Hoe regelmaat als ze niet wil

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi

    Sinds een paar dagen zijn we onsbest strak aan de regelmaat aan het houden.
    Ze word ongeveer een half uur tot 45min voor de fles wakker en wil dan knuffelen en spelen daarna de fles, de luier en dan naar bed.
    Maar nu is ze soms na de fles ook nog wel eens wakker en wil ze niet slapen. Ik leg haar dan toch op bed zolang ze de boel niet bij elkaar krijst.
    Ook vind ik dat ze hierdoor weinig uren slaapt, omdat ze voor de fles zo vroeg wakker word. Soms slaapt ze wel door maar dan haal ik haar er iets eerder uit omdat speel tijdje toch erin te houden. De eerste 3 flessen gaan dan ook goed maar daarna wil ze niet slapen en ligt ze boven te spelen :(

    Doe ik het zo wel goed? Moet ze perce een aantal uren slapen?
    Wel slaapt ze van ong. 23u tot 7u door!

    gr
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik zou gewoon kijken wat zij aangeeft. En bij de 1e verschijnselen van moeheid op bed leggen. Je meisje is nog zo klein, de regelmaat komt vanzelf wel.

    En hoeveel ze slapen wisselt per kind. Ik vind dat ze 's nachts al goed doorslaapt. Dat deed Lynn op die leeftijd echt nog niet.
     
  3. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    regelmaat.....ik zou daar de eerste 4-6 weken nog niet direct mee bezig zijn, regelmaat komt vanzelf wel.

    Wat me opvalt is dat je haar wakker maakt om te spelen. Ik zelf zou dat niet doen. Je geeft haar daardoor niet de kans om een goed slaaprritme (wisseling vna diepe en ondiepe slaapmomenten) op te bouwen waardoor ze misschien eerder moe wordt.

    Wat wij gedaan hebben is eigenlijk onze dochter zo veel mogelijk zelf het ritme laten bepalen. Wakker maken deden we niet. En na een paar weken zit er best veel regelmaat in hoor.
    Nu moet ik wel zeggen dat wij bv gaven (nou ja, ik dan :D ) en daardoor is het misschien wat makkelijker om het ritme door de baby te laten bepalen.
     
  4. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    soms valt ze ook te laat in slaap en moet ze om een bepaalde tijd weer de fles, omdat ze de maximale tijd die er tussen zit dan heeft bereikt. Op zo'n momenten moet ik haar wel wakker maken, toch?

    gr
     
  5. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ach, weet je, wat is maximale tijd?
    Nogmaals, wij gaven bv, misschien daardoor wat makkelijker, maar ik redeneer zo:

    moe --> kind gaat slapen
    honger --> kind huilt.

    als jouw meisje gaat slapen heeft ze dus geen honger. En geloof me, als ze honger krijgt wordt ze echt wel wakker!
    Ik zou me niet zo druk maken om maximale tijden en je meisje lekker laten slapen. En als ze wakker wordt heeft ze waarschijnlijk wel honger, dus misschien eerst fles en dan pas verschonen en zo.

    Het is best lastig, zo'n kleintje, maar ik geloof echt dat ze in de eerste maanden zelf het ritme prima kunnen bepalen, en dat dat uiteindelijk net zo lijkt op een standaard ritme.
     
  6. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tegen mij zeggen ze ook steeds: overdag eigenlijk niet meer dan 4 uur tussen de voedingen en snachts laten slapen..dit omdat ze nog zo klein zijn! Maar ook ik geef nu flesvoeding en volgens mij hoeft het met BV niet, want dan regelen ze zelf heel goed de hoeveelheid voeding!
    Maar een half uurtje langer slapen maakt niet uit hoor!

    Ik zou als ik jouw was beginnen met voeden en niet met spelen!Kindjes worden vaak wakker omdat ze honger hebben, en nie omdat ze willen spelen! Wij zijn sinds vrijdag begonnen met rust en regelmaat, daarvoor eigenlijk hemzelf alles laten bepalen, dat ging tot 6 weken goed, maar nu helaas niet meer!
    Onze regelmaat is: wakker, verschonen, eten, bij paps of mams op schoot, alleen in de box, gapen is slapen!
    Wij verschonen Tijn eerst omdat hij spuugt, maar anders zou ik hem zelfs gelijk de fles geven! Maar dan weet je tenminste zeker dat ze niet te moe zijn om te drinken en dat ze steeds voeding krijgen! Er moet wel minimaal 2 uur tussen de voedingen zitten!

    suc6, ik ben met hetzelfde bezig en het is geen makkie!

    kus miek
     
  7. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik ben pas begonnen met regelmaat toen ze een week of 6 was. Daarvoor was er geen beginnen aan. Het is helemaal goedgekomen.
     
  8. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ben begonnen met regel maat toen ze bijna drie maand was..
    omdat het daarvoor gewoon onmogelijk was wan tik had niet vaste tijden voor de fles en dergelijke...
     
  9. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    Ik zou ook eerst voeden en daarna pas spelen. Anders is ze misschien te moe om de fles leeg te drinken en wordt ze weer eerder wakker, omdat ze weer honger heeft! Wakker=voeden!
    En ik zou dus ook niet te erg op de klok voeden. Als er maar min. 2 uur tussen de flessen zit en max. een uur of 4.
    Mijn zoontje krijgt soms al na 2,5 uur de fles en soms pas na 4 uur. Hij geeft het zelf wel aan.

    SUCCES!
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Regelmaat heeft niet zozeer te maken met vaste tijden, meer met een vaste volgorde waarin je dingen doet. Of dat nou om 2 uur of om 3 uur is, dat maakt niet uit.
    Het gaat om de voorspelbaarheid, dat geeft rust bij de baby.

    Hier is het ritme: wakker worden, eten, verschonen, knuffelen en samen spelen, eventueel eventjes in de box alleen spelen (als hij al niet te moe is) en dan bij de eerste vermoeidheidstekenen gaat hij (wakker) zijn bedje in. Alles bij elkaar is Bram dan iedere keer zo'n 45-60 minuten wakker en slaapt hij daarna weer als een roosje. Alleen tussen de twee laatste voedingen heeft hij een huiluurtje en hou ik hem meestal bij me in de huiskamer.

    Groetjes, Anakin.
     
  11. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik laat Jørre zelf komen voor zn voeding. En soms zit daar overdag 5 uur tussen en de andere keer 4 uur. Ik maak me bij hem ook niet zo druk om die max 4 uur, hij weegt nu al 7,5 kilo, dus hij kan best wat hebben. De enige keer dat ik hem wakker maak ik rond 22u voor zn laatste fles.

    Als hij wakker wordt krijgt hij een fles, dan knuffelen en spelen en dan nog ffies in de box. Zodra hij tekenen van slapen gaat vertonen zoals jengelen, gapen of zn handjes naast zn hoofd leggen dan gaat hij zn bedje weer in. Meestal zit er hier max een uur tussen wakker worden en weer in bed liggen.
     

Deel Deze Pagina