Familietrekjes in het kwadraat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joeja, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Mijn baby is vandaag een half jaar!
    Wat ging dat snel :confused: Ik weet niet waar de tijd heen is...
    Louke is de meest ingrijpende, maar meteen ook beste gebeurtenis in mijn leven. Daar ben ik haar dankbaar voor.

    Mijn dochtertje lijkt steeds meer op een exacte kopie van mijn zus -het is dat ze uit mij gefloept is en ik dat zeker weet... anders... Ze kijken hetzelfde, fronsen hetzelfde, duimen hetzelfde, lachen hetzelfde, hebben dezelfde vorm hoofd, hetzelfde haar met dezelfde (exact dezelfde!) wirwassen erin, ze pakken dingen op dezelfde manier vast (tussen de muis van de duim en alle vingers behalve de wijsvinger..het is dus aangeboren :)), ze hebben dezelfde mond, dezelfde oren en hetzelfde voorhoofd. Eigenlijk IS mijn dochter mijn zus in het miniatuur..op wat kleine invloeden van paps na...

    Gek toch hoe dat zo kan hihi
     
  2. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Ik geniet altijd van jou stukjes, je schrijft geweldig!

    Een half jaar alweer. Julia is ook bijna een half jaar en ik zie er een beetje tegenop. Dan is ze echt een hele dame :( :) (ik ben een beetje sentimenteel)

    Het blijft bijzonder hoe die trekjes van de hele familie samengebundeld worden in 1 persoontje. Julia lijkt zowel op mij als op mijn man, en soms, als ik bijv een verre oudtante of oom zie denk ik 'verrek, daar heeft ze het dus van' :confused: heel raar.

    Ach, gelukkig was je zelf bij de bevalling toch? Weet je zeker dat ze van jou is ;) Het zal voor je zus wel heel bijzonder zijn, zo'n klein miniatuurtje, waar ze niet eens moeite voor heeft moeten doen. :)
     
  3. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik vind het ook altijd heel grappig, lars lijkt het meest op zijn vader, maar heeft periodes dat ik denk, precies mijn broer(en mij, toen we klein waren leken we heel erg op elkaar, nu gelooft niemand dat we broer en zus zijn :)), en hij heeft een bepaalde blik, dan is het net mijn oom van mijn moeders kant, en soms zie ik mijn schoonmoeder erin (mijn man lijkt op zijn vader...)
     
  4. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    hmm ik weet niet of ik het zo leuk zou vinden als mijn dochtertje op mijn zus lijkt! hihi :evil:
     
  5. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke is een kopie van haar vader!
    Zelfde ogen,haren,wimpers,bouw van haar lijfje.
    Snel afgeleid,drama maken,altijd goede zin.
    Het enige wat ze van mij heeft zijn haar zweetvoeten..
     
  6. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Mijn man hier heeft echt een mini me!
    Gister stonden we in de garage bij de winkel en martijn pakt xander uit de wandelwagen en knuffeld hem eve voor hij hem in de auto legt en heeft hem met zijn gezicht naast de zijne, nou echt 2 druppels, alleen ze neusje heeft hij van mijn moeder maar de rest is het echt zijn vader.
    Iedereen ook die xander een tijdje niet gezien hebben schreeuwen het bijna meteen uit als ze hem zien. NOU HET IS TOCH OOK PRECIES ZE VADER HE!
    Vindt het zelf super mooi om te zien!
     
  7. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Volgens mij is Sverre een mini-me. In heel veel dingen tenminste. :D Hij heeft ook altijd haast, rent ipv loopt, is temperamentvol.. Alleen heeft hij het vrolijke en gezellige meer van papa. ;)

    Maar wat grappig dat jij dat over je zus zegt, ik zie in Sverre's uiterlijk ook vaak meer van mijn zusje dan van mezelf of Alex. Alleen vreemd genoeg mijn moeder niet.. :(
     
  8. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Jaaaaaa heerlijk die verhalen! Kindertjes zijn kleine wondertjes.
    Ik heb het inderdaad ook eens gehad toen we in een oud familiealbum aan het kijken waren bij mijn schoonmoeder. Daar vond ik een foto van een hele bunch mensen bij elkaar. 1 meneer viel mij gelijk op, toen dacht ik " :confused: Zo kan Louke ook kijken" . Ik zei dat dus tegen mijn schoonmoeder en die vertelde me dat dat de vader van Louke's biologische opa was.
    Louke heeft dus ook van alle kanten een beetje weg, maar het meest echt van mijn zus. Op mijn moeder lijkt ze totaal niet. Mijn moeder zegt daarom altijd " ja... precies haar oma.. Preciiiies mij!" en dan lig ik weer in een deuk omdat ik weet dat zij weet dat dat niet zo is :)

    Hebben jullie dat ook dat je ook bij jezelf en je man gaat kijken welke trekjes jullie waarvan hebben? Toen ik zwanger was vond ik de hystorie van de familie opeens een heel stuk interessanter dan daarvoor.

    p.s. Bedankt Anne1985 voor je hele mooie complimentje #-o
     
  9. vlademira

    vlademira Niet meer actief

    Quinten lijkt sprekend op mij hij heeft alleen de oren van zijn vader en het geslacht natuurlijk ;) maar verder lijkt hij sprekend op mij als baby
     
  10. Jade11

    Jade11 Bekend lid

    21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    Mila is morgen een maand oud, en precies hetzelfde als haar vader! het enige wat ze van mij heeft zijn haar lange vingers en tenen, maar daar houd het echt op.
    qua karakter nog moeilijk te zeggen, al heb ik wel het idee dat ze vrij eigenwijs is, net als haar vader..
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Jesper lijkt al sinds zijn geboorte op mij haha. Iedereen die het zegt roept het. Als je een babyfoto van hem naast een van mij ligt kun je het bijna niet zien. Alleen zijn blauwe ogen heeft hij van zijn papa.
     
  12. Mammie Patricia

    Mammie Patricia Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Felicity is mijn Look-alike

    ook het pittige heeft ze van mij

    Maar er zijn ook wel dingen waarvan ik denk die heeft ze van papa
    O.a.mondje en echt één nachtbrakertje
     
  13. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna is echt net haar vader, IEDEREEN zegt het meteen als ze haar zien!
    En dan zeggen ze sorry tegen mij...


    ...maar ik vind het helemaal niet erg hoor! ;)

    Ik ben erg donker, bruine ogen en m'n kindje is lekker blond met blauwe kijkers!
    Vind het super! :D
     
  14. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hahaha leuk topic :D

    Mano heeft eigenlijk van iedereen wel watj e kunt niet echt zeggen ja hij lijkt precies op iemand, hij heeft echt de blik in zijn ogen van papa en de blauwe ogen en ja hij lijkt ook wel op mama in zijn gezicht. En voor de rest ja mijn schoonfamilie zegt dat hij op hun lijkt en mijn familie zegt dat hij op hun lijkt :D
     
  15. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Het korte lontje en ongeduld heeft ze van papa.
    De haartjes van mama, maar de krul erin weer van papa.
    Mama's neus en lange tenen+vingers. Lange benen ook van mama. oogjes van papa.
    Genoeg hebben aan weinig slaap van mama (al is dat nu anders bij mij sinds zij er is).
    Lekker door drammen als ze perse iets wil van mama, hahaha.
    Van allebei wat dus.
     
  16. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn dochter is precies mijn broertje kwa doen en laten. mijn man en ik waren als kids heel rustig en mijn broertje was echt mega druk bijna adhd zeg maar en mijn kleine donder heeft dat dus ook. dus oom bij deze bedankt! :)
     
  17. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Sasha heeft een exacte kopie van mijn oren. Voor de rest geldt bij haar echt de regel, ze lijkt op zichzelf.

    Ze heeft uiteraard natuurlijk wel een beetje wat weg van ons.
     
  18. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Camila lijkt in niets op haar moeder. Echt, heel vreemd. Het dametje lijkt sprekend op haar vader, zowel gezichtsuitdrukkingen als temperament. Ongelofelijk. Ze heeft wel blauwe ogen en lichtbruine krullen, waar ze die vandaan heeft, ik zou het niet weten!
     
  19. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Joeja kan mooi schrijven!

    Lena lijkt op ons allebei, maar het gekke is, mensen die ons alleen van foto's kennen, vinden haar allemaal zo ongelofelijk op d'r vader lijken, terwijl mensen die mij als baby al kenden haar weer op mij vinden lijken. Ze heeft d'r kinnetje, oren en wenkbrauwtjes van 'r papa en de oogjes en ribbenkastje van mij, hihi.

    Ook kwa karakter lijkt ze wel op mij, alhoewel ze ook lekker rustig a la d'r papa kan doen!

    Verder lijken mijn man ik en ik redelijk op elkaar dus van wie ze iets heeft, niet zo goed te zeggen :D
     
  20. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jelina is 2 druppels water mij. Kwa uiterlijk en kwa karakter. zelfde haar, zelfde ogen. Iedereen zegt het!
     

Deel Deze Pagina