kindje dat nog niet wil.

5. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie meningen dames!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Dat hoor(de) ik ook her en der.

Dikke baby = halfvolle melk geven
    Dunne baby = volle melk geven.

Tja in halfvolle melk zit natuurlijk minder vet dus als je een kind hebt met overgewicht (let op ik zeg kind en geen baby ;)) kan ik me voorstellen dat je voor halfvolle kiest (of omdat de rest van het huishouden dit ook nuttigt)

Maar aan de andere kant wordt je van volle melk sneller vol en drink je daar waarschijnlijk dan minder van.

Ach eigenlijk is het met bijna alles zo, gewoon je gevoel volgen :D:cool:

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb altijd geleerd: gewone melk vanaf een jaar oud.
    Hier heeft mijn dochter altijd de borst gehad en vanaf 1 jaar kreeg ze daarnaast gewoon een bekertje koemelk bij de boterham.
    Yoghurt en kwark kreeg ze wel vanaf 9 maanden, geloof ik.
    Ik zou nog even verder gaan met de flesvoeding, hoor. Kom op, kind is nog een baby. Natuurlijk lekker fles (of borst) geven toch? En gewone melk schijnt gewoon nog niet goed te zijn (zie evt. het voedselintroductischema van Stefan Kleintjes op borstvoeding.com - ook voor mama's die de fles geven, hoor)

Deel Deze Pagina