Ovulatie testen sensitest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Izzie76, 17 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

naar aanleiding van een ander topic heb ik wat vragen over de gewone testen van sensitest. Ik heb altijd begrepen dat de streepjes op de gewone testen niet donkerder hoeven te zijn als de test streep om positief te zijn.

Nu lees ik echter in een ander topic dat die testen veel donkerder moeten zijn om positief te zijn als dat desbetreffende to laat zien

Mijn testen zijn duidelijk donkerder naarmate mijn eisprong nadert maar mijn strepen zijn nooit donkerder als de test streep dus zouden ze niet positief zijn. En toch test ik met de digitale testen op de dagen van donkerdere streepjes echt een smiley.

Op internet vond k deze afbeelding van sensitest zelf. Dat streepje is toch niet donkerder als de test streep en toch bestempelen ze hem zelf als positief terwijl donkerdere testen hier als negatief bestempeld worden.

Hoe zit t nou? Want als ik moet afgaan op de dames hier zou ik nooit een positieve test hebben gehad terwijl sensitest en clear blue zeggen van wel?

Wie weet hoe dit ju echt zit?

Bijgevoegde bestanden:

2. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Snap dat je hierdoor in de war ben, ik begin zelf ook te twijfelen, mijn positieve test was even donker als de controle streep (zie foto)
    Als naast je sensitest ook nog 2 andere testen aangeven dat je je piek heb gevonden zou ik niet twijfelen en er maar gewoon van uit gaan dat 3 foutieve testen erg bijzonder zou zijn.

Bijgevoegde bestanden:

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Dan heb je toch niet helemaal goed gelezen in het andere topic. Zowel @Sado als ik zeiden niet dat de teststreep donkerder dan de controlestreep moet zijn maar wél dat ze even donker moeten zijn. Of beide streepjes donker of licht zijn maakt niet uit, als ze maar beide even donker/licht zijn.

En in dat topic verschilden we van mening of de desbetreffende streepjes al dan niet even donker zijn ;). Maar dat doet niets af aan de theorie. Dat is en blijft ook het lastige van de streepjestesten, de interpretatie ervan. Daarom checkte ik net als jij ook altijd met de digitale CB.

Ik vind het voorbeeld van sensitest overigens heel gek. Want die is inderdaad niet even donker als de controlestreep en dan zou je dus pas achteraf kunnen weten dat het je piek was... en ben je mogelijk te laat.

Envy91 en Sado vinden dit leuk.
  4. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Nou dat is het hele punt, en ik lees overal dat de streepjes donkerder of even donker moeten zijn maar mijn streepjes zijn dus nooit donkerder dan, sterker nog ze zijn soms zelfs lichter geweest als de controle streep en toch gaf de clear blue dan een smiley.

Ik vind dat zelf erg verwarrend en onhandig aangezien ik teveel tegenstrijdige informatie vind op internet. Ook wanneer een streep niet even donker is als de test streep benoemt sensitest deze testen als positief.

Sensitest zou de testjes van die andere dame en mijn testjes en die van heel veel andere dames als positief beschouwen terwijl ik ze hier steeds negatief benoemd zie worden ( niet prr definitie door jou hoor, ik heb tig topics doorgespit )

5. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Dan zou je wat maandjes moeten testen. En piek is een piek. Ik denk dat die niet altijd donkerder of even donker moet zijn. Dat is meer een indicatie om verwarring te voorkomen en omdat het bij de meeste wel opgaat. Sommige hebben hier buiten hun vruchtbare dagen praktisch witte testen terwijl anderen, waaronder ik, altijd een duidelijk 2e streepje hebben. Dus de basale LH in ieders lichaam is al verschillend. Je LH piek is trouwens behoorlijk kort dus misschien is jouw piek wel vanavond of vannacht. Bij zo'n streep die jij nu hebt, test ik savonds rond 7 uur nog een keer.

En eigenlijk weet je idd pas achteraf wanneer je piek was. Gelukkig springt je ei 24 tot 48 uur later dus als je vandaag de conclusie trekt, dat gister je piek was, ben je er nog wel op tijd bij.

6. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Ik heb ook met alle ovulatietesten die ik gedaan heb (Sensitest, Z&K, action) nooit een streepje gehad dat donkerder was dan de controlestreep en toch écht wel een eisprong (gewoon 7x zwanger geworden) ze waren meestal even donker en soms zelfs iets lichter.. :)

7. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Eh mijn piek duurt gemiddeld 24 uur, ik test in de regel 2 dagen positief, en daarna zakt t af, ik ben niet de eigenaresse van de eerder gepostte testen.

Ik test sinds augustus 2017 , en nog niet 1 x testte ik donkerder als de test streep. Doordat ik steeds testjes tegenkom hier die gelijk of donkerder zijn als de mijne met daarbij de mededeling dat die niet positief zijn maak ik me wel wat zorgen.
    Ik begin deze maand ook met temperaturen om er zeker van te zijn dat ik wel een eisprong heb

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Leuk dat sensitest foto’s beoordeeld als positief. Maar in hun eigen gebruiksaanwijzing staat:

Als de teststreep lichter is dan de controlestreep is de test volgens de gebruiksaanwijzing dus gewoon negatief. Ik zie hier dat niet elke ovulatietest goed werkt voor elke vrouw. Als jij met sensitest dus nooit een (conform de gebruiksaanwijzing) positieve test hebt zou ik andere testen gaan gebruiken. Maar waar maak je je zorgen om? Je CB testen zijn toch gewoon positief?

Vaak roepen meiden “bij mij wordt hij niet positiever” dat geloof ik ook wel en achteraf blijkt het dan ook de piek te zien geweest maar dat maakt de test nog niet positief ;). De test werkt dan blijkbaar niet voor die dame.

Envy91 vindt dit leuk.
  9. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Maat je hebt het hier over de test streep en boven aan in je post ook.

Het gaat er om dat de test streep gelijk is aan de
    Je haalt hier de controlestreep en de test streep door elkaar.

Ik ben zelf niet bekend met de sensitesten. Bij alle andere testen is het wel zo dat de test streep gelijk of donkerder moet zijn dan de controlestreep

10. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Oh er is iets misgegaan met mijn post. Alleen het onderste is van toepassing :roflmao:

11. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    De 'gewone' dipsticks van sensitest werden bij mij ook nooit donker, dus ik vertrouwde het niet. Ik heb daarna de sensitive van sensitest gebruikt, maar ook niet tevreden over.
    Nu gebruik ik de extra gevoelige dipsticks van 2 be sure en daar krijg ik wel echte knallers mee! Misschien een tip voor jou ;)

12. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

M
    Ik bedoel in al mijn Posts dat de test streep lichter is als de controle streep. Zelfs schrijven er over is verwarrend:roflmao:

Envy91 vindt dit leuk.
  13. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je altijd moet kijken naar een duidelijk op of afloop. Zoals bij mij is de test lichter dan controle maar wel positief. Deze is van de maand dat ik zwanger werd van mn zoontje. 2x daags getest. Lijn werd zo donker en liep erna meteen weer af naar bijna wit. Kun je hier iets mee?

Deel Deze Pagina