cb

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jade11, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hoi,

wij wonen sinds 1 april weer in nederland, en Mila is sinds eind maart dus niet meer bij een cb geweest. nu doet ze alles allemaal prima, en maak ik me totaal geen zorgen, maar lijkt me wel handig omdat ze toch 2 maanden te vroeg geboren was. hoe werkt dit in nederland? kan ik daar gewoon naar binnen lopen? weet iemand iets in de buurt van Breda? en hoe zit dat hier in nederland met verzekering? Wij hebben namelijk alleen een schotse verzekering, een schotse huisarts en een schots cb...

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wanneer je je in Nederland hebt ingeschreven in de gemeente waarin je bent gaan wonen dan wordt je - als het goed is - vanzelf opgeroepen voor het CB. Een ziektekostenverzekering is verplicht (als je langer dan 3 maanden in NL verblijft), dit is het gemakkelijkst te regelen via het werk. Ik weet niet of je mensen kent in je woonplaats maar zo ja, vraag eens aan hen wat een prettige huisarts is en bel die dan om te kijken of hij/ zij patienten aanneemt. Mocht het moeilijk zijn om een huisarts te vinden kun je je verzekeraar inschakelen (moet je deze natuurlijk wel hebben).
    Het centrum voor Jeugd en Gezin kan je ook vinden als je even googled op internet op je woonplaats.

Deel Deze Pagina