****CB****

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

    Sinds ik bevallen ben kijk/mail ik zelf ook vaak op deze forum.
    Wat mij opvalt is dat er zoo veel vragen zijn. :confused:
    Naar mijn mening kunnen moeders heel vaak of bijna/geen vragen kwijt bij het consultatiebureau of ze zijn het niet eens met de antwoorden van het cb en vragen het nog eens na bij een andere moeder..

    Mijn 1ste vraag is ben je als moeder tevreden van de informatie voorziening wat je krijgt van het cb of schieten ze tekort? :(:

    Vraag 2 is volg je altijd de instructies/adviezen op van het cb?
    Ik ben erg benieuwd naar de reacties.

    groetjes,
    Ozzy
     
  2. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    na daar gaan we: nee vind het een kl*te organisatie...maaaaar als ze er niet waren had ik toch ook wel weer een probleem denk ik ;)

    Elke keer als ik advies vraag heb ik er niks aan, sterker nog het probleem word vaak nog erger! :(
    Ik probeer zoveel mogelijk hier van andere moeders iets op te steken en zo min mogelijk met hun in aanraaking te komen. Heb ik nou iets waarvan ik vind dat ik hun mening daar ook van moet hebben dan bel ik wel even voor de zekerheid, maar meestal in combi met het forum hier :)

    Dus nee ben er niet over te spreken!
     
  3. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo,
    Ik kan altijd met vragen terecht bij het cb, maar die heb ik haast niet, dus dat is makkelijk. Als ik ze wel heb, kijk ik of het antwoord overeen komt met m'n eigen idee/gevoel en zo ja, volg ik het op.
    Eigenlijk ga ik alleen voor wegen, meten en prikjes naar het cb. Verder hebben ze aan mij ook een 'makkelijke ouder', want ik stel nooit vragen, ben nooit onzeker, e.d..
    Ik kijk vooral naar m'n eigen gevoel. Finn slaapt bijv. op zijn buik. Ik weet dat ze het daar op het cb niet mee eens zijn, dus dan verzwijg ik dat gewoon. Ik ken mijn kind het beste. En natuurlijk zijn zij ook kundig, maar zij geven toch altijd algemene adviezen, die ze ook aan een andere ouder in dezelfde situatie zouden geven. Het is nooit specifiek op het individu gericht. En dat kan ook niet, want zij kennen mij kind nauwelijks.
    Gelukkig ben ik een zekere moeder (komt ook door mijn werk als babyleidster op kdv) en ik heb weinig advies nodig, maar als ik wel onzeker zou zijn, weet ik niet of ik bij hen advies zou vragen of op een andere manier mijn info zou zoeken. Ik vind trouwens dat je op dit forum ook veel kunt leren.
    x Linda
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik vind het prettig dat ik Tymen kan laten meten en wegen, voor de rest hebben ze niet zo heel veel meerwaarde voor mij. Ik red mezelf wel, volg mijn gevoel en dan is het altijd goed. Als ik wel met vragen zit haal ik uit het antwoord hetgene waarvan ik denk dat ik er iets mee kan!
     
  5. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik vind het cb alleen fijn als ik de arts heb.
    de verpleegkundige is er 1 van de boekjes
    en die wijkt er niet vanaf.
    daar heb je dus niks aan.

    ik volg altijd mijn eigen gevoel,
    ook als die recht tegen het advies van het cb ingaat.
     
  6. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik ben erg goed geholpen op het cb toen Quinn erg onder eht eczeem zat en hij KMA bleek te hebben.

    Ik merk dat een heleboel vrouwen denken dat het cb een verplichting is, maar dat is het niet. Als je niet wil, dan hoeft het ook niet.
    Je kan er ook voor kiezen alleen af en toe te gaan wegen en om inentingen te krijgen.
    Zeker bij een tweede of een derde kindje.
     
  7. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    de ene keer vind ik het helemaal niets de andere keer helpen ze me heel erg.

    Tamer zat een keer helemaal onder de huidschilfers, de arts zei dat hij een heel droog huidje had en adt ik baby olie moets gebruiken en producten onder geur, dat was neutral en een paar dagen later was tamer er vanaf.

    Een andere keer zei een andere arts dat tamer veel te veel eeten dat hij daar door groene ontlasting kreeg en dat had hij ook, maar wat ik allemaal gaf vond hij lekker en hij hield zijn mond niet dicht. Ik moest hem minder eten geven en hij mocht geen danoontjes meer. Ik heb gewoon zijn eten gegeven wanneer hij honger had en had geen groene ontlasting meer.

    Ik vind het ook altijd fijn dat ze een open spreekuur hebben want dan kan ik langs komen voor te wegen en meten.
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik vind het CB prettig om te laten meten en wegen.
    verder heb ik een keer een vraag gesteld.

    Hoe kan ik mijn zoon stimuleren om door te slapen,
    antw CB: Gewoon laten huilen.....?!?!?!?

    Niet gedaan dus en op ons eigen gevoel afgegaan, en hij slaapt nu door.

    Wat ik nog vervelender vind is dat ze maar beperkt bereikbaar zijn. zoals vandaag wilde ik ze bellen, maar ze zijn alleen op maandag en woensdag beschikbaar........

    Dat ik vooral af ga op het forum komt vaak doordat je een vraag stelt en dan 20 keer hetzelfde antwoord krijgt van ervaren moeders. dan denk ik bij mezelf daar zal dan wel een kern van waarheid in zitten. en zo'n verpleegkundige leest het op uit een boekje of vanuit haar eigen overtuiging.
     
  9. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het fijn dat ze meten en wegen, voor de rest vind ik het niks. Er zit om te beginnen al een chagrijnig mens achter de computer, de receptioniste zeg maar. De arts neemt ons niet serieus, de wijkverpleegkundige wel, maar echt advies krijg ik niet. En met vragen zeggen ze allemaal wat verschillends, dus ik luister niet naar ze.
     
  10. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Hey,

    Idd, Het cb is fijn om de kids te wegen en te meten. En dat ze de prikken doen, maar verder vind ik het niet fijn om er heen te gaan.

    Groetjes Sonja
     
  11. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik ga er alleen heen voor de prikken,wegen en meten.Voor de rest heb ik ze niet nodig!
     
  12. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik ga eigenlijk alleen om te meten en te wegen en natuurlijk de prikjes.
    De andere keren ga ik wel , maar heb er zeer weinig aan!
    Ik volg hun adviezen ook zeker niet altijd op hoor. Ga op mijn eigen gevoel af!
     
  13. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik vraag nooit raad aan het CD maar altijd aan me moeder (zij weet echt overal het antwoord op :D )
    Verder is het Cb wel ok hier.
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik vind het wel een fijn idee dat ze m'n kind in de gaten houden.
    Je moet ze nooit teveel vertellen, en ze niet wijzer maken dan als ze zijn.
    Als ik ergens niet mee eens ben, zeg ik er meteen wat van, want het is wel mijn zoon!
     
  15. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben tevreden met het cb hier ze zijn niet zo extreem zoals je vaak hoord hier op het forum. wat ik wel irritant vind is dat ze wel vaak iets anders zeggen voorbeeld: noa was 3 maanden toen vroeg ik wanneer ik een fruithap mocht gven toen zeiden ze vanaf 6 maanden is het beste en toen kwam ik met noa was ze inmiddels 4 maanden en toen stonden ze er raar van te kijken dat ze nog geen fruithap kreeg want daar mocht ik allang mee beginnen?
    en ik vind het fijner om iets hier op het forum te vragen dan bij het cb hier krijg je veel betere reacties en uitleg dan bij het cb.
     
  16. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Ons cb is echt heel erg fijn. Zij zijn niet van de boekjes, maar stimuleren je eigen gevoel. Als ik een vraag heb, stellen ze mij de vraag wat ik zou doen. Meestal zegt de arts/ verpleegkundige dat ik dat dan moet doen.

    Kortom, zij nemen je onzekerheid weg als nieuwbakken moeder. Dat vind ik dus erg prettig. Als zij merken dat er iets niet goed zit, of dat ik iets verkeerd doe, dan pakken ze dat aan. Maar ook hier met opbouwende kritiek.

    Ik heb dus niet te klagen. Meestal heb ik geen vragen, omdat ik het forum erg prettig vind. De moeders en (af en toe) vaders zijn toch ervaringsdeskundigen.
     
  17. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    De telefoniste van het CB heb ik meer aan dan het CB wat de metingen/prikken/wegen doet.
    Als ik dus vragen heb, vraag ik het per telefoon.
     
  18. Niet meer actief

    Ik vind het ook een PIEP organisatie... vraag weleens wat, maar ik doe het toch niet goed in hun ogen! Mafkezen... prikkies halen, wegen en meten en pleitte daaro! Hun kennen maar 1 weg en dat is die vna hunzelf en anders niet.... zelfs kinderartsen kraken ze af.... uhhh zijn hoger opgeleid als hun geloof ik maar goed... ik leg alles naast me neer en ze zoeken het maar uit, heb er vrij weinig aan namelijk
     
  19. Sijke

    Sijke Bekend lid

    ik heb er wel wat aan, de wijkverpleegkundige is ook lactatiekundige en ddar heb ik veel aan gehad ivm de borstvoeding. Verder is de arts ook erg prettig.
    Juist omdat ze zoveel baby's zien en er een opleiding voor hebben heb ik wel vertrouwen in hun adviezen. Alhoewel het bij sommige dingen inderdaad toch zelf uitproberen blijft en afgaan op je eigen gevoel.
     
  20. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hier kan ik alleen maar een handtekening onder zetten, niets aan toe te voegen..
     

Deel Deze Pagina